2012-10-26, 17:45
Medlem
apatileos avatar
Hej alla mac-kunniga!

Jag har under någon vecka försökt installera Adobe Master Collection cs6 på en polares mac utan att lyckas. Själv är jag en inbiten pc-användare, och jag förstår knappt hur man får fram skrivbordet på ovanstående - av denna anledning vänder jag mig hit för hjälp.

Hursomhelst, jag har lagt beslag på ADOBE.CREATIVE.SUITE.6.0.MASTER.COLLECTION.LS4.ESD .MACOSX-ISO, en version som enl. majoriteten ska fungera.

Jag kommer å andra sidan inte ens till install-läget; när jag försöker mounta .dmg filen står det att den inte känns igen. För att lösa detta prövade jag att bränna ner avbildningen på två .dvd skivor i toaster - inte heller via "riktiga" skivor vill datorn starta installern.

Är detta ett vanligt problem? Vad kan jag göra för att få datorn att starta .dmg filen/skivorna?

Tack på förhand

apatileo
Citera
2012-10-26, 17:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Om den inte kan montera .dmg-filen är den nog tyvärr trasig, testa ladda hem den igen.
Hur stor är filen?
Citera
2012-10-28, 16:31
Medlem
apatileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Om den inte kan montera .dmg-filen är den nog tyvärr trasig, testa ladda hem den igen.
Hur stor är filen?

Jag har checkat filerna i winrar och inget verkar saknas + att det som finns på torrentleech sällan strular så jag tror att det beror på något annat. Kan det vara att jag tankat filen på en PC från början?

Filen är på 8,7 gb vilket gör den jobbig att bränna eftersom den inte får plats på en dl-skiva. Jag försökte lösa detta genom att dela upp .ison på två dvd+r-skivor i roxio toaster(på mac) men datorn startade ändå inte installern.

Edit: Borde jag inte kunna tanka trial-filen från adobes hemsida för att sedan ändra i hosts och cracka?
Senast redigerad av apatileo 2012-10-28 kl. 16:35.
Citera
2012-10-28, 18:03
Medlem
EugeneHutzs avatar
nu vet jag inte med mac. men ja vanligt med pc är att man laddar ner trial från adobe.com och sen laddar ner ett crack/serienummer från pirat viken.
Men det är olagligt så du bör såklart köpa en licens från adobe.
Citera
2012-10-28, 18:12
Medlem
EugeneHutzs avatar
ha ha han ä luuuugn sa jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in