2012-10-26, 12:49
Medlem
fulnicks avatar
Enligt DN/IPSOS senaste mätning ser sympatierna för SD ut så här:

Deras stöd bland män är i mätningen 10,6%. Bland kvinnor 5,4%. Stödet bland tjänstemän är 6,9%, bland arbetare 10,3% och bland pensionärer 8,9%.

Varför är dubbelt så många män som kvinnor beredda att rösta på SD?
Citera
2012-10-26, 12:53
Medlem
FishHeads avatar
Kanske för att kvinnor är smartare än män?
Citera
2012-10-26, 12:54
Bannlyst
Nu är ju inte jag Sverigedemokrat, och hade jag varit Sverigedemokrat så hade jag blivit utesluten för att jag berättar hur verkligheten ligger till, men jag kör ändå.

Kvinnor är i regel betydligt mer känslostyrda än vad män är och istället för att tänka logiskt och rationellt så bygger de sina uppfattningar och åsikter på vad de tycker låter bäst och "godast". Kvinnor faller också mycket oftare för grupptryck och trender än vad män gör, vilket naturligtvis också påverkar valresultaten och gör att många kvinnor söker sig till det kriminellt sinnessjuka Miljöpartiet.

Det finns också många män som fungerar på detta sätt, men långt ifrån lika många som kvinnor. Sannolikt beror det på rent genetiska faktorer som är kopplade till kvinnans roll som ömmande moder.

Det är också delvis därför som nästan alla samhället någonsin och någonstans har styrts just av kloka män.
Citera
2012-10-26, 12:59
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kvinnor är i regel betydligt mer känslostyrda än vad män är och istället för att tänka logiskt och rationellt så bygger de sina uppfattningar och åsikter på vad de tycker låter bäst och "godast". .

Där har ni svaret!

Varför tror ni aftonhoran och SVT och alla andra kvasi-journalister har reportage stup i ett om lilla Haddile och Ali och allt va fan dom heter, snyftrepotage helt enkelt. Det är ju för att inte kvinnorna också ska gå åt höger.
Citera
2012-10-26, 13:06
Medlem
Dixits avatar
Enligt nyheterna igår hittar man SDs sympatisörer bland lågutbildade. För mig låter det som att kvinnor helt enkelt är för pålästa för att rösta på SD.
Citera
2012-10-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit
Enligt nyheterna igår hittar man SDs sympatisörer bland lågutbildade. För mig låter det som att kvinnor helt enkelt är för pålästa för att rösta på SD.

Dagsfärska nyheter uppger att en större andel tjänstemän och högutbildade kommer lägga sin röst på SD än tidigare. Vidare står att läsa att fler kvinnor och pensionärer lockas av SD. (http://www.dn.se/nyheter/politik/sve...ekordhogt-stod)
Citera
2012-10-26, 13:42
Medlem
Dixits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolsey
Dagsfärska nyheter uppger att en större andel tjänstemän och högutbildade kommer lägga sin röst på SD än tidigare. Vidare står att läsa att fler kvinnor och pensionärer lockas av SD. (http://www.dn.se/nyheter/politik/sve...ekordhogt-stod)

Ja, vi får helt enkelt hoppas att konjunkturen vänder de kommande två åren. Synd att se kunniga människor sjunka till den nivån. Fast att "lockas av" inte är samma som att få totalt hjärnsläpp.
Citera
2012-10-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
Kanske för att kvinnor är smartare än män?

tvärtom lol.
Citera
2012-10-26, 13:46
Medlem
Det verkar alltsa vara sa att kvinnor är mindre benägna att lyssna till hatfull propaganda. Kanske är det därför kvinnor sa ofta i historien tryckts ner i samhällen som odlar hat riktat mot hela grupper?
Citera
2012-10-26, 13:49
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit

Det är en lögn, SD är tredje största parti även bland utbildade. 6,9 % av tjänstemännen.

Dom flesta svenska kvinnor är helt enkelt inte upplysta om läget i Sverige. För att bli upplyst måste man idag söka upp alternativ media på internet. Men det är positivt att se att fler och fler kvinnor blir det, fler kvinnor stödjer SD för varje år som går.
Senast redigerad av White Christmas 2012-10-26 kl. 13:51.
Citera
2012-10-26, 13:54
Medlem
Zöls avatar
Min teori är att kvinnor helt enkelt är snällare.
Citera
2012-10-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det är en lögn, SD är tredje största parti även bland utbildade. 6,9 % av tjänstemännen.
Hur ser fördelningen ut totalt bland tjänstemän, har du en länk att dela med dig av?

Men det är inte inkompatibelt med vad Dixit sa, bara för att poängtera det som borde vara uppenbart..

Citat:
Dom flesta svenska kvinnor är helt enkelt inte upplysta om läget i Sverige. För att bli upplyst måste man idag söka upp alternativ media på internet. Men det är positivt att se att fler och fler kvinnor blir det, fler kvinnor stödjer SD för varje år som går.
Vi har nog olika definitioner av "upplyst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in