2012-10-24, 17:29
Medlem
cyberdolls avatar
Jag kan ibland få som att det snurrar till i huvudet, eller blixtrar till, följt av några sekunders overklighetskänsla och yrsel. Väldigt svårt att förklara, men jag är kanske inte den enda i världen som utsätts för det så det kanske finns nån som känner igen sig. Typ ungefär som man kan få ibland när man har feber. Hur som helst, har inte tänkt nåt nämnvärt på det förrän idag, då jag haft små "attacker" nästan hela tiden. Det har varit mycket värre när jag varit uppe och varit aktiv, gick t.ex. en promenad innan och då kom det hela tiden. När jag sitter ner kommer det med några minuters mellanrum. Lite så halvobehagligt. Kan säga direkt att det inte är panikångest eller migrän. Tar inte några droger förutom sub som jag tagit dagligen (i liten dos) en längre tid.
Någon som vet vad det kan vara eller bero på? Nån som känner igen sig..? Känns skitskumt.
Vore jättetacksam för svar.

Edit: Upptäckte nu att det även kommer om jag tittar åt sidorna med ögonen.
Senast redigerad av cyberdoll 2012-10-24 kl. 17:42.
Citera
2012-10-24, 20:10
Medlem
nnnfffs avatar
Låter ju onekligen som migrän. Jag har även vart med om liknande känslor då jag glömt att ta mina Sertralin.
Citera
2012-10-24, 20:28
Medlem
herrstols avatar
Jag känner igen de där overklighetskänslor, det händer mig ibland och sitter i ungefär 10 sekunder för att sedan, efter 10 sekunder sätta igång igen. Det hände mig speciellt mycket när jag var barn.
Jag har alltid funderat över det ganska mycket och även jag har jämfört det med feberdrömmar.

Det händer mig nästan bara när jag är ensam.
Citera
2012-10-24, 20:32
Medlem
Greeners avatar
Känner igen det.. Vi kom fram till att det inte var migrän, dock kunde det vara b12-brist.. De minskade efter tillskott av b12 men försvann inte helt. Vi funderade också på om det kunde vara någon form av dissociationsattacker. Jag sattes på Seroquel depot och besvären försvann. (Rekommenderar dock inte neuroleptika, råttgift.)
Citera
2012-10-24, 22:04
Medlem
imperatrixs avatar
Blodtrycksfall?
Citera
2012-10-24, 23:07
Medlem
Jonnypukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Jag kan ibland få som att det snurrar till i huvudet, eller blixtrar till, följt av några sekunders overklighetskänsla och yrsel. Väldigt svårt att förklara, men jag är kanske inte den enda i världen som utsätts för det så det kanske finns nån som känner igen sig. Typ ungefär som man kan få ibland när man har feber. Hur som helst, har inte tänkt nåt nämnvärt på det förrän idag, då jag haft små "attacker" nästan hela tiden. Det har varit mycket värre när jag varit uppe och varit aktiv, gick t.ex. en promenad innan och då kom det hela tiden. När jag sitter ner kommer det med några minuters mellanrum. Lite så halvobehagligt. Kan säga direkt att det inte är panikångest eller migrän. Tar inte några droger förutom sub som jag tagit dagligen (i liten dos) en längre tid.
Någon som vet vad det kan vara eller bero på? Nån som känner igen sig..? Känns skitskumt.
Vore jättetacksam för svar.

Edit: Upptäckte nu att det även kommer om jag tittar åt sidorna med ögonen.

Låter ev misstänkt lätt epilepsi (enkla partiella anfall), Wikipedia "källa".
http://sv.wikipedia.org/wiki/Epilepsi

Enkla partiella anfall
Dessa påverkar inte medvetandet, utan kan yttra sig som konstiga sinnesförnimmelser, overklighetskänslor eller mindre muskelpåverkan, allt beroende på vilken den aktuella delen är. Anfall i områden som tolkar de konkreta sinnesintrycken (syn, hörsel, smak etc) brukar ge konstiga upplevelser av respektive sinnestyp. Så har anfall i nackloben, där synen sitter, underliga synupplevelser (till exempel synen av plötsliga ljusblixtar eller stjärnor) som typiskt kännetecken.
Citera
2012-10-25, 01:09
Medlem
hos mig beror det på höga krav i vardagslivet som ger flera konstiga symptom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här