2012-10-26, 21:43
Medlem
Jag vet att det finns ett antal trådar om detta men hittade inget som passade in på min situation.

Igår kände jag att jag började få ont i halsen och att jag troligtvis skulle bli förkyld.
Började genast då knarka halstabletter och annat för att förhindra förkylningen att eskalera.

Idag känner jag att halsen irriterar men jag har ingen feber eller så. Känner nästan att halsen är bättre idag.

Så, kommer jag fortfarande att bli förkyld eller "stoppade jag den"?
Citera
2012-10-26, 22:19
Medlem
Du kommer bli förkyld, helvetet är som en tsunami det går inte att stoppa
Citera
2012-10-26, 22:57
Medlem
Parniels avatar
Gå till affären och köp Kan Jang. Den är riktigt bra, ingen bullshit.

EDIT: Som svar på din fråga, nej du har inte stoppat den. Halstabletter (så vitt jag vet) stoppar inte förkylningar. Den är igång och nu är det dags att få bort den. Som sagt, drick Kan Jang i ett par dagar (10 tror jag, står på flaskan) och ta're bara lugnt.

Krya på dej!
Senast redigerad av Parniel 2012-10-26 kl. 23:13.
Citera
2012-10-26, 23:37
Medlem
TheMajoritySayss avatar
Du kan gambla och ta en fylla och sätta dig i en het bastu. Det kan vara bästa kuren, men det kan göra det värre. Brukar funka för mig om jag varit dålig några daga. Basta lite så går skiten över.
Citera
2012-10-26, 23:48
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Vet inte eller om det går att stoppa en förkylning, men att dricka varmt, äta c vitamin, vila, äta vitlök (självklara saker) är ju att rekommendera för att den ska gå över snabbare..om det nu hjälper
Citera
2012-10-27, 00:38
Medlem
curianobiliums avatar
esberitox
Tar inte bort förkylningen, men hindrar den till att utvecklasom man som du redan fått förkylning
Citera
2012-10-31, 04:23
Medlem
MissVendettas avatar
Vila mycket, drick te, ät vitlök, du vet dom klassiska sätten.. käka panodil regelbundet..

Hoppas på det bästa, lycka till!

mvh
Citera
2012-10-31, 11:16
Medlem
Rompetrolls avatar
Jag har på mitt sätt i många år använt mej av Echinagard droppar. Sedan preparatet kom i handeln och dess år har jag klarat mej från alla vanliga förkylningar/influensor.
Jag börjar direkt när jag märker första symtomen och tar först dubbel dos - sedan enl rekommendationer (även rek av läkare)

Vid allergi mot korgblommiga växter så bör det inte användas.
Citera
2012-10-31, 18:04
Medlem
wääuus avatar
Jag har tipsat om detta flera gånger, men värm upp kroppen! Ge dig själv en virtuell feber genom att bada, duscha eller basta riktigt varmt och länge och ta en kopp te. Gå sen och lägg dig och sov länge.

På denna sida diskuteras kort användning av zink vid förkylning. Kolla under rubriken "common cold" http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/minerals/zinc/

D-vitamintillskott under vintern har jag upplevt mycket bra för att förhindra sjukdom, men det är kanske lite sent nu.
Citera
2012-10-31, 18:12
Medlem
Går inte att stoppa förkylning.

Drick te med citron honung och ingefära som en riktig man och håll dig varm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in