Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Jag kan ibland få som att det snurrar till i huvudet, eller blixtrar till, följt av några sekunders overklighetskänsla och yrsel. Väldigt svårt att förklara, men jag är kanske inte den enda i världen som utsätts för det så det kanske finns nån som känner igen sig. Typ ungefär som man kan få ibland när man har feber. Hur som helst, har inte tänkt nåt nämnvärt på det förrän idag, då jag haft små "attacker" nästan hela tiden. Det har varit mycket värre när jag varit uppe och varit aktiv, gick t.ex. en promenad innan och då kom det hela tiden. När jag sitter ner kommer det med några minuters mellanrum. Lite så halvobehagligt. Kan säga direkt att det inte är panikångest eller migrän. Tar inte några droger förutom sub som jag tagit dagligen (i liten dos) en längre tid.
Någon som vet vad det kan vara eller bero på? Nån som känner igen sig..? Känns skitskumt.
Vore jättetacksam för svar.
Edit: Upptäckte nu att det även kommer om jag tittar åt sidorna med ögonen.
Låter ev misstänkt lätt epilepsi (enkla partiella anfall), Wikipedia "källa".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Epilepsi
Enkla partiella anfall
Dessa påverkar inte medvetandet, utan kan yttra sig som konstiga sinnesförnimmelser, overklighetskänslor eller mindre muskelpåverkan, allt beroende på vilken den aktuella delen är. Anfall i områden som tolkar de konkreta sinnesintrycken (syn, hörsel, smak etc) brukar ge konstiga upplevelser av respektive sinnestyp. Så har anfall i nackloben, där synen sitter, underliga synupplevelser (till exempel synen av plötsliga ljusblixtar eller stjärnor) som typiskt kännetecken.