2012-10-26, 16:50
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Om jag förstår saken rätt har exempelvis Anders Gerdin begått sexövergrepp på Aftonbladet.

Och det verkar ha varit legio bland kända skjutjärnsjournalister att utnyttja sin position för att spänna på småbrudar.

Det borde ju ligga i mediakonkurrenternas intresse att hänga ut en person som Gerdin.

Varför har inte det skett tror du? Det känns ju som hela branschen är pervers och rutten.

Jag vill inte höra något jävla relativiserande här i tråden av typen "jo men sexövergrepp finner man på många ställen i samhället". Kvällspressen driver konstant olika kampanjer kring sexövergrepp och det borde definitivt finnas ett stort nyhetsintresse kring rikskända journalisters förehavanden som det inte finns kring anonyma individer på andra företag.

Jag är också förvånad över hur snabb du är att släta över vidrigheter i din egen bransch. Borde ni inte föregå med gott exempel?

Föregå med gott exempel? Det ska väl alla människor göra.
Men se så upp med några exempel då på vidrigheterna i min bransch. Inget skvaller och inget " en kompis kompis blev upptryckt mot kopiatorn" eller "jag var på firmafest och alla var kåta"
Jag är nyfiken vilka jag har missat, och då är jag ändå i branschen
Citera
2012-10-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Men se så upp med några exempel då på vidrigheterna i min bransch. Inget skvaller och inget " en kompis kompis blev upptryckt mot kopiatorn" eller "jag var på firmafest och alla var kåta"

Fast du skulle ju försvara din bransch, och AB i synnerhet, även Jan Helin våldtog dina barn med en sax. Så varför ska någon ge dig exempel som du kommer ignorera?
Citera
2012-10-26, 22:49
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Fast du skulle ju försvara din bransch, och AB i synnerhet, även Jan Helin våldtog dina barn med en sax. Så varför ska någon ge dig exempel som du kommer ignorera?

Prova!
Citera
2012-10-27, 09:30
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Kombinationen grabbiga superjournalister, strikt hierarki med huvudsakligen män i toppen och en kader av kvinnliga, unga praktikanter och vikarier vars högsta dröm är en fast anställning på redaktionen, har lett till en mycket sexualiserad arbetsplats.
Påminner mig om det här guldkornet: http://www.youtube.com/watch?v=NIyg2a72uV4
Citera
2012-10-30, 10:41
Bannlyst
Citat:

Jag har gett flera exempel i trådstarten, exempelvis Gerdin och Öholm som under flera decennier var superhjältar i media och begick sexövergrepp mitt framför ögonen på alla. Du väljer då blixtsnabbt att svara att mediabranschen minsann har sina fula fiskar men att ni inte är värre än andra. Nu säger du att det öht inte finns några exempel.

Trovärdighet = 0 är allt jag har att säga om dig.
Citera
2012-10-30, 10:48
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Jag har gett flera exempel i trådstarten, exempelvis Gerdin och Öholm som under flera decennier var superhjältar i media och begick sexövergrepp mitt framför ögonen på alla. Du väljer då blixtsnabbt att svara att mediabranschen minsann har sina fula fiskar men att ni inte är värre än andra. Nu säger du att det öht inte finns några exempel.

Trovärdighet = 0 är allt jag har att säga om dig.

Kom igen nu!
Är ett skvaller (Gerdin som du inte ens hade en aning om utan fick hjälp av mytomanen och sanningsförvanskaren Molok!) och ett 40 år gammalt fall (som frikändes) det enda du kan komma med? Förutom ditt påhitt om "legio att skjutjärnsjournalister sätter på.

Snacka om trovärdighet!
Citera
2012-10-30, 11:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Kom igen nu!
Är ett skvaller (Gerdin som du inte ens hade en aning om utan fick hjälp av mytomanen och sanningsförvanskaren Molok!) och ett 40 år gammalt fall (som frikändes) det enda du kan komma med? Förutom ditt påhitt om "legio att skjutjärnsjournalister sätter på.

Snacka om trovärdighet!

Nja, jag kan inte hjälpa om du inte känner till Gerdins svaghet för yngre kvinnliga medarbetare. Flashbacks läsare får väl själva avgöra om de ska tro på dig (fd fotograf, numera journalist på Aftonbladet) eller om de ska tro på mig.

Trodde faktiskt det var allmän kännedom bland er som jobbar på AB, det där om Gerdin. Hans sexuella övergrepp bestod inte i någon våldtäkt eller dylikt. Snarare att han utnyttjade sin chefsposition.

Minns du verkligen inte?
Citera
2012-10-30, 12:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nja, jag kan inte hjälpa om du inte känner till Gerdins svaghet för yngre kvinnliga medarbetare. Flashbacks läsare får väl själva avgöra om de ska tro på dig (fd fotograf, numera journalist på Aftonbladet) eller om de ska tro på mig.

Trodde faktiskt det var allmän kännedom bland er som jobbar på AB, det där om Gerdin. Hans sexuella övergrepp bestod inte i någon våldtäkt eller dylikt. Snarare att han utnyttjade sin chefsposition.

Minns du verkligen inte?

Du menar om dom ska tro på skvaller? Kom igen nu om du ska ha någon som helst trovärdighet så upp med något mer när, var hur, med vem?
Citera
2012-10-30, 12:22
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Du menar om dom ska tro på skvaller? Kom igen nu om du ska ha någon som helst trovärdighet så upp med något mer när, var hur, med vem?

För cirka 10 år sedan. Kommer inte ihåg namnet på tjejen i fråga. Exakt var vet jag väl inte. Fråga dina kollegor vetja

Dessutom så tror jag min trovärdighet är ganska hög här på forumet.
Citera
2012-10-30, 14:09
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
För cirka 10 år sedan. Kommer inte ihåg namnet på tjejen i fråga. Exakt var vet jag väl inte. Fråga dina kollegor vetja

Dessutom så tror jag min trovärdighet är ganska hög här på forumet.

Jo säkert.....
Citera
2012-10-31, 03:19
Bannlyst
Citat:
Kom igen nu!

Snacka om trovärdighet!

Även Jimmy Savile var ostraffad under hela sin karriär. Det berodde på att ingen i media hade lust att fälla honom. Om du hade läst domen mot Öholm hade du inte tyckt att det var oproblematiskt att han fick fortsätta som om inget hade hänt, särskilt med tanke på hans höga svansföring i kristna moralfrågor.
Citera
2012-10-31, 03:50
Medlem
Shalashaskas avatar
Var det inte bokstavsbarnet Cissi Wallin som vaknade efter en spritfest av att Fredrik Virtanen försökte trycka in kuken i käften på henne?
https://www.flashback.org/sp34694229

Tror för övrigt att det måste finnas mycket dylikt kring Quetzala Blanco och hennes kompis Natalia Kazmierska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in