Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Går det inte att justera termostaten, en del kan man "låsa" upp undertill, ett annat alternativ är att ta bort termostaten.
I somras såg jag att det var några hantverkare som bytte radiator ute i trapphuset och någon dag efter att radiatorn var bytt så hörde man läskiga ljud från radiatorerna. Jag antar att de luftade dem då?
Jag har vridit upp termostaten till fullt på radiatorn. Förra vintern fungerade radiatorn bra. Jag kan inte se att det finns någon låsning på radiatorn.
Citat:
Ursprungligen postat av Foley83
Det är inte jättemsmart att göra så. Det finns en risk att vreden utanför spisen smälter av värmen som går upp, gjorde precis samma sak i vintras när värmen inte fungerade i min lgh och råkade ut för just det.
Det kanske är en bättre idé att köpa en liten värmefläkt.
Men jag har ju ugnsluckan öppen och handtaget är av metall och det är ändå kallt fast ugnen för tillfället är 200 grader varm.
Fan heller att jag lever med ett susande ljud hela vintern, kommer ju få tinnitus. Dessutom är väl min hyresvärd skyldig till att jag får en behaglig värme i lägenheten?
Man fryser inte men det blir fan kallt om benen och fötterna och det är obehagligt!