http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15671483.ab Det gigantiska varuhuset Emporia utanför Malmö skulle invigas i dag men nu har ett automatiskt brandlarm satts i gång.
– Folk springer i panik här. Alla vill ut, berättar ett ögonvittne för Aftonbladet.
Skandinaviens största köpcentrum brinner efter invigningen, är det sabotage, eller en olycka?
Utdrag ur SydSvenskan... Vid 16.58 kom automatlarm från huset. Hela byggnaden är utrymd just nu.
– Jag vet inte hur många personer som fått lämnabyggnaden, säger Nils Norling vid Skånepolisen.
Eftersom en stor mängd människor står utanför har polisen stängt av av alla trafik till platsen.
75 000 pers evakuerade - bommarna stängdes (!) i parkeringshuset så bilarna kunde inte köra ut... förmodligen falsklarm för enl. sds är folk på väg in igen.
inte så förvånad eftersom jag kände det på mig några dagar innan att det skulle hända något skumt när de öppnade emporia. Något tekniskt fel under byggarbetet som kanske skulle ställa till med olycka eller liknande.
Jag hade möjligheten att åka dit idag då det inte tar mer än fem minuter med bil där jag bor men jag lät bli det. Åker dit en annan dag när det är mindre befolkat och slipper köa.
Senast redigerad av villonex 2012-10-25 kl. 18:02.
75 000 pers evakuerade - bommarna stängdes (!) i parkeringshuset så bilarna kunde inte köra ut... förmodligen falsklarm för enl. sds är folk på väg in igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!