2012-10-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit
Enligt nyheterna igår hittar man SDs sympatisörer bland lågutbildade. För mig låter det som att kvinnor helt enkelt är för pålästa för att rösta på SD.

Lågutbildade(män) drabbas hårdast av invandringen. Utbildning har INGET med bildning att göra förövrigt.
Och att kvinnor skulle vara pålästa om någonting som inte har med smink och mode att göra är skrattretande.
Citera
2012-10-26, 14:33
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Annars är ju kommentarerna här i tråden ett annat exempel.

Kvinnor är inga idioter, självklart ser de efter sitt precis som män. SD borde reformera sin kvinnofientliga politik och bli kvinnovänligt. Lyckas de med detta så kommer de nå stora framgångar.

Just nu låter det bara skevt när SD skall propagera för rättigheter för kvinnor som t.ex. är drabbade av hederskultur.
Men vad är det som är så kvinnofientligt i deras politik förutom att de vill sänka abortgränsen?
Att de t.ex. inte vill kvotera in kvinnor bland högt uppsatta poster ser inte jag som kvinnofientligt. Sen kan jag inte komma på speciellt mycket mer som kvinnor skulle kunna klaga på.
Citera
2012-10-26, 14:33
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Du verkar ha missat att kvinnor är mer kritiska till sena aborter än vad män är.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en...ans_235481.svd
http://www.jatilllivet.se/viewNavMenu.do?menuID=295
http://www.jatilllivet.se/viewNavMenu.do?menuID=297

Kommentarer på det, bruschan?

Ska man skratta eller gråta? Refererade du just till sidan jagtillivet.se?

Vad gör du här? Ska du inte leka i en SVP tråd istället? Du är ju inget SD-väljare till skillnad från mig.
Citera
2012-10-26, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ska man skratta eller gråta? Refererade du just till sidan jagtillivet.se?

Vad gör du här? Ska du inte leka i en SVP tråd istället? Du är ju inget SD-väljare till skillnad från mig.
Gå igenom undersökningarna som länkas till istället för att fortsätta tramsa.
Kvinnor är alltså dubbelt så kritiska mot nuvarande abortlagstiftning som män är.
Citat:
En av fem kvinnor svarar i undersökningen att dagens gräns bör sänkas. Bland männen var det ungefär en av tio som vill sänka gränsen.

- Det är så det brukar se ut, säger Nicklas Källebring på Synovate Temo till tidningen Fokus som beställt undersökningen.

Den svenska abortlagen innebär att en kvinna får avbryta graviditeten före utgången av 18:e graviditetsveckan utan att behöva uppge sina skäl för aborten. Efter det krävs tillstånd från Socialstyrelsen.

Bland dem som skulle ha röstat på kristdemokraterna om det var val i dag är det 50 procent som tycker att gränsen ska sänkas. Men 41 procent av kd-sympatisörerna tycker att gränsen ska hållas oförändrad eller höjas.

Inför kristdemokraternas kongress i slutet av juni har det rests krav på att gränsen för fri abort bör sänkas till vecka tolv men socialminister Göran Hägglund vill inte ha några förändringar av lagen som reglerar svenska kvinnors rätt till abort.

Mer än nio av tio aborter sker före vecka tolv.

Jag är mycket riktigt ingen Sverigedemokrat, däremot är jag allergisk mot idioti, lögner och direkta felaktigheter. Därför ser jag det naturligtvis också som min plikt att komma in och rätta sinnessvaga dumskallar som dig själv när ni spottar ur er en massa substanslöst svammel.

Även i England så är kvinnorna mer "abortfientliga" än männen.
http://www.jillstanek.com/2012/10/wa...-restrictions/

Frågor på det?
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-26 kl. 14:43.
Citera
2012-10-26, 14:37
Medlem
Jag tro det kan bero på bland annat att det större delan av invandringen är män. Det kommer allstå att bli en stor brist på kvinnor i Sverige och andra delar av världen. Kvinnor gynnas av detta då de ska hitta en partner och får i allmänhet mer makt.

Många män dääremot kommer att få leva sina liv ensamma och blir deprimerade, alkoholiserade och tar senare livet av sig. Hade invandringen istället bestått av huvudsakligen söta filipinskor tror jag att kvinnor hade varit betydligt mer kritiska till invandringen!
Citera
2012-10-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnMann
Statistik och ekonomisk verklighet är hatfull propaganda?
Nej, men att representera invandrare som burkabeklädda kvinnor med mängder av barn, bedöma gruppen invandrare efter den brottsliga minoriteten genom att belysa överrepresentationens enorma siffror samt tala om döden av den svenska kulturen om invandringen tillats fortsätta är propaganda som skapar hat och till viss del faktiskt befäster den splittring i samhället som de säger att de vill bli av med.

Citat:
Det är väl ungefär vad svaret är angående kvinnor och SD: de lever i sin egen lilla drömvärld där kostnader och negativ samhällspåverkan i form av till exempel ökad kriminalitet och en kraftigt försämrad välfärd inte existerar. Man kan lura kvinnor väldigt enkelt med att alla som beskriver verkligheten är "hatiska" eftersom de inte vill leva i verkligheten. En av de bästa metoderna att sprida en bra lögn är att det måste vara något som lyssnaren vill tro på.
Jo, det är ju därför det populistiska enfragepartiet SD kör med den retorik de har.
Citera
2012-10-26, 14:40
Medlem
..kvinnor är mer lättlurade, Mona Sahlin lysande ex på en kvinna som tror att det är att vara snäll när man oansvarslöst dumpar en invandrare i Rosengård, tar bort alla möjligheter till rekreation, utbildning, jobb, mening med livet, slänger på lite svensk kyla och höstmörker och sedan förnedrar deras föräldrar genom lite städjobb på Mc Donalds, svart. Samtidigt får svensken som behöver skola vård omsorg inget av detta och blir invandrarfientlig, för det är ju den enda rimliga slutsatsen, så summa summarum är svenska kvinnor de värsta oansvariga trashen som finns som gärna skönmålar sin internationella insats för en bättre värld.
Citera
2012-10-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ja, vi får helt enkelt hoppas att konjunkturen vänder de kommande två åren. Synd att se kunniga människor sjunka till den nivån. Fast att "lockas av" inte är samma som att få totalt hjärnsläpp.

Kunniga människor vill inte att landet ska falla sönder. Därför röstar dom på SD, det är det enda man kan rösta på om man inte vill ha ett U-Land.
Citera
2012-10-26, 14:43
Medlem
Tror kvinnor inte vågar stå utanför vad som anses politiskt korrekt på samma sätt som män.
Sedan kan det säkert vara så att deras moders-instinkt triggas av all propaganda tidningarna publicerar om hur synd det är om invandrarbarnen och hur elak den vita mannen(SD) är.

På samma sätt drar fler kvinnor till t.ex. miljöpartiet eftersom det är så synd om den stackars naturen och alla djur.
Citera
2012-10-26, 14:44
Medlem
Enkelt svar. Vanligare bland kvinnor än män att knulla blattar. Hur ofta ser ni blattebrudar med svenska män?
Citera
2012-10-26, 14:44
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Ja, vi får helt enkelt hoppas att konjunkturen vänder de kommande två åren. Synd att se kunniga människor sjunka till den nivån. Fast att "lockas av" inte är samma som att få totalt hjärnsläpp.

Kvinna? Bor långt ifrån mångkulturen? Varför är det enligt dig hjärnsläpp att rösta på SD?
Citera
2012-10-26, 14:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Gud vad det är tröttsamt med allt kvinnohat här. Ungefär som att äntra ett forum för muslimska fanatiker.

Som vanligt underkännes kvinnor intelligens och psyke. Kvinnan är dum, lättledd, känslostyrd, saknar kritisk förmåga osv.

Vad skiljer er kvinnosyn från en muslims?

Tids nog kommer du att få erfara hur stor skillnaden är. Det om något är ett bra bevis på vissa kvinnors oförmåga att tänka rationellt. Men det finns massor av undantag, de jag känner.

Det finns en stark strömning bland kvinnor mot Sd och hela Sd ökningen på senare tid kan vara just kvinnor, medelålders och äldre i första hand. De unga tjejerna de är fortfarande för fega för sitt eget bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in