Citat:
Ursprungligen postat av le-douche
Varfr inte ha kvinnor i ditt matrix, s vi kan f knulla dom! dom skulle ju vara lykliga inombords....var gr grnsen? din lathet eller gastronomiska kunskap? t en kula bly vetja.
Oj! Vad var det som gjorde dig s upprrd? Var det kossorna du tyckte synd om?
P denna
sida str det lite om hur den svenska kttindustrin fungerar.
Det str bland annat "s fds de allra flesta djur upp under mycket smrtsamma frhllanden" och "tillbringar sina dagar i mrka lokaler med ammoniakmttad luft"
Och d gller detta i Sverige som enligt sidan "har vrldens bsta djurskyddslag". Tnk lite hur det kan se ut i andra lnder.
Men som
Varangian sger, odling av ktt utan tillhrande nervsystem r ju nnu smidigare. Enligt
en artikel p svt s har de redan kommit en bit p vgen, de har ftt kttfibrer att vxa p artificiell vg.
Men d kan man ju stlla sig frgan, skulle en vegetarian eller muslim ta bacon, om det vore artificiellt framstllt?
Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Varfr sopa verkligheten under mattan?
Denna verklighetssimulation skapar snarare en kvantitativ och onaturlig kttindustri, vars enda syfte r att tillgodose mnniskors matbehov. Jag anser att kor ska rra sig i det habitat dr de trivs som allra bst. Det kar med stor sannolikhet kvalitn p kttet.
Sjlvklart skulle det bli onaturligt, men jag anser redan att dagens kttindustri r onaturlig s det borde ju inte kunna bli vrre.
OBS! Om tanken slagit er s kan jag tala om fr er att jag
inte r vegetarian