• 1
  • 2
2005-04-10, 19:46
Medlem
knakelibangs avatar
Jag har sökt men man jag måste antagligen gå nån kurs för att lära mig hur man gör egentligen men här kommer frågan ändå!

Tatuera sig själv! Verktyg? tekniker? färg? Skötsel(av instrumenten)? och allt(om det finns något annat) som jag glömt! För det måste ju finnas folk här som tatuerat sig själva eller kompisar!

Och ja, det blir säkert jättefult men det skulle vara kul att testa så inga moral meddelanden, tack!
Citera
2005-04-10, 20:02
Medlem
1056s avatar
Eh... jag har "tatuerat" en polare med hjälp av en så kallad "kåk-penna".
Byggd på kåken så var det en enkel skapelse... tror att det var någon slags symaskinsmotor som drev "nålen" och sedan var det i stort sett en hårt tejpad bläckpennas "kropp" samt en liten slang som ledde till en pytteliten bläckhållare i plast (också tejpad).
Med detta finmekaniska mästerverk skulle jag sedan göra om en streckgubbe (helgonet) som polaren hade på ankeln.
Kan väl säga att resultatet inte blev direkt lysande eftersom jag inte kan dra ett rakt streck med hjälp av linjal ens, och än mindre med en studsande, bläckstänkande jävla tejpboll med en nål i!
Jag lade mina planer på Konstfack på hyllan efter det.
Citera
2005-04-10, 20:33
Medlem
knakelibangs avatar
Vad använde du för bläck då? vanligt bläck som finns i bläckpennor? finns det något bläck som är direkt farligt?
Citera
2005-04-10, 20:49
Medlem
1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Vad använde du för bläck då? vanligt bläck som finns i bläckpennor? finns det något bläck som är direkt farligt?
Vet inte var han fått tag i det där men det såg ut som vanligt bläck (mörkblått).
Tror säkert att det finns en hel del "skräp" i vanligt bläck... har ju ingen egen tatuering men jag skulle tro att du kan ringa till någon tatoo-shop och fråga vad de använder för bläck.
Citera
2005-04-11, 17:24
Medlem
wild_rovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Jag har sökt men man jag måste antagligen gå nån kurs för att lära mig hur man gör egentligen men här kommer frågan ändå!

Tatuera sig själv! Verktyg? tekniker? färg? Skötsel(av instrumenten)? och allt(om det finns något annat) som jag glömt! För det måste ju finnas folk här som tatuerat sig själva eller kompisar!

Och ja, det blir säkert jättefult men det skulle vara kul att testa så inga moral meddelanden, tack!

Ska du bli seriös, så råder jag dig till att beställa riktiga grejjer ifrån, tattoo suplise eller liknande, där kan du även köpa "tatuerings" bläck.
Citera
2005-04-11, 17:28
Medlem
knakelibangs avatar
Jo, men själva menningen är väll mest att pilla ihop nån liten grej själv bara för sakens skull typ
Citera
2005-04-11, 17:33
Medlem
wild_rovers avatar
Går ju att göra en "hyffsad" maskin med hjälp av rakapparat.
Kan försökta leta reda på beskrivningen om du är sugen
Citera
2005-04-11, 21:04
Bannlyst
Ah, min första tatuering gjordes med hjälp av följande:

1 st bandspelare med voymreglage.
1 st bläckpennefodral
1 st rakapparatsmotor alt. bandspelarmotor
1 st nål
1 liten skål med bläck
Några sladdar
Lite lim
Citera
2005-04-11, 21:46
Medlem
Nål, bläck, nåt att hälla bläcket på. Allt som behövs. Resultatet kan man ju diskutera, men jag ångrar ingen av mina hemmagjorda.
Citera
2005-04-12, 20:08
Medlem
Min flickvän tatuerade mig med en sy-nål o svart bläck från en vanlig penna. Det blev bra förutom att det va svullet rätt länge. har haft den i några månader nu.
Citera
2005-04-13, 11:26
Medlem
tensys avatar
posta bilder på era hemmagjorda så vi får se hur resultatet blev`?
Citera
2005-04-13, 11:57
Medlem
knakelibangs avatar
Hemmagjord tatueringsmaskin låter intressant! Posta gärna länk eller nått!

Att lägga upp bilder på egengjorda tatueringar lät också som en bra ide!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in