2012-10-24, 17:23
Medlem
Tjena, Nu är det så att jag och 4 polare ska dra ditt då vi inte han få tag i några biljetter i sthlm i sommras.

Vilket fall som helst, Vi är 2 stycken som är 18 och den tredje ska bli 19 och den fjärde fyller först 18 i december.
Så det som oroar mig lite är nu att det är tyvärr 15 års gräns i danmark på konsären. Så jag tänkte helt enkelt fråga om någon som vet om det kommer finnas tillgång till Bar eller om det kommer finnas någon ''Alkotest'' där när man går in?

Tack i förhand.
Citera
2012-10-24, 17:46
Medlem
Delar man inte upp dessa evenemang i olika "zoner"? Ibland har man ju även en 15+ konsert innan 18+ som drar igång senare på kvällen (t.ex. Avicii körde väl med detta senast i sthlm?)

Att alkoholtesta alla som skall in kommer inte på tal.
Citera
2012-10-24, 20:40
Medlem
Ja okej, ja jag har ingen anning, detta är min första ''15+ konsert'' jag går på... så bättre vara på den säkra sidan än den osäkra, men ja låter ändå lovande så man hinner kanske ta några öl på någon pub i dk innan man drar ditt.
Citera
2012-11-05, 00:10
Medlem
På konserter låter man folk under 18 år ha ett band av annan färg så att man kan skilja på folks ålder
Citera
2012-11-18, 19:52
Medlem
Är det någon som vet om det kommer släppas information om warm-ups? Eller typ ett tidsschema som det har släppts inför Stockholmspelningarna? Hoppas att Otto Knows hänger med ner från Stockholm

Men om det är ungefär samma tider som gäller i Köpenhamn som i Stockholm så kommer vi svenskar ganska säkert missa sista tåget hem Det bästa hade ju varit om dom spelade så länge som möjligt så morgontågen hade hunnit börja rulla.
Citera
2012-11-23, 08:57
Medlem
Jag kan svara på min egen fråga om någon annan undrar. Rune Rk kommer köra warm up innan SHM i Köpenhamn
Citera
2012-11-24, 08:23
Medlem
Tja!

Klurar ni på transport hem kan jag upplysa om att informationen på Skånetrafikens hemsida är ofullständig.

Sista tåget mot Malmö går 23.52 som det står där..men sista tåget om man ska till Helsingborg går kl 00.41. Det är ett Ö-tåg mot Helsingör. Där kan man sedan byta till färja och vara hemma strax efter 02.00.

Att döma efter spelningarna i Sthlm så kommer nog konserten pågå till 00.15 ungefär, så jag tror att det i vilket fall blir tajt att hinna med något tåg i den trängsel som blir efter konserten.

Tips annars på vandrarhem/hotell i närheten av arenan?
Citera
2012-11-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
Tja!

Klurar ni på transport hem kan jag upplysa om att informationen på Skånetrafikens hemsida är ofullständig.

Sista tåget mot Malmö går 23.52 som det står där..men sista tåget om man ska till Helsingborg går kl 00.41. Det är ett Ö-tåg mot Helsingör. Där kan man sedan byta till färja och vara hemma strax efter 02.00.

Att döma efter spelningarna i Sthlm så kommer nog konserten pågå till 00.15 ungefär, så jag tror att det i vilket fall blir tajt att hinna med något tåg i den trängsel som blir efter konserten.

Är du säker? Om man söker på tåg från Köpenhamn till Malmö kommer det ju fram att det går ett varje timme, är detta fel? :O
Citera
2012-11-25, 12:53
Medlem
bulgariens avatar
Vafan, slutar det runt tolv? Känns inte som att folk kommer dricka och kötta då, utan snarare gå dit nyktra för att palla med morgondagen.
Citera
2012-11-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
Tja!

Fram till midnatt är det 20 minuterstrafik över bron, mellan midnatt och ca 5 på morgonen är det 1 tåg i timmen och det tåget har lund som slutstation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in