Citat:
Ursprungligen postat av Apefirmativeaction
Min subjektiva erfarenhet av socionomtjejer som jag själv mött, eller hört talas om inom bekantskapskretsen, är att de består till oproptionerligt hög andel av negerknullerskor. Självklart gillar de olika och rösta på V. De har uppenbarligen klarat av akademiska studier, nu vet jag iof inte hur avancerade socionomutbildningarna på olika universitet/högskolor är i förhållande till övriga yrkesinriktade program, men ett tydligare exempel på tjejer som statusmässigt gifter ner sig går väl knappast att finna?
Jag har också så smått börjat ana, efter att få en glimt av vissa av dems hem-/familjeförhållanden, att deras familjebakgrund oftast är högst dysfunktionell. Skiljsmässobarn med frånvarande farsfigur. Trots socionomtjejerna själva klarat av akademiska studier, verkar det finnas ovanlig hög WT- och kåkfarartendens hos deras släktingar.
De drabbas dels som en följd av sin sin uppväxt, dels som ett resultat av de värdelösa gener som orsakat denna uppväxt av ett självhat, som utmynnar i fullfjättrad oikofobi. Oftast hatar de den vita rasen, och vill straffa denna och sig själva genom att på de mest tragiska sätt avla med negrer. Troligtvis vill de både hämnas på sin far, samtidigt som de söker bekräftelse från denne.
Vad anser ni om mina erfarenheter och terorier? Stämmer de med era? Har ni andra erfarenheter/teorier?
Nejdå dina erfarenheter stämmer helt korrekt med hur verkligheten. Tvingades en gång i tiden att läsa x antal kurser ihop med dessa socialhögskole studenter. Mitt intryck eller uppfattning när man snackade med dem var att jävligt många och jag menar jävligt många hade själva psykiska/sociala problem. Avhoppet från programmet var tydligen också ganska högt då många kom att tänka tillbaks på sina egna barndomar och det blev för mycket och vissa bröt ihop. Tydligen skall man under programmets gång arbeta mycket med sig själv vilket jag tror lockar dit allehanda psykon/knäppskallar för de tror på något sätt att de blir botade genom en utbildning.
Sen har vi förstås lilla Lisa som också går programmet och har nyss slutat skolan (gymnasiet) och nu vill hon hjälpa mänskligheten. Det som blir väldigt fel när lilla Lisa väl kommer ut till verkligheten är en form av kognitiv dissonans för allt hon trott och allt hon fått berättat för sig stä,mmer plötsligt inte. Lisas största problem hittils i sitt lilla korta liv har ju ännu så länge bara varit vilken färg hon skall välja på sin nya mobiltelefon.
Så antagligen kommer de ut (om de lyckas fullfölja utbildningen utan att bryta ihop) med en helt rosa skimmrande syn på livet och blir grundlurade av klienterna (läs knarkarna och kåkfararna) elelr så märker de att verklighet inte är som de förväntade sig( kognitiv dissonans) och blir med tiden utbrända.
Mina hypoteser stödjs av det faktum att socialarbetaren är en av de yrkesgrupper som är mest långtidssjukskriven.