• 1
  • 2
2012-10-27, 21:30
Bannlyst
På något sätt så känns det som att det skulle vara omöjligt att få ihop en sådan slant. Jag är ingen ekonom, så vafan vet jag?

Så, är det möjligt att få ihop 200k på ett halvår?
Vad ska man göra?
Vad för startkapital bör man ha?
Citera
2012-10-27, 21:33
Medlem
lolumadbros avatar
En förutsättning till att spara ihop pengar, brukar vara att man har ett jobb...
Citera
2012-10-27, 21:34
Medlem
mranguzs avatar
beror ju på jobb? månadslön? 200/6 = 33333,333333333333 kr i månaden skall sparas hahahahahah
Citera
2012-10-27, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
En förutsättning till att spara ihop pengar, brukar vara att man har ett jobb...
Jojo, men med den lönen jag har så skulle det ta evigheter att få ihop den summan man vill ha.
Citera
2012-10-27, 21:35
Medlem
Idgafs avatar
Finns ju andra sätt till att få in pengar förutom dagskneg..
Citera
2012-10-27, 21:38
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jojo, men med den lönen jag har så skulle det ta evigheter att få ihop den summan man vill ha.

Jadu; du skulle kunna investera i aktier med högrisk, förutsatt att du är relativt insatt/får hjälp.
Citera
2012-10-27, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Jadu; du skulle kunna investera i aktier med högrisk, förutsatt att du är relativt insatt/får hjälp.
Är inne på det spåret. Vet dock inte vart man ska vända sig då, och hur man ser att någon aktier är "högrisk". Insatt är jag då inte, men lättlärd är jag och kan spendera flera timmar på sånt här...
Citera
2012-10-27, 21:53
Medlem
lolumadbros avatar
Ok.

Det enklaste sättet att lära sig (förutom via skolbänken/litteratur för att senare applicera det i praktiken) är att följa det avancerade snacket på exempelvis DI.se.
Har du bekanta eller vänner som köper/säljer aktier, rådfråga; men lita aldrig på andrapartens källor.

Går du till en bank och ber om placeringshjälp bör du ha i åtanke att även de är försäljare och kommer vilja placera dina pengar i deras aktieportföljer, då banken gynnas.

Själv har jag inga högriskaktier, utan ligger på medelrisk.

Håll koll på börsen, fråga/läs om eventuella tips. Som du själv skrev, du är lättlärd. Utnyttja det.
Citera
2012-10-27, 22:56
Medlem
heiss avatar
Smuggla droger och sälj.
Citera
2012-10-27, 23:07
Medlem
vad är det för jävla fråga ?
Citat:
Så, är det möjligt att få ihop 200k på ett halvår?
Ja eftersom folk har gjort och gör det är det klart det är möjligt.
Citat:
Vad ska man göra?
Det beror på.
Citat:
Vad för startkapital bör man ha?
200k hade ju varit det bästa.
Citera
2012-10-27, 23:48
Medlem
Hela frågeställningen blir konstig om man kan välja sitt startkapital?
Citera
2012-10-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Köp en trisslott
Garanterad vinst.

Klart det är, men det beror ju på vad för lön eller andra pengar du drar in i månaden och hur du lever. Lev som en råtta, köp ingenting mer än nödvändigt och stoppa undan alla pengar du tjänar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in