2022-01-26, 18:46
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Var är offerkoftan? Är det ditt motargument när du inte kan svara på ens frågor?

Om du inte håller med om att kvinnor historiskt sett blivit förtryckta så är de ingen idé att diskutera med dig. Lär dig historia och bilda dig. Du är pinsam.
Kvinnor har låtit sig förtryckas. Något säger mig att Shakespeare inte gick att förtrycka, vad tror du.

Man kan tyvärr inte vara världens bästa sprinter om man inte springer.

Eftersom kvinnor slutade låta sig förtryckas på 1960-talet så skulle man kunna tro att det kryllade med kvinnliga genier efter det. Tydligen inte. T.ex är samtliga företag startade efter 1960 som blivit kända startade av män, 100%.
Citera
2022-01-26, 18:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Du är trådens mest fördomsfulla.

Inte mitt fel att män skiter i sitt eget och andras liv.
Citera
2022-01-26, 18:49
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej det är klart att fäder har en roll. Men kvinnor över lag är bättre på att ta hand om barn, tänk dig att du jobbar på ett dagis. Hur bra skulle det gå och hur länge?
Jag har 15 år på dagis med mina barn. Alla barn längtar efter en manlig dagispersonal och flockas runt omkring honom, och särskilt de bråkiga killarna mår mycket bättre och får springa av sig. kvinnlig personal är tjatmostrar.

Genomgående låg kunskapsnivå och hög fördomsnivå i denna tråd.
Citera
2022-01-26, 18:49
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Nej det är klart att fäder har en roll. Men kvinnor över lag är bättre på att ta hand om barn, tänk dig att du jobbar på ett dagis. Hur bra skulle det gå och hur länge?
Jag har 15 år på dagis med mina barn. Alla barn längtar efter manlig dagispersonal och flockas runt omkring honom, och särskilt de bråkiga killarna mår mycket bättre och får springa av sig. Kvinnlig personal är oftast tjatmostrar, men de är höjdare på att byta blöjor.

Citera
2022-01-26, 18:50
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inte mitt fel att män skiter i sitt eget och andras liv.
Det är en fördom. Du lever antagligen ett liv utan män, du verkar mycket bitter och hade behövt leva ett lite gladare liv med en man.

Prova att skapa en tråd nu. Kvinnor kan.
Citera
2022-01-26, 18:51
Medlem
Citat:
Jag har 15 år på dagis med mina barn. Alla barn längtar efter en manlig dagispersonal och flockas runt omkring honom, och särskilt de bråkiga killarna mår mycket bättre och får springa av sig. kvinnlig personal är tjatmostrar.

Men det där gäller väl inte alla män? Eller hur? Tråden handla om kvinnor är bättre än män på något. Inte att det finns enstaka män som är duktiga dagisfröknar. För det är just det, enstaka män som är duktiga dagisfröknar.
Du kanske ska lära dig att läsa innan du kommer kväkandes med låg kunskapsnivå och fördomar.
Citera
2022-01-26, 18:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är inte uppenbart att det är KÖR BÄTTRE om man "väntar en extra minut i korsningen innan hon kör ut", eller "vågar inte fickparkera så kör en omväg", eller "kör 35 km/h på 50-väg".

Nu sitter du bara och hittar på. Kvinnor gör bland annat bättre riskbedömningar, tappar inte fattningen lika lätt som män. Hence kvinnor är bättre bilförare än män.

Citat:
Män äger hur som helst 75% av alla bilar och kör sannolikt mycket mer än 75% av alla bil-mil, så självklart kör vi bättre. Vi är mer erfarna.

Även när man räknar med att män kör bil mer så är män ändå sämre bilförare än kvinnor.

Bilkörningen har inget med vem som äger bilen att göra.
Citera
2022-01-26, 18:53
Medlem
groovesnuss avatar
Intressant skillnad inom karting:

I torrt väglag är oftast killarna snabbare. Dom har det där lilla lilla extra dårskapen/modet att bromsa sent och hålla i.

I regn är oftast tjejer snabbare. Eller rättare sagt dom är kvar på banan när racet är slut, killarna åker av och bryter i mkt större utsträckning.
Citera
2022-01-26, 18:53
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Nu sitter du bara och hittar på. Kvinnor gör bland annat bättre riskbedömningar, tappar inte fattningen lika lätt som män. Hence kvinnor är bättre bilförare än män.

Även när man räknar med att män kör bil mer så är män ändå sämre bilförare än kvinnor.

Bilkörningen har inget med vem som äger bilen att göra.
Någon faktalänk?

Du har inte ens bil. jag är 100% säker.
Citera
2022-01-26, 18:54
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Men det där gäller väl inte alla män? Eller hur? Tråden handla om kvinnor är bättre än män på något. Inte att det finns enstaka män som är duktiga dagisfröknar. För det är just det, enstaka män som är duktiga dagisfröknar.
Du kanske ska lära dig att läsa innan du kommer kväkandes med låg kunskapsnivå och fördomar.
Det vet varken du eller jag eftersom det är så få män på dagis. Så ditt förslag faller under fördomar. Notera att jag alltid länkar till fakta när jag påstår något, medans alla som är för kvinnor i tråden aldrig någonsin länkar. Det är för att ni hittar på.
Citera
2022-01-26, 18:56
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Kvinnor är bättre bilförare än män. (Är inte lika ofta iblandade i dödsolyckor, tar färre risker i trafiken osv).
Favorit i repris.
Jag minns så väl den dagen i grundskolan, när lärarinnan uttryckte denna ”sanning”, med ett triumferande flin.

Vi pojkar utbytte skeptiska miner med varandra. Flickorna nickade robotaktigt, som de gör när de sväljer ett påstående med hull och hår.

Jag kunde inte låta bli, utan sträckte upp handen.
Jag uttryckte min förvåning över valet av kriterium; och föreslog istället att skicklighet i att framföra fordonet, inklusive en medvetenhet om bilens dimensioner, vid fickparkering i snåla utrymmen; tillsammans med färdigheten i att läsa av trafiken (vem man släpper in/ger företräde, för att hålla trafiken flytande; användandet av backspegeln) torde vara mer relevanta kriterier.

Jag frågade om användandet av antalet olyckor som kriterium, inte skulle påvisa att en trafikpilot, flygande en rutt för SAS, ansågs vara en skickligare pilot än en stridspilot? Eller en testpilot? (Jag hade ett stort flygintresse).

Jag minns att lärarinnan såg sur ut, tittade bort; och sa att vi pojkar fick minsann acceptera att kvinnor är bättre bilförare. Eftersom hon sagt det.
Diskussioner och ifrågasättanden var inget som uppmuntrades, förutom när det gällde ämnen som hur höginkomsttagares bidrag till samhället, Apartheid; och andra hemskheter.

Vi pojkar diskuterade incidenten senare på dagen. Vi var överens i vår skepsis till att motsvarande slutsats överhuvudtaget nåtts - än mindre nämnts - om det varit så att män hade varit inblandade i färre olyckor än kvinnor.

Vi var elva år gamla; och hade många år framför oss, av taffliga försök av feminister att förnedra oss och vårat kön.
Mina föräldrar fick sedan veta vid det årets kvartssamtal att jag hade ”fel attityd”.

Härliga minnen av den svenska skolan.
Citera
2022-01-26, 18:58
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Nä det är ingen fördom, det är ett konstaterande.

Nej jag lever inte utan män, nej jag är inte bitter.

Lever du utan män och är bitter?

Det kan även idioter. Kom igen!
Du är alltså både fördomsfull och ignorant.

Jag kan inte hitta ett enda inlägg av dig i tråden där du skriver annat än dina personliga konstateranden, som är ointressanta. Utan att förstå det så gör du kvinnor en otjänst, du är generande för alla kvinnor.

Makalöst att du bara skriver i feministtrådar, 6000 inlägg. Du kan alltså ingenting om någonting och vill inte veta något om någonting. Om det är typiskt för kvinnor så förklarar det TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in