2012-10-27, 14:47
Medlem
Har Windows 7.

Efter att ha läst om att detta program tar bort lite onödiga saker och liknande, som Ccleaner, så laddade jag ner det och körde det med inställningarna som redan fanns i programmet. Efter det har mycket strulat, t ex:

- Kunde först inte öppna dokument i Word så fick reparera programmet, men kan fortfarande inte SPARA dokument för det står "klassen har inte registrerats". (EDIT: det gick att spara när jag valde en annan mapp än i "Biblioteket".)

- Det går heller inte att spara bilder från internet p.g.a. samma felmeddelande som ovan.

- När man försöker spela upp saker i Windows Media Player (inte för att jag brukar avända det) så står det "gränssnittet stöds inte" eller något liknande.

- AVG krävde också ominstallation.

- Förmodligen mer jag inte kommer på.

Kort och gott så är datorn riktigt irriterande just nu och jag känner mig rätt korkad som inte läste på mer om programmet.

Jag har provat att skriva "cmd" i start och sedan "sfc /scannnow" men det hittade inget fel.

Tänkte också på systemåterställning, men det tidigaste datum som finns är efter då jag hade använt programmet.

Formatera om hårddisken är verkligen den sista lösningen jag vill använda.

Uppskattar om någon kan hjälpa mig med detta sjukt störande problem. Tack!
Senast redigerad av Anemptybox 2012-10-27 kl. 14:56.
Citera
2012-10-27, 16:41
Medlem
Ursäkta dubbelpost men jag kan inte redigera inlägget.

- Det går inte att klicka på vissa saker i kontrollpanelens meny heller, t ex. bildskärmsinställningar.

- Högerklickar jag på skrivbordet och väljer "skärmupplösning" eller "anpassa" så kommer det upp en ruta där det står "gränssnittet stöds inte".

Uh, ge dig j*vla dator.

EDIT: Detta verkar kunna vara en lösning till mitt problem, men jag förstår inte riktigt hur jag ska göra. Ser ut som jag gör rätt men tydligen inte, så skulle någon kunna förklara för mig hur man gör som om jag vore en femåring? Tack

http://pyrocam.com/re-register-all-d...e7-standalone/
Senast redigerad av Anemptybox 2012-10-27 kl. 16:56.
Citera
2012-10-27, 17:08
Medlem
TorrentLovers avatar
Ett strålande exempel varför man inte ska använda "registry cleaners".
Citera
2012-10-27, 17:12
Medlem
Det har du förmodligen helt rätt i, men jag aldrig någonsin haft problem tidigare. Kommer aldrig använda det igen (just den funktionen åtminstone).
Citera
2012-10-27, 21:37
Medlem
Jag fixade det genom att följa denna guide:

http://laspas.gr/2011/12/14/explorer.../#.UIw0zIb4K4k

"Step 1" tog nästan två timmar.

EDIT: Okej, startade om datorn och nu har jag samma problem fast värre. Kan inte öppna några mappar b.la. Hjälp..
Senast redigerad av Anemptybox 2012-10-27 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in