Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Varför så övertygad om att problemen skulle fortsätta om han nu hittar en tjej? Det är iaf min övertygelse att det skulle vara den ultimata medicinen.
Det märks ju på sättet han skriver att han är smart nog att hantera ett förhållande. Att han känner en saknad efter ett förhållande betyder att han vill att detta ska vara en del av hans liv, och när han inte får den delen mår han dåligt. Alltså bör han rimligen vara redo för ett förhållande? Men att han ännu inte lyckats gör förstås att han mår dåligt.
Jag tror det är ganska naivt att förutsätta att alla ens problem ska försvinna bara för att man har en flickvän. Är man så pass gravt deprimerad så att man vill ta livet av sig så är det snarare någon mer bakomliggande orsak än bara att man känner sig ensam, och det är något man, i mitt tycke, bör reda ut innan man ger sig in i förhållanden.
Detta eftersom förhållanden även under de bästa förutsättningar sällan är stabila 100% av tiden. Har man då redan problem med depression eller liknande så kan det bli en rätt rejäl rollercoaster av det hela.
Jag säger inte att det nödvändigtvis kommer gå åt helvete eller att det är helt fel av TS att bli involverad med någon nu, däremot tycker jag att fokus ska ligga på att få riktig hjälp för sina problem i första hand.