2019-07-01, 23:21
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha det var väldigt vad man var på krigsstigen ikväll. Dålig dag på jobb? 😉

Jag har inte motsagt mig vad du skriver så det finns ingen anledning att växla upp. Kvinnor konsumerar annat, män käkar kött och kör bil.
Jag är ingen miljöfantast. Diskussionen handlade från början om att kvinnor skulle vara bättre på att konsumera än vad män är. Och att det givetvis då är något negativt (det är det alltid när kvinnor är bättre på något i denna tråden, märkligt nog).
Jag hävdar att vi konsumerar rätt stor andel båda könen.
...Män konsumerar dessutom människor, och det slår allt i hemskheter! 😁
Och förresten förresten så äter kvinnor upp män likt meduzor, minsann. Dessutom borde jag segla på Nordsjön den här tiden på året men det har minsann sattits stopp för av en kärring av manligt kön. Och så undrar du varför vi slår ihjäl idioter som hindrar oss ifrån så enkla nöjen som att gunga fram på gamla Nordsjöns svajande böljor. Lika blått som mina egna ögon, istället skall jag sitta på en jävla massa möten och allt är kärringars och bögars fel
Citera
2019-07-01, 23:23
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag spekulerar i att du formulerat hela inlägget själv, du har ingen källa. Men visst ska du få chansen. Så källa på detta?

Vilken slutsats drar du alltså av detta? Hur blir ditt resonemang med slutsatsen, om man tittar bakåt i tråden och ser att bara du och moment22 tar upp kvinnor med högst IQ?

Marilyn vos Savant fick ett IQ 228 uppmätt på ett Stanford-Binet-test när hon var 10 år gammal. Sedan fick hon IQ 186 i ett Mega Test.

Källor:

https://biography.yourdictionary.com/marilyn-vos-savant

https://www.trendrr.net/23426/most-intelligent-people-world-famous-smartest/

http://www.iqcomparisonsite.com/IQtable.aspx

IQ (SD 16 percentil, t ex Stanford-Binet):

190 1 på 107 miljoner, 65 individer
195 1 på 689 miljoner, 11 individer
200 1 på 5 miljarder, max 2 individer
202 1 på 11 miljarder

IQ (SD 15 percentil, t ex Wechsler, den mest använda skalan):

190 1 på 1 miljard, ca 7 individer
195 1 på 8 miljarder, mindre än 1 individ
200 1 på 76 miljarder
202 1 på 190 miljarder

Jämför med oddset 1 på 82 miljoner att pricka in alla rätt på Powerball. Det är många gånger ”lättare” att kamma hem jackpott på nämnda amerikanska lottospel än att bli en förälder till ett megasnille med IQ 225 som Christopher Hirata.

Det är den slutsatsen jag drar. En diskussion om hur många män respektive kvinnor som har ett verifierat IQ 190 eller högre är alltså helt meningslös. Det saknar praktisk betydelse eftersom det är bara drygt en handfull individer på hela jordklotet som har dessa extremt höga IQ-värden (SD 15 percentil).
Citera
2019-07-01, 23:33
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag är i den verkliga världen, antagligen mer än vad många andra är, med tanke på mitt yrke. Du skulle bara veta vad man får se och höra, och bemöta!
Jojo, barn är de riktiga monstren. Vuxna, fulla, påtända, psykiskt labila och asociala narcissister är ingen match mot mellanklassbarn...
Citera
2019-07-01, 23:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
En diskussion om hur många män respektive kvinnor som har ett verifierat IQ 190 eller högre är alltså helt meningslös. Det saknar praktisk betydelse eftersom det är bara drygt en handfull individer på hela jordklotet som har dessa extremt höga IQ-värden (SD 15 percentil).
Men ändå kunde du inte låta bli att posta all befintlig statistik om just det.

*slowclap*

Du är något alldeles extra, klappis.
Citera
2019-07-01, 23:42
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja?
Du är helt otrolig!
Av jordens 7,5 miljarder människor är det avsevärt många fler än 20 miljoner som läser.
Att de gett ifrån sig 2,5 referat vardera är verkligen inget att skriva hem om.

Enligt den här definitionen du har är nu McDonalds världens bästa restaurang.

Kolla här:
https://www.quora.com/What-is-the-best-website-for-book-reviews

I den tråden finns en som är precis som du.
Han säger: "I think Goodreads is the best website for book reviews. It has over a billion users, and the site not only gives readers options to read but also to mark books to be read and recommend books to their friends."

I den riktiga världen föredrar vi alternativ och en egen vilja.

För att slippa ödsla ytterligare tid på att bemöta idiotiska argument av din sort hänvisar jag till tidigare inlägg: (FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Läs vad som står i det sista stycket. Enligt Goodeats (om det funnits en sådan) hade McDonalds inte röstats fram som världens bästa restaurang utan hade istället fått någon av jumboplatserna i rankningslistan. För det är ingen restaurang för läckergommar.
Citera
2019-07-01, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ditt problem är att du slänger ur dig en massa påståenden som är absurda och det framkommer om man bara skrapar lite lätt på dem. Du tänker helt enkelt inte igenom dina påståenden utan försöker hela tiden bara lägga över allt negativt på män även när kvinnor har lika del av det.

När jag tog exemplet med att jag hämtade upp en dejt med bilen sa du uttryckligen att huvudansvaret för det ligger på den som äger och kör bilen. Det handlade alltså inte om andra resor som du nu försöker svänga över till utan just den resan. Men klargör gärna om du fortfarande tycker att den som äger och kör bilen när en dejt hämtas upp har det huvudsakliga ansvaret eller om båda har lika ansvar för miljöeffekterna för den resan.

För just den resan har de som sitter i bilen lika ansvar ja, om inte någon av personerna blev intvingad i bilen.
Citera
2019-07-01, 23:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
För just den resan har de som sitter i bilen lika ansvar ja, om inte någon av personerna blev intvingad i bilen.

Bra att du har återfått lite vett då, försök behålla det.
Citera
2019-07-01, 23:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jojo, barn är de riktiga monstren. Vuxna, fulla, påtända, psykiskt labila och asociala narcissister är ingen match mot mellanklassbarn...

Jag pratar givetvis inte om barnen i allmänhet. Jag pratar om föräldrar, skolledningen, pk-kultur, kravlöshet, miserabla hemförhållanden, hedersproblematik, alkoholiserade föräldrar, barn som uppvisar psykopatiska tendenser vid 12 årsålder, kontakt med socialen m.m.
Citera
2019-07-02, 00:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Källa på det?

På vad exakt? Att kläd och sminkindustrin är klimatmonster?

Fast Fashion Is the Second Dirtiest Industry in the World
https://www.ecowatch.com/fast-fashion-is-the-second-dirtiest-industry-in-the-world-next-to-big--1882083445.html

Fashion industry's carbon impact bigger than airline industry's
https://www.cbsnews.com/news/earth-day-2019-fashion-industrys-carbon-impact-is-bigger-than-airline-industrys/

Environmental Impact of the Global Apparel and Footwear Industries Study
https://quantis-intl.com/wp-content/uploads/2018/03/measuringfashion_globalimpactstudy_full-report_quantis_cwf_2018a.pdf

HOW POLLUTING IS THE FASHION INDUSTRY?
https://www.ekoenergy.org/how-polluting-is-the-fashion-industry/

Antar jag inte behöver länka någon studie om vilken grupp som konsumerar mer/mest kläder?
Citera
2019-07-02, 07:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
...
Det är den slutsatsen jag drar. En diskussion om hur många män respektive kvinnor som har ett verifierat IQ 190 eller högre är alltså helt meningslös. Det saknar praktisk betydelse eftersom det är bara drygt en handfull individer på hela jordklotet som har dessa extremt höga IQ-värden (SD 15 percentil).
Nu svarar du på en fråga jag inte ställt. Min fråga gällde källa på detta:
"Guinness Records tog bort kategorin om högst IQ av den enkla anledningen att det är mycket svårt att beräkna IQ-poäng med hög precision och noggrannhet i IQ-fördelningens oändligt små svansändar, från IQ 170 och högre."
Citera
2019-07-02, 07:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är två olika sorters listor. Din länkade Amazonlista visar de bästsäljande boktitlarna och vilket betyg (1-5 stjärnor) de har fått. Det är inte alltid så att den mest sålda boktiteln har fått bäst recensioner. Denna typ av listor rankar endast kvantiteten, dvs antalet sålda boktitlar.

Eftersom du har större tilltro till Amazons bestsellers-listor länkar jag till ett par listor:

Fiction & Literature: https://www.amazon.com/Best-Sellers-Books-Literature-Fiction/zgbs/books/17/ref=zg_bs_nav_b_1_b

Mystery, Thriller & Suspense: https://www.amazon.com/Best-Sellers-Books-Mystery-Thriller-Suspense/zgbs/books/18/ref=zg_bs_nav_b_1_b

Men söker du efter listor med manlig dominans att skrävla över, så rekommenderar jag bl a filosofi och fysik.

Goodreads är en annan typ av lista. Den visar vilka böcker som blivit mest framröstade som mest läsvärda. Ju fler röster en bok får, desto högre placering får den. Jämför gärna med listor över restauranger som fått flest röster. McDonald och andra snabbmatsrestauranger tillhör säkert en av de mest besökta i världen, men de blir inte framröstade som de bästa i fråga om gastronomiska upplevelser. De som hamnar i toppen är finkrogar med högst kvalitet. Särskilt de med stjärnor i Michelin-guiden.
Och vad tycker du då bäst besvarar frågan "Vilket kön är bättre att skriva memoarer", en okänd hemsida där vem som helst får rösta gratis hur många gånger som helst och vi faktiskt inte vet underlaget. Eller en exakt lista sorterad i ordning där varje röst kommer från vem som helst (man eller kvinna) och röstaren med egna pengar betalat en bok, ifrån världens största bokhandlare?

Och fråga B är: Har du någonsin funderat vilken otroligt löjlig kategori du hittat på "Vilket kön är bäst på att skriva memoarer"? Den är själva definitionen av halmstrå. Men visst, vi kör den i botten med lite research, du är dock fröken google.

P.S. här är adlibis topplista för memoarer Sverige. Minst 60% män:
https://www.adlibris.com/se/avdelning/biografier-memoarer-7260?id=7260&pn=5&filter=released%3an&filter=inven tory%3a10&sort_by=Sale&order_by=Desc
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-07-02 kl. 08:45.
Citera
2019-07-02, 08:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag pratar givetvis inte om barnen i allmänhet. Jag pratar om föräldrar, skolledningen, pk-kultur, kravlöshet, miserabla hemförhållanden, hedersproblematik, alkoholiserade föräldrar, barn som uppvisar psykopatiska tendenser vid 12 årsålder, kontakt med socialen m.m.
Du pratar om vårt samhälle i stort och ur ditt perspektiv, men ditt perspektiv är inte unikt.
Alla som har med folk att göra ser samma saker.

Fråga en akutsköterska, en busschaufför, en spärrvakt eller varför inte OV eller poliser.

Det vi kan göra är att se problemen och adressera dem där det gör skillnad.
Eller rösta på dem som inte går vilse i samma falska narrativ som orsakat problemen.

Jag har hört Bolunds och Kristerssons tal i Almedalen och ingen av dem har svar som gör skillnad.
Kristersson har dock en tydlighet som saknas i heders och invandringsfrågor, men jag tvivlar på att det är övertygelse utan PK-versioner av det som gett SD framgångar.

Det gäller att låta som att man säger viktiga saker utan att sticka ut hakan för mycket, för vår media är som de är. Kompletta idioter!
De tyckte att det viktiga Kristersson sa var det om att behovet av tolk borde vara över efter 15 år i landet.
På vilket en S-kvinna fick lägga sista ordet "det är inhumant mot baaaaaarnen"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in