• 2
  • 3
2012-10-25, 23:36
Medlem
Sydsvenskan har helt omotiverat stängt ner kommentarsfunktionen! Pengarna verkar styra och Sydsvenskan som den hycklartidning man är har tydligen gett efter för påtryckningar från Emporia, kanske Percy Nilsson ringt t.o.m.?
Senast redigerad av kvarnby 2012-10-25 kl. 23:41.
Citera
2012-10-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
Sydsvenskan har helt omotiverat stängt ner kommentarsfunktionen! Pengarna verkar styra och Sydsvenskan som den hycklartidning man är har tydligen gett efter för påtryckningar från Emporia, kanske Percy Nilsson ringt t.o.m.?

Nu fungerar kommentatorsfunktionen där igen. De stängde nog av den för att folk ska hinna lugna sig och kanske tom glömma skriva vad som egentligen hände vid utrymmningen.
Citera
2012-10-27, 14:47
Medlem
Ser på aftonbladet att det utbrutit trafikkaos utanför Emporia och de har blivit tvugna att tillkalla polis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15680915.ab

Drar det här köpcentrat till sig någon speciell etnicitet?
Citera
2012-10-27, 15:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Ser på aftonbladet att det utbrutit trafikkaos utanför Emporia och de har blivit tvugna att tillkalla polis.

Ja, svenskar. Att det blir rörigt i trafiken är inte direkt oväntat första helgen och tillika lönehelg efter landets tredje största köpcenter öppnat.
Citera
2012-10-27, 23:37
Medlem
andrers avatar
Jag var där idag (dock inte när larmet skedde), men vägarna utanför är dåligt utformade, varav det var svårt att ta sig fram redan innan larmet.

Inne i byggnaden var det vansinnigt mycket folk. Kändes inte som man var i Sverige. Kan däremot tillägga att byggnaden mestadels innehöll de vanliga butikskedjorna, vilket var en klar besvikelse.
Citera
2012-10-28, 21:35
Medlem
babar82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111

Svårt att säga vilken etnicitet folket har men med tanke på den höga andelen människor med invandrarbakgrund i malmö så är det knappast Svenskar!
Citera
2012-10-30, 20:08
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Jag stod utanför och vänta i 25 minuter ungefär. Fullproppat med folk, man kunde knappt vara där inne så jag gick rakt upp på andra våningen för där finns en balkong med ett café man kan hämta luft ifrån och strax därefter så går larmet... Tog mig ca 25 minuter att ta mig ut ur byggnaden och kanske lite över 15 minuter att ta mig bort från folkmassan på torget utanför.

Var på Emporia i dom "minuterna" den dagen sen stack jag.
Jovisst, även jag hade väll känslan dagarna innan att på premiären skulle det hända något sabotage.
Tur nog var det bara en pizza ugn som skrivet.

Gällande vad för slags folk jag såg där var det mest av damer i slöja eller shopping galna kvinnor mellan 17-35 med brunkräm i hela ansiktet.

Men sen var jag där i förrigår och såg en helt annan befolkning; typ massa snobbar hand i hand med sin partner och i min åsikt deras motsvarighet, gangstrar (därav 1000 vakter hand i hand med 10-25 åringar som snattat, detta är tråkigt nog sant)

Detta förklarar en del:
http://www.steenstrom.com/SE/Toppmen...igningshelgen/ - Mer än hela Malmö var på Emporia..
Senast redigerad av KycklingKlubban 2012-10-30 kl. 20:51.
Citera
2012-11-24, 20:18
Medlem
Ännu en gång har ett brandlarm gått igång.. .. Skulle det inte vara kul om någon slog i sönder en stor ruta nästa gång ett larm gick istället för att köa till nödutgångarna? Det borde ju inte vara olagligt eftersom man inte vet om det är ett äkta eller falskt larm..

Är jag den enda skåning som inte varit där? Jag har bara varit där innan det blev färdigbyggt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in