• 1
  • 2
2012-10-26, 02:15
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Försök ta kontakt med vården istället i första hand. Om en partner blir din enda anledning att leva så lägger du över en ganska stor belastning på denne, det är då bättre om du istället får hjälp att hantera dina bakomliggande problem så du är frisk nog att kunna leva för din egen skull, och då vara bättre förberedd på att hantera ett förhållande när den möjligheten presenterar sig.
Belastning till en början kanske. Men nu märker man ju att uppskattning och kärlek är det som skulle få honom på bättre vägar, och varför skulle någon person inte vilja ställa upp på att ge honom det? Närhet är ett behov vi alla har, och mår man dåligt p.g.a av brist på sådan så kommer man må bättre om man får det. Däremot är det inte säkert att man blir bättre av att sitta och tala med en gubbe i en stol som ger dig lite övningar man kan göra hemma.

Nej, hoppas det finns kvinnor som inte ser killar som TS som en belastning utan som en snäll, och antagligen rätt skärpt kille som vill ha närhet!
Citera
2012-10-26, 11:03
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Belastning till en början kanske. Men nu märker man ju att uppskattning och kärlek är det som skulle få honom på bättre vägar, och varför skulle någon person inte vilja ställa upp på att ge honom det? Närhet är ett behov vi alla har, och mår man dåligt p.g.a av brist på sådan så kommer man må bättre om man får det. Däremot är det inte säkert att man blir bättre av att sitta och tala med en gubbe i en stol som ger dig lite övningar man kan göra hemma.

Nej, hoppas det finns kvinnor som inte ser killar som TS som en belastning utan som en snäll, och antagligen rätt skärpt kille som vill ha närhet!
För att om han mår så dåligt att han vill ta livet av sig och det enda som håller honom från det är den andra personen i förhållandet så lägger han mer eller mindre sitt liv i hennes händer. Vad händer om hon tycker att han är för klängig eller jobbig? Vad händer om hon vill göra slut, men också vet att han är självmordsbenägen?

Det sätter oerhörd press på att förhållandet måste fungera direkt, och jag tror inte det är ett bra utgångsläge för ett förhållande.
Citera
2012-10-26, 12:40
Bannlyst
Menar ni att det bästa vore att ha en kvinna på samma våglängd som en själv?

Men vilken kvinna skulle både vilja ha en oskulds man och en som har dåligt psyke, allt detta avskräcker nog kvinnan. Det skulle nog kännas fel om en kvinna tog en endast för att hon tyckte synd om en. Det skulle nog inte fungera. Samtidigt om man nu skulle råka träffa någon, hur förklarar man för henne att man inte har erfarenhet av kvinnor sen tidigare och lider av kontaktsvårigheter och se andras synsätt än sitt eget i vanliga livet.

En sådan man är nog dömd att misslyckas hos en kvinna, som tur är har man fantasierna och i dessa har jag målat upp en hel värld full av förväntningar, längtan och planeringar. Allt handlar om kvinnor där och hur jag vill ha dom och hur jag ser på dom, inte som det fungerar i verkliga livet.
Citera
2012-10-26, 13:05
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermannen
Menar ni att det bästa vore att ha en kvinna på samma våglängd som en själv?
Nej, jag menar att det bästa vore att vara fokusera på att få hjälp med sina problem snarare än att försöka hitta någon annan att lägga över dem på. En partner är ingen som kan agera psykolog eller psykiatriker för att bedöma eller hjälpa dig med dina psykiska problem, det är varken rättvist mot dig eller mot partnern.
Citera
2012-10-26, 14:00
Medlem
BaLLs avatar
Du är inte sjuk
Du är inte pank

Du har inga problem,

1 Se till att fixa din ekonomiska situation först så att du inte står där om en månad utan pengar eller bostad. Då har du riktiga problem kan jag lova.

2. När du fixat det så försöker du ta dig in på någon utbildning så du träffar lite folk osv. Under den perioden finns vi alltid här o hjälper dig på flashback.

Kämpa på lite o tappa inte hoppet
Citera
2012-10-27, 01:30
Medlem
Snyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
För att om han mår så dåligt att han vill ta livet av sig och det enda som håller honom från det är den andra personen i förhållandet så lägger han mer eller mindre sitt liv i hennes händer. Vad händer om hon tycker att han är för klängig eller jobbig? Vad händer om hon vill göra slut, men också vet att han är självmordsbenägen?

Det sätter oerhörd press på att förhållandet måste fungera direkt, och jag tror inte det är ett bra utgångsläge för ett förhållande.
Varför så övertygad om att problemen skulle fortsätta om han nu hittar en tjej? Det är iaf min övertygelse att det skulle vara den ultimata medicinen.

Det märks ju på sättet han skriver att han är smart nog att hantera ett förhållande. Att han känner en saknad efter ett förhållande betyder att han vill att detta ska vara en del av hans liv, och när han inte får den delen mår han dåligt. Alltså bör han rimligen vara redo för ett förhållande? Men att han ännu inte lyckats gör förstås att han mår dåligt.
Citera
2012-10-28, 14:30
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Varför så övertygad om att problemen skulle fortsätta om han nu hittar en tjej? Det är iaf min övertygelse att det skulle vara den ultimata medicinen.

Det märks ju på sättet han skriver att han är smart nog att hantera ett förhållande. Att han känner en saknad efter ett förhållande betyder att han vill att detta ska vara en del av hans liv, och när han inte får den delen mår han dåligt. Alltså bör han rimligen vara redo för ett förhållande? Men att han ännu inte lyckats gör förstås att han mår dåligt.
Jag tror det är ganska naivt att förutsätta att alla ens problem ska försvinna bara för att man har en flickvän. Är man så pass gravt deprimerad så att man vill ta livet av sig så är det snarare någon mer bakomliggande orsak än bara att man känner sig ensam, och det är något man, i mitt tycke, bör reda ut innan man ger sig in i förhållanden.

Detta eftersom förhållanden även under de bästa förutsättningar sällan är stabila 100% av tiden. Har man då redan problem med depression eller liknande så kan det bli en rätt rejäl rollercoaster av det hela.

Jag säger inte att det nödvändigtvis kommer gå åt helvete eller att det är helt fel av TS att bli involverad med någon nu, däremot tycker jag att fokus ska ligga på att få riktig hjälp för sina problem i första hand.
Citera
2012-10-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodermannen
En sådan man är nog dömd att misslyckas hos en kvinna, som tur är har man fantasierna och i dessa har jag målat upp en hel värld full av förväntningar, längtan och planeringar. Allt handlar om kvinnor där och hur jag vill ha dom och hur jag ser på dom, inte som det fungerar i verkliga livet.

Därför lider du. Du lever i en tankevärld av begär och ångest. Men du är inte dina tankar, oavsett om de är positiva eller negativa. Låt egot som lever i denna tankevärld dö. Den eviga vilan finns redan här i nuet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in