2019-07-02, 08:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
För att slippa ödsla ytterligare tid på att bemöta idiotiska argument av din sort hänvisar jag till tidigare inlägg: (FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Läs vad som står i det sista stycket. Enligt Goodeats (om det funnits en sådan) hade McDonalds inte röstats fram som världens bästa restaurang utan hade istället fått någon av jumboplatserna i rankningslistan. För det är ingen restaurang för läckergommar.
Och vem fan gjorde goodeats till den godtyckliga domaren av bästa maten?
Varför inte Michelinguiden?

Ditt argument var nämligen den att "flest" användare gjorde sajten till bäst och McDonalds säljer mest mat, alltså är det bästa restaurangen.

Samma argument!
Förstår du nu, varför ditt argument är pissdåligt?
Citera
2019-07-02, 08:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Som vanligt missförstånd och lösryckta citeringar. Alltså jag orkar inte förklara allting flera gånger hela tiden, det är faktiskt drygt.
Då skiljer vi på en enskild resa och att ha en bil vardagligen. Jag är säker på att den som har en bil till vardags och inte enbart för att skjutsa en dejt då och då förbrukar mer bensin än dejten som åker med en eller två gånger. Således orsakar bilägaren större utsläpp för miljön, än vad dejten gör.
Om dejten åker ensam i bussen så är hon sämre för miljön än om bilägaren kör sin bil ensam. Om bilen är full med 5 pers så är den bättre än vilken buss som helst.

Om bilägarens bil drivs med el från vindkraft så har han ingen klimatpåverkan alls på miljön. Bussen är en diesel-buss med 90% sannolikhet. Tåg som körs i Tyskland drivs till 50% av kol eftersom tysk elproduktion kommer till 50% från kol.

Som du ser är tyckande som inte bygger på fakta eller reflektioner meningslösa och tom kontra-produktiva.
Citera
2019-07-02, 08:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Detta är en tråd för lågutbildade retards.

Känner personligen till duktiga kvinnor som är långt mer kompetenta än den övriga kompetensen.
Då passar det bra att du skriver!

Anekdotiska berättelser från ditt eget liv, precis de fakta som vi saknar i tråden.
Citera
2019-07-02, 09:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du pratar om vårt samhälle i stort och ur ditt perspektiv, men ditt perspektiv är inte unikt.
Alla som har med folk att göra ser samma saker.

Fråga en akutsköterska, en busschaufför, en spärrvakt eller varför inte OV eller poliser.

Det vi kan göra är att se problemen och adressera dem där det gör skillnad.
Eller rösta på dem som inte går vilse i samma falska narrativ som orsakat problemen.

Jag har hört Bolunds och Kristerssons tal i Almedalen och ingen av dem har svar som gör skillnad.
Kristersson har dock en tydlighet som saknas i heders och invandringsfrågor, men jag tvivlar på att det är övertygelse utan PK-versioner av det som gett SD framgångar.

Det gäller att låta som att man säger viktiga saker utan att sticka ut hakan för mycket, för vår media är som de är. Kompletta idioter!
De tyckte att det viktiga Kristersson sa var det om att behovet av tolk borde vara över efter 15 år i landet.
På vilket en S-kvinna fick lägga sista ordet "det är inhumant mot baaaaaarnen"...

De som arbetar med folk ja...men jag tycker dock att det verkar som att det finns många som inte ser dessa saker. Folk som åker mellan hemmet och jobbet på kontoret. Kontoret där de sitter framför en dator och programmerar eller sysslar med andra ekonomiska affärer.
Jag är rätt så säker på att om folk hade SETT och inte bara läst i tidningen, så hade de resonerat annorlunda.

Detta med medelklassens barn är snack. Jag har arbetat på olika skolor, någon i socialt utsatta områden.
Ta bara en sån enkel sak som att de gängkriminella har gått i skolan en gång i tiden. En kollega till mig har haft flera av dem. Deras aggressiva och hänsynslösa beteende uppvisades långt innan de sköt första skottet kan man väl säga!
Men..det är ingen som ser. Det inte folk ser låtsas de som att det inte existerar.
Citera
2019-07-02, 09:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om dejten åker ensam i bussen så är hon sämre för miljön än om bilägaren kör sin bil ensam. Om bilen är full med 5 pers så är den bättre än vilken buss som helst.

Om bilägarens bil drivs med el från vindkraft så har han ingen klimatpåverkan alls på miljön. Bussen är en diesel-buss med 90% sannolikhet. Tåg som körs i Tyskland drivs till 50% av kol eftersom tysk elproduktion kommer till 50% från kol.

Som du ser är tyckande som inte bygger på fakta eller reflektioner meningslösa och tom kontra-produktiva.

Bussen kör sin linje ändå oavsett om det sitter en person på den eller inte.
Vi pratar heller inte om fullsatta bilar utan om singlar som äger bil och hämtar upp en dejt.
Att det finns olika sorters bränsle vet varenda idiot, likväl som att det kan sitta fem personer eller en person i en bil.
Ditt försök att glänsa samtidigt som du försökte hamra ner mig lite subtilt där mot slutet misslyckades. Försök igen!
Citera
2019-07-02, 09:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilket är en piss i havet jämfört med kvinnors klimatpåverkan. Smink och kläder i överflöd. Plastförpackningar och kemikalier deluxe.

Du skrev såhär. Det enda sättet jag kan läsa det på är att du påstår att kvinnor som grupp har större negativ påverkan på miljön än män som grupp. Då frågade jag efter en källa.
Det faktum att kvinnor köper massa onödigt skit i affärer behöver inte betyda att deras totala miljöpåverkan är större än mäns. Ellerhur?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
På vad exakt? Att kläd och sminkindustrin är klimatmonster?

Antar jag inte behöver länka någon studie om vilken grupp som konsumerar mer/mest kläder?

För övrigt verkar de flesta klimatmoralister hyckla. De flyger själv hit och dit och tänker inte på alla småsaker som bidrar till utsläpp. Och de flesta som moraliserar, iallafall i pk-kretsar, är nog ändå kvinnor. Så vi kan kanske säga så att kvinnor är bättre på att moralisera samtidigt som de inte uppfyller kraven själva.
Citera
2019-07-02, 10:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vi pratar heller inte om fullsatta bilar utan om singlar som äger bil och hämtar upp en dejt.
Att det finns olika sorters bränsle vet varenda idiot, likväl som att det kan sitta fem personer eller en person i en bil.
Ditt försök att glänsa samtidigt som du försökte hamra ner mig lite subtilt där mot slutet misslyckades. Försök igen!
Aha, diskussionen gäller enbart singlar som enbart kör enbart en dejt på enbart en viss tur med enbart en viss sorts miljöförstörande bilar. Ja, då har du rätt. Jag förstod inte begränsningarna kring resonemanget. Dock lite nischad sido-diskussion, tycker du inte?

Men annars, hur tänkte du, en buss har noll miljöpåverkan? Då behövs ju inga bilar, vi sätter bara in busslinjer överallt. Miljöproblemet löst. Kvinnor åker mest buss, de har inga utsläpp för de puttrar ju alltid fram på sina turer ändå, så kvinnor är bättre än män på att värna miljön.

Eller kan det vara så att om färre åker så läggs bussen ner? Om fler åker så blir det fler turer? Dvs enda sättet att räkna är att varje passagerare delar på bussens miljöpåverkan.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-07-02 kl. 10:21.
Citera
2019-07-02, 10:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
De som arbetar med folk ja...men jag tycker dock att det verkar som att det finns många som inte ser dessa saker. Folk som åker mellan hemmet och jobbet på kontoret. Kontoret där de sitter framför en dator och programmerar eller sysslar med andra ekonomiska affärer.
Jag är rätt så säker på att om folk hade SETT och inte bara läst i tidningen, så hade de resonerat annorlunda.

Detta med medelklassens barn är snack. Jag har arbetat på olika skolor, någon i socialt utsatta områden.
Ta bara en sån enkel sak som att de gängkriminella har gått i skolan en gång i tiden. En kollega till mig har haft flera av dem. Deras aggressiva och hänsynslösa beteende uppvisades långt innan de sköt första skottet kan man väl säga!
Men..det är ingen som ser. Det inte folk ser låtsas de som att det inte existerar.
Ta fram en tjock tuschpenna och rita ett kors i taket, för nu kommer jag hålla med dig för en gångs skull.
De där radiostyrda människorna kallar jag normies eller NPC'er.
Det är dem all statligt finansierad media och mainstreammedia har riktat in sig på. De som inte har "attention" spann längre än näsan räcker.
Dem försöker man provocera fram känslor i, så att de kan vara upprörda för en sak idag och en ny i morgon och ingen av dem minns vad de var upprörda för i förra veckan.
Då kör man kampanjer i flera medier och delar upp det över veckor och månader för att få igenom sin ideologi.

Det är ren programmering och det är den jag vill skydda dig ifrån, för du vacklar ibland på gränsen.
Citera
2019-07-02, 10:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Aha, diskussionen gäller enbart singlar som enbart kör enbart en dejt på enbart en viss tur med enbart en viss sorts miljöförstörande bilar. Ja, då har du rätt. Jag förstod inte begränsningarna kring resonemanget. Dock lite nischad sido-diskussion, tycker du inte?

Men annars, hur tänkte du, en buss har noll miljöpåverkan? Då behövs ju inga bilar, vi sätter bara in busslinjer överallt. Miljöproblemet löst. Kvinnor åker mest buss, de har inga utsläpp för de puttrar ju alltid fram på sina turer ändå, så kvinnor är bättre än män på att värna miljön.

Eller kan det vara så att om färre åker så läggs bussen ner? Om fler åker så blir det fler turer? Dvs enda sättet att räkna är att varje passagerare delar på bussens miljöpåverkan.

Ta huruvida sidodiskussionen är rimlig el inte med svennebanan. Jag vet inte om du noterat det men han styr ofta samtalen åt ett sådant håll.

Jo självklart har buss en påverkan på miljön. Jag tänkte tanken när jag skrev att du kanske skulle plocka upp den att bussen kanske läggs ner om tillräckligt få åker. Och så är det såklart, allt måste vägas mot varandra.
Dock är det ju inte rimligt i det individualistiska samhället vi lever i att tänka att så pass få skulle åka buss så att det inte skulle löna sig att erbjuda tjänsten.

Jag förstår ditt resonemang och tanken är fullt rimlig, bara det att jag inte tror att tillräckligt många skulle skaffa bil och färdas med den för att detta skulle löna sig. Dessutom skulle de behöva samåka, för att om alla åker i egna bilar fungerar det ju inte.
Citera
2019-07-02, 10:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ta fram en tjock tuschpenna och rita ett kors i taket, för nu kommer jag hålla med dig för en gångs skull.
De där radiostyrda människorna kallar jag normies eller NPC'er.
Det är dem all statligt finansierad media och mainstreammedia har riktat in sig på. De som inte har "attention" spann längre än näsan räcker.
Dem försöker man provocera fram känslor i, så att de kan vara upprörda för en sak idag och en ny i morgon och ingen av dem minns vad de var upprörda för i förra veckan.
Då kör man kampanjer i flera medier och delar upp det över veckor och månader för att få igenom sin ideologi.

Det är ren programmering och det är den jag vill skydda dig ifrån, för du vacklar ibland på gränsen.

Nej nej, jag vacklar aldrig på den gränsen. Mina åsikter är långt radikalare än jag uttrycker här oftast, eftersom jag innan jag kommit så långt blir provocerad av hur missvisande ni uttrycker er. Eftersom jag är en vettig kvinna med huvudet på skaft och väldigt sällan känner igen mig i vad ni skriver om kvinnor, så blir jag förbannad helt enkelt.
Citera
2019-07-02, 10:27
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Om du slutar ta allt personligt ett tag, så finns det en viktig poäng att göra här.
Om snittet på bussen är mindre än 32 personer i snitt, så är den en större miljöpåverkan än om dessa 32 personer åkte egna bilar i stället.
Det är, oavsett hur man räknar, två olika kurvor som möts från olika håll och brytpunkten kanske går vid 32, kanske vid 50.
Om det bara är tolv personer i snitt som åker en buss, så är busslinjen en miljöbov.
Om det är fullt, dvs runt 90 pers på bussen varje tur och varje dag, så är den en massiv miljövinst, men det här vet du nog, om du kan ekvationer och derivera och integrera lite.
Citera
2019-07-02, 10:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nej nej, jag vacklar aldrig på den gränsen. Mina åsikter är långt radikalare än jag uttrycker här oftast, eftersom jag innan jag kommit så långt blir provocerad av hur missvisande ni uttrycker er. Eftersom jag är en vettig kvinna med huvudet på skaft och väldigt sällan känner igen mig i vad ni skriver om kvinnor, så blir jag förbannad helt enkelt.
If you say so.
Allt handlar om dig alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in