2012-10-24, 14:32
Medlem
Denoms avatar
Jag uppskattar den senaste förändringen som låter användare se sina varningar och avstängningar på sin profil. Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att se ytterligare två saker på sin egen profil.

1. Se totala antalet inlägg man skrivit. Nu behöver man PMa en mod för att få reda på hur många inlägg aom är raderade skrivna i Laidback mm. oxh därför inte räknas.

2. Se antalet inlägg som man själv rapporterat och antal gånger ens egna inlägg blivit rapporterade.

Det borde väl inte vara så svårt att implementera dessa två funktioner direkt i sin egen profil med tanke på att uppgifterna redan finns sparade?
Citera
2012-10-24, 14:47
Medlem
Power41s avatar
Hur kollar man upp hur många inlägg man har totalt som du skrev om?
Citera
2012-10-24, 14:55
Medlem
epost72s avatar
Tja varför inte.
EDIT:
Möjligen kan detta med RP:ade inlägg leda till diskussioner i trådar även om man bara ser sina egna och även om det inte pekar ut vilka inlägg det handlar om.

-Vem fan är det som RP:ar mina inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Power41
Hur kollar man upp hur många inlägg man har totalt som du skrev om?

Fortsätt och läs vid pilen...
mod = moderator om det var oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag uppskattar den senaste förändringen som låter användare se sina varningar och avstängningar på sin profil. Jag skulle gärna vilja ha möjligheten att se ytterligare två saker på sin egen profil.

1. Se totala antalet inlägg man skrivit. -► Nu behöver man PMa en mod för att få reda på hur många inlägg aom är raderade skrivna i Laidback mm. oxh därför inte räknas.

2. Se antalet inlägg som man själv rapporterat och antal gånger ens egna inlägg blivit rapporterade.

Det borde väl inte vara så svårt att implementera dessa två funktioner direkt i sin egen profil med tanke på att uppgifterna redan finns sparade?
Senast redigerad av epost72 2012-10-24 kl. 15:01.
Citera
2012-10-24, 15:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Möjligen kan detta med RP:ade inlägg leda till diskussioner i trådar även om man bara ser sina egna och även om det inte pekar ut vilka inlägg det handlar om.

-Vem fan är det som RP:ar mina inlägg?
Tvivlar på att det skulle vara något större problem.
Citera
2012-10-24, 18:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Tvivlar på att det skulle vara något större problem.
Möjligt att det inte är något större problem, men eftersom det inte finns någon egentlig fördel så känns det ändå som en dålig idé. Antalet inlägg man fått rapporterade säger egentligen ingenting eftersom det inte är den som skickar RP'n som avgör ifall den är korrekt eller inte.
Citera
2012-10-24, 19:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Möjligt att det inte är något större problem, men eftersom det inte finns någon egentlig fördel så känns det ändå som en dålig idé.
Fast då är all information som reg. datum, varningar och avstängningar, antal inlägg, länk till inlägg och trådstarter också onödiga enligt dig med tanke på att det inte finns någon egentlig fördel?

Bara för att det går att ta reda på informationen redan nu skadar det inte med användarvänlighet och att ha så mycket information som möjligt lättillgängligt.
Citera
2012-10-26, 00:25
Medlem
Denoms avatar
Bumpar, vill gärna höra vad fler tycker.
Citera
2012-10-26, 00:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

1. Se totala antalet inlägg man skrivit. Nu behöver man PMa en mod för att få reda på hur många inlägg aom är raderade skrivna i Laidback mm. oxh därför inte räknas.

1. Det är lätt att få reda på det genom att PMa valfri moderator. Skulle inte ha något emot att se det själv, men kan knappast se att det skulle fylla någon funktion.

2. Känns spontant som en kukmätare. Precis som förslag om gilla-knappar och dylika funktioner så är det fel väg att gå.
Citera
2012-10-26, 02:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. Det är lätt att få reda på det genom att PMa valfri moderator. Skulle inte ha något emot att se det själv, men kan knappast se att det skulle fylla någon funktion.

2. Känns spontant som en kukmätare. Precis som förslag om gilla-knappar och dylika funktioner så är det fel väg att gå.
Jag ser det hela som någonting konstruktivt! som en påminnelse om att ens inlägg blir rapporterade eller raderade och för att kunna jämföra om man strävar efter en förbättring.
Citera
2012-10-26, 02:54
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Jag ser det hela som någonting konstruktivt! som en påminnelse om att ens inlägg blir rapporterade eller raderade och för att kunna jämföra om man strävar efter en förbättring.
Böjd att hålla med.
Det bär i alla fall mig emot att ge mig till att pm:a en mod för att ta reda på sådana uppgifter, så då blir det ogjort.
Kan man få sådan feedback på ett enkelt sätt, så skulle det hjälpa en i sin strävan att förbättra sig.
Det är ju fortfarande bara antal det handlar om, inte vem, vad, etc.
Citera
2012-10-26, 11:10
Moderator
Humbugs avatar
Jag tror inte på att man ska kunna se RP:ade inlägg. Det kan nog skapa alldeles för mycket osämja, speciellt om den som skickat rapporten blir synlig.
Detta anser jag ska vara en anonym funktion.
Citera
2012-10-26, 11:11
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tror inte på att man ska kunna se RP:ade inlägg. Det kan nog skapa alldeles för mycket osämja.
Nej, men antalet kan ju ge en fingervisning.

Jag menar, det vore ju störtskönt om man skulle se att man hade hundra rp:ade och noll varningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in