Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Det vet varken du eller jag eftersom det är så få män på dagis. Så ditt förslag faller under fördomar. Notera att jag alltid länkar till fakta när jag påstår något, medans alla som är för kvinnor i tråden aldrig någonsin länkar. Det är för att ni hittar på.
Ok, fast detta är ett åsiktsforum och inget faktaforum. Du kanske ska söka dig till ett universitet om du vill glänsa lite med dina länkar? Men risken är väl att du får på pälsen då.
Likväl som ditt påstående är en fördom har inte du heller något att gå på när det gäller hur bra män är på dagis eller ej. Du sa det själv, det är så få där. Och det kan ju bero på att män inte känner sig lämpade för att syssla med barn hela dagarna. Det ligger inte i deras intresse och det man inte är intresserad av kan man inte bli bra på heller.
Min analys gör jag av hur folk är och vad jag bedömer som lämpliga. Män är inte särskilt lyhörda när det kommer till gråt och tandagnisslan hos barn, tröstande och så vidare. Kvinnor däremot är mycket mer lyhörd för detta.
Man behöver inte en länk till något för att förstå detta. Man behöver bara vara normalt funtad.