2012-10-25, 22:27
Medlem
Nus avatar
Datorn föll i backen och ljudet fungerar inte... Märkte också att den inte går i vila när jag stänger "locket" eftersom den blivit tillbucklad.... Inget skada har hänt med tangentbordet eller skärmen.

Går detta på hemförsäkringen? Annars vad kan det kosta att laga? Datorn är en Macbook Air.
Citera
2012-10-25, 22:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Går detta på hemförsäkringen?

Om du har en allriskförsäkring: Ja, troligen. Om du inte har det så: Nej.
Citera
2012-10-30, 14:05
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Om du har en allriskförsäkring: Ja, troligen. Om du inte har det så: Nej.

Det har jag. Vad ska man sätta för summa under 'Ersättningsanspråk'?
Citera
2012-10-30, 14:31
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Det har jag. Vad ska man sätta för summa under 'Ersättningsanspråk'?

Försäkringsbolagen har fasta avskrivningssteg för hemelektronik/datorer. Så, du ger dem en kopia på inköpskvittot. Du kommer troligen att bli förvånad över hur lite pengar du får för saken på en standardförsäkring.

Har du laddat ner en blankett för skadeanmälan?

Men, du bör kontakta kundtjänst, för som regel fyller man inte i något ersättningsanspråk, utan försäkringsbolaget beslutar först om undersökning av datorn osv osv. Därefter går man på blanketterna.
Citera
2012-10-30, 15:39
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Försäkringsbolagen har fasta avskrivningssteg för hemelektronik/datorer. Så, du ger dem en kopia på inköpskvittot. Du kommer troligen att bli förvånad över hur lite pengar du får för saken på en standardförsäkring.

Har du laddat ner en blankett för skadeanmälan?

Men, du bör kontakta kundtjänst, för som regel fyller man inte i något ersättningsanspråk, utan försäkringsbolaget beslutar först om undersökning av datorn osv osv. Därefter går man på blanketterna.

Gjorde en anmälan på deras hemsida, få se hur det utspelar sig. Men tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in