Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag pratar givetvis inte om barnen i allmänhet. Jag pratar om föräldrar, skolledningen, pk-kultur, kravlöshet, miserabla hemförhållanden, hedersproblematik, alkoholiserade föräldrar, barn som uppvisar psykopatiska tendenser vid 12 årsålder, kontakt med socialen m.m.
Du pratar om vårt samhälle i stort och ur ditt perspektiv, men ditt perspektiv är inte unikt.
Alla som har med folk att göra ser samma saker.
Fråga en akutsköterska, en busschaufför, en spärrvakt eller varför inte OV eller poliser.
Det vi kan göra är att se problemen och adressera dem där det gör skillnad.
Eller rösta på dem som inte går vilse i samma falska narrativ som orsakat problemen.
Jag har hört Bolunds och Kristerssons tal i Almedalen och ingen av dem har svar som gör skillnad.
Kristersson har dock en tydlighet som saknas i heders och invandringsfrågor, men jag tvivlar på att det är övertygelse utan PK-versioner av det som gett SD framgångar.
Det gäller att låta som att man säger viktiga saker utan att sticka ut hakan för mycket, för vår media är som de är. Kompletta idioter!
De tyckte att det viktiga Kristersson sa var det om att behovet av tolk borde vara över efter 15 år i landet.
På vilket en S-kvinna fick lägga sista ordet "det är inhumant mot baaaaaarnen"...