2005-04-10, 03:32
Medlem
dIRe_s avatar
Väteperoxid, finns på apoteket.
Citera
2005-04-10, 05:12
Medlem
Memnoks avatar
Köp en burk vanish oxyaction på valfri livsmedelsaffär, det fick jag bort feta blodfläckar på lakanen med när det hade "hänt en olycka" (nej jag hade inte hackat ihjäl en prostituerad med en trubbig sked, det var mycket oskyldigare än så...).
Citera
2005-04-10, 10:02
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Salt, som redan föreslagits är det rekommenderade. Jag har fått bort blod med hjälp av olivtvål. Nackdelen är att den oftast är grön men jag har för mig att den ljusgröna färgen försvann efter tvätt. Helgarderar mig med att det var länge sedan och att jag inte kommer ihåg ordentligt.

Olivtvål tar även bort fruktfläckar, som är riktigt svåra! Bra att veta för småbarnsföräldrar .

Var väldigt försiktig med att använda klorin. De flesta vita kläder är färgade vita och då kommer klorinet att ta bort den vita färgen och kläderna, byxorna i ditt fall, få en gråskabbig tråkig fläck istället. Överkorsad triangel i tvättrådet betyder att du inte ska använda klorin (står det cl i triangeln är det ok).

edit: Vanish oxyaction kanske är jättebra, jag har inte provat. De gick ut med att det var koncentrerat syre vilket gjorde att jag inte kunde ta produkten seriöst. Kanske en fråga för vetenskapsforumet. Hur koncentrerar man syre?
Citera
2005-04-10, 10:17
Medlem
linuxs avatar
[funderar] Vad var det man kunde ha tandkräm på? Nån fläck ivarjefall [funderar]
Citera
2005-04-10, 11:10
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Ha ha nej för fasen jag är ingen Remol-försäljare jag lovar Men eftersom att hon vägrade lyssna så måste jag ju "trycka" på lite!

Hur känns det att bli totalt nonchalerad?
Citera
2005-04-10, 11:15
Medlem
Wittgensteins avatar
Ok, som före detta hockeyspelare och boxare så lärde jag mig följande knep för att ta bort blod från kläder: Låt kläderna ligga ett tag i iskallt vatten (inte så länge att de tappar färg), skölj under kallt vatten, häll på tvättmedel direkt på fläckarna, och tvätta sedan i maskin med förtvätt.

Fungerade oftast, även på stora fläckar.
Citera
2005-04-10, 11:31
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
Hur känns det att bli totalt nonchalerad?

Har jobbat med det över natten nu så nu känns det mycket bättre
Citera
2005-04-10, 11:48
Medlem
LadyTieras avatar
Tack för de tipsen som framkommit under natt/morgon, behövde det idag då jag vaknade och lyckades bloda ner mitt täcke.
Citera
2005-04-10, 13:55
Medlem
Trappers avatar
Coca Cola är bland det bästa bortagningsämne som finns om man vill ta bort blod. Vet ej om det färgar av sig på kläder? men prova Coca Colan.
Citera
2005-04-10, 14:28
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapper
Coca Cola är bland det bästa bortagningsämne som finns om man vill ta bort blod. Vet ej om det färgar av sig på kläder? men prova Coca Colan.
De testade det på Mythbusters, och då funkade det inte.

Väteperoxid is teh shit. Det är det läkare använder för att ta bort blod från deras kläder.
Citera
2005-04-10, 18:19
Medlem
Trappers avatar
Jag såg det programet visst funkade det bättre än de andra produkterna speciellt blodet på asfalten?
Citera
2005-04-10, 19:41
Medlem
Gravity2s avatar
http://www.hipernet24.pl/sklep/img_items/b/075/7539.jpg
Fungerar hur bra som helst, tar bort allt jag provat med iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem