Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 15:23
  #2641
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leledai
Ingenting alls! Kan ha de i 8+ timmar utan någon värk över öronen. Dessutom bytt ut hörselkudden, det mjuka, till ett par nya då de gamla var väldigt slitna. Hörlurarna blev så gott som nya efteråt. Kommer krävas mycket för mig att byta ut dessa. Kostade 3000 kr när jag köpte nytt, nu flera år senare efter dagligt bruk fungerar de precis som innan. Men det finns många bra noise-cancelling over-ear lurar men tog bara mitt som exempel. Bose är väldigt många nöjda med också, när jag testade dessa dock tyckte jag ljudet på Sony var bättre.

Okej, tack, man kanske skulle köpa, har en jobbig granne som bor ovanför som man gärna flyr undan från. Tjocka öronproppar hjälper inte mot alla ljud.
Citera
2024-03-24, 15:29
  #2642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Okej, tack, man kanske skulle köpa, har en jobbig granne som bor ovanför som man gärna flyr undan från. Tjocka öronproppar hjälper inte mot alla ljud.

Gör det! Svårt att gå tillbaka till hörlurar utan aktiv noise-cancelling när man väl provat. Köpte till och med sony WF in-ear lurarna för vardagligt bruk.
Citera
2024-03-24, 15:59
  #2643
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bowers & Wilkins- Px7 S2e

Blir varken bättre eller skönare, bäst i allt. KÖP
Citera
2024-03-24, 21:11
  #2644
Avstängd
Sennheiser kanske?
Citera
2024-03-25, 09:12
  #2645
Medlem
joe42069s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag söker efter hörlurar som ger en likadan känsla som att sitta i en bra isolerad bil. Anledningen är att min tinnitus blir mycket bättre när jag sitter i en bra isolerad bil. Pipet försvinner nästan helt även när jag är hemma. Men om jag är hemma flera dagar i rad blir min tinnitus mycket värre igen och jag tänker att det måste ha något med känslan av att vara instängd i en bra isolerad bil. Om det finns sådan hörlurar kan jag också lyssna på motorljudseffekter så kanske min tinnitus blir ännu bättre.

Peltor WS Alert XP ger helt klart en instängd känsla, men ljudkvalitén är kanske inte den bästa. Kanske inte heller något man har på sig när man går runt på stan på fritiden iförd vanliga kläder. Jag använder mina 8 timmar om dagen måndag till fredag och även hemma ibland trots att jag har andra hörlurar så komforten är det inget fel på iallafall.
Citera
2024-03-25, 21:04
  #2646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Okej, tack, man kanske skulle köpa, har en jobbig granne som bor ovanför som man gärna flyr undan från. Tjocka öronproppar hjälper inte mot alla ljud.

Det hjälper att stoppa rottweilerns tussar från deras man i öronen. Blir mycket bra då. Har testat detta och det fungerar utmärkt.
Citera
2024-03-27, 14:58
  #2647
Medlem
Lite halvt OT, men Fyndiq säljer Sony WH-1000XM4 för knappt 500 kr, nån som kan gissa varför? Kostar ju normalt över 2000 kr fortfarande.

Himla skumt. Anyway, beställde ett par. Är dom kina-kopior så ska dom tillbaka.
__________________
Senast redigerad av JonasTheKid 2024-03-27 kl. 15:04.
Citera
2024-04-08, 18:00
  #2648
Medlem
1.1s avatar
Det finns öppna och stängda hörlurar. Stängda hörlurar stänger ute ljud men hur är det med öppna hörlurar? Stänger de ute lite ljud utifrån eller är det ingenting de stänger ute? Jag undrar om öppna hörlurar har små isolerande egenskaper.
Citera
2024-04-10, 22:59
  #2649
Medlem
Jag söker ett par hörlurar att använda i arbetet. Jag sitter långa stunder framför datorn och lyssnar på diktat, dvs. talad text och behöver därför höra tydligt vad som sägs utan att störas så mycket av kollegor som pratar och håller på med annat i bakgrunden.

Vill ha:
Med sladd (ingen bluetooth på jobbdatorer)
Over ear (tror jag)
Hyfsat sköna och justerbara (!)
Vill möjligtvis ha noice cancelling men har inte provat detta så mycket.

Pris? Allt från 500-1500, gärna åt det billigare hållet men allt kan vara intressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback