2012-10-26, 21:38
Medlem
Hejsan , min Atlaz r en Engstaff/Amstaff blandning, Mamman r Engstaff och pappan r Amstaff.
Han r nu 10 mnader gammal , vger 25 kg och r 48-49 cm hg.

-Hans huvud r inte speciellt grovt heller, han har inte det dr typiskt grova amstaff huvud, och muskulaturen och kroppsgrovheten finns inte riktigt heller. Jag upplever han som en ganska "tanig" staff.
S en frga, hur lnge utvecklas staff's, och nr brjar grovheten och huvudet komma p riktigt?

-Hur stor kan jag frvnta mig att han blir p ett ungefr ?

MVH
Senast redigerad av RageExtreme 2012-10-26 kl. 21:49.
Citera
2012-10-27, 00:42
Medlem
den blir ungefr mellan engelsk staff och amstaff i storleken.
Citera
2012-10-27, 01:55
Medlem
Citera
2012-10-27, 10:13
Medlem
eroms avatar
Du kan nog vara lugn. Vid 10 mnaders lder s ska dom inte vara stora eller tunga, det r inte bra fr deras leder. Det jag har lst och ftt hra av uppfdare av renrasiga amstaff r att de flesta r inte har vxt frdigt frrn vid 2,5 rs lder. Detta skiljer ju sig frn fall till fall men jag tror nog allt att din hund ska vxa till sig
Citera
2012-10-27, 10:15
Medlem
Din hund r en unghund. De r inte frdig i sin utveckling.
I 3-rldern kan du se hur den blev.

Det r svrt att veta vilka gener som kommer att pverka din hunds utseende. Det kan komma mer frn mamman eller mer frn pappan, och ven tidigare generationer.
Citera
2012-10-27, 16:42
Medlem
Okej , tack fr svaren !
Citera
2012-10-29, 10:21
Medlem
Roxanas avatar
Haft hund av likadan mix - amstaffpappa och staffmamma.Alla valparna blev olika storleksmssigt som vuxna. Vissa blev lga och breda, andra hgbenta och ntta och en tredje variant blev hg och grov.

Min tik var kullens minsting. Som vuxen blev hon ca 43 i mankhjd och vikt mellan 17 -20 kg. Hade ganska ntt kroppsbyggnad och likadant med huvudformen. Hade rtt stora ron i frhllande till huvudet, s jag brukade sga att hon fick sin pappas ron.
Citera
2012-10-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Haft hund av likadan mix - amstaffpappa och staffmamma.Alla valparna blev olika storleksmssigt som vuxna. Vissa blev lga och breda, andra hgbenta och ntta och en tredje variant blev hg och grov.

Min tik var kullens minsting. Som vuxen blev hon ca 43 i mankhjd och vikt mellan 17 -20 kg. Hade ganska ntt kroppsbyggnad och likadant med huvudformen. Hade rtt stora ron i frhllande till huvudet, s jag brukade sga att hon fick sin pappas ron.

Kanske r samma hr d, Atlaz r hgbent och ntt, och stora ron ocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in