2012-10-25, 14:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camisole
Jo det är som så att jag tänkte dra ut o supa här i helgen eftersom att det är löning imorgon ju Det jag undrar är dock hur full man får vara på krogen? Hur undviker man att åka ut?

Du får vara så full som vakterna på ett ställe tillåter dig att vara. Det är olika överallt. Jag har blivit utkastad då jag varit nykter och jag har fått stanna när jag sovit på bordet. Testa dig fram! Å grattis på 18årsdagen!
Citera
2012-10-25, 15:01
Medlem
Börja inte åka omkring med din rullstol och stöka, håll nere ljudvolymen.
Egentligen spelar det ingen roll, blir du utkastad = gå till nästa ställe.
Citera
2012-10-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det är inte olagligt att vara för full heller, det är inte ett brott du begår utan du blir kastad i cellen för ditt eget bästa helt enkelt.
Skrev inte att det var något brott ? nej exakt, sen får man inte dricka på offentliga platser och sådan skit
Citera
2012-10-25, 16:42
Medlem
Skohornets avatar
Jag är mästare på att bli utslängd från krogen, kan fan skriva en jävla guide om hur man gör för att åka ut. Jag hatar krogen egentligen, men av någon jävla anledning tycker ju folk att hemmafester är lame när man är 18 och får gå på krogen, så givetvis måste man haka på (nu är det ju som tur är inte så längre, när folk insett att krogen suger getanus och att man inte vill betala samma pris för en shot som ett helrör från bolaget).

Blev utslängd mina första i alla fall 3 besök, ena gången var jag 17 så det säger ju sig självt. Andra gången på min 18-årsdag, satte ribban högt med slagsmål och whiskey för hela studiebidraget, uppskattades inte. Annars är andra klassiker som kalla tjejer för pissluder, däcka (då menar jag inte somna i soffan, det är för amatörer. Däcka det gör man när man rasar ihop ståendes och behöver bärhjälp ut), prata jättehögt om droger, vara överdrivet rasistisk och sno saker ett säkert kort för att åka ut.

Mitt rekord ligger på under några minuter, kom ner för trappen till den pisstråkiga nattklubben, kände mig inte tillfredsställd med min dåvarande salongsberusning och som en gåva från ovan ställer en bartender fram en sjua tequila på bardisken som några tattare köpt och ska shota. Någon minut senare kommer vakten och förstör min förfest på toaletten med tequilan, riktig buzzkill.

Jag förstår att du är osäker på huruvida du kommer att få stanna eller inte, tyvärr så är sanningen att du blir utslängd så fort du har roligt. Tycker du att musiken suger kuk och börjar hota "DJn"? Utslängd. För dyr alkohol, du tar heller ett helrör ur baren? Utslängd. En snygg brud frågar om en drink, varpå du högt och på ett otrevligt sätt erbjuder en i utbyte mot sexuella tjänster på toaletten, gissa vad? Utslängd.

Så egentligen är att bli utslängd inget negativt, det är snarare en jävla gåva. Tyvärr så kommer vakterna aldrig att slänga ut en rullstolsburen person hur full denne än blir, du vet ju hur mycket skit dom skulle få. "Vi som tycker att vakterna gjorde fel när dom slängde ut den rullstolsburne liraren som breakdanceade på huvudet @ dansgolvet" på Facebook osv..

Råkar du vara en av de personer som faktiskt tycker att det på riktigt är kul, givande eller öht underhållande att vara där så är allt du behöver göra att ha det tråkigt så får du stanna.
Citera
2012-10-25, 16:49
Medlem
namgrebs avatar
Vi kanske ska styra upp det här lite? TS frågeställning är hur full man får vara på krogen och hur man undviker att åka ut. Det faktum att TS är rullstolsbunden ska ni endast beröra när så är relevant och direkta skämt, angående rullstolen eller annat, är inte topic.

OT-raderat.

/MOD
Citera
2012-10-25, 17:58
Medlem
storpungens avatar
I min ungdom så har jag varit jättefull på sämre krogar. Jag vet inte hur det är på finkrogar. Går man bara hyfsat rakt och inte bråkar och skriker så går det bra. En gång tyckte dock bartendern att jag fått för mycket då jag satt och blundade vid bardisken. Jag lämnade mitt fulla glas med öl och gick ut från krogen utan ett ord då jag höll med.
Citera
2012-10-25, 18:03
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Precis.
Jag har ofta funderat runt just det där. De får inte servera alkohol till fulla personer men det gör de ju hela tiden?
Hur menar du? Man får vara jättefull men aldrig så full så att man däckar inne på krogen. Man får naturligvis inte vara på krogen om man kryper fram eller bråkar.
Citera
2012-10-25, 18:08
Medlem
mr13377s avatar
Har aldrig blivit utslängd förutom en gång när jag var nykter å somnade. Allt handlar om att inte uppträda aggressivt. Även ifall du bara druckit 2 öl så kommer du bli nekad i dörren om du ser ut som en "farlig typ", dom flesta vakterna kan precis som vanligt folk se det på dig intuitivt att du är ute för att slåss och mucka.

Sno inte ur baren, prata inte om droger så vakten hör, drick inte så att du spyr så är det fine.
Citera
2012-10-25, 19:00
Medlem
Om ordningsvakten frågar, "Hur mycket har du druckit?", försök vara hundra procent ärlig, istället för att bara säga "En öl". Är vakten snabbtänkt så känner han av dig och kanske släpper in ändå, om du är som sagt ärlig.
Citera
2012-10-25, 20:24
Medlem
Drtyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ibland kan en bartender eller vakt störa sig på någon gäst och slänga ut denne utan att personen betett sig illa eller varit speciellt full. Jag har råkat ut för det ett antal gånger. Rätt vad det är så kommer det någon biffig typ och säger "Jag tror att du fått lite för mycket nu" eller att bartendern vägrar sälja till dig med motiveringen att du är för full och "borde gå hem och sova ruset av dig".

Man kan uppleva det som rätt kränkande, samtidigt om man ser andra som är betydligt gladare i hatten men som bartendern/vakten inte ens tittar åt.

Klassiker, gillar inte vakten av kanske personliga skäl eller något som inte har med hans yrke att göra så tycker jag det är ganska vanligt att sådant förekommer.
Citera
2012-10-25, 20:34
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Tycker det sjukaste med krogen är att de serverar alkohol men man tillåts inte vara full..

Hej, ät av våran buffé men blir inte för mätt..
Jo, man får vara jättefull. Det är vad man gör i fyllan som bestämmer om man får vara kvar eller inte. Om man är nykter men står och skriker åt folk så lär man åka ut. Men om man är skitfull men inte stör andra så får man vara kvar.
Citera
2012-10-25, 20:49
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Se till att inte gå lös med brandsläckaren bara för då blir du slängd i fyllecell.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in