2025-12-30, 21:20
Avslutad
Någon som har tips på bra over-ear-hörlurar som passar någon med stora öron? Nu har båda mina Razer Barracuda-lurar gått sönder, snacka om dålig kvalité. Och de kostade ändå en del. Så Razer är jag inte intresserad av!
Citera
2026-03-16, 21:29
Medlem
https://www.sweclockers.com/artikel/42318-bra-ljud-behover-inte-kosta-skjortan
Om man kan nöja sig med sladdbundna in ear-lurar finns det lite bra tips i artikeln som länkats ovan.
Jag provlyssnade mina nyinköpta Truthear Red nu ikväll med endast ca 10 timmars inspelningstid, mäkta imponerad för priset på 549 kr, minst i klass med mina Klipsch för långt över dubbla pengen, livligare och bättre bas än Pixel Buds trådlösa.
Citera
2026-03-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://www.sweclockers.com/artikel/42318-bra-ljud-behover-inte-kosta-skjortan
Om man kan nöja sig med sladdbundna in ear-lurar finns det lite bra tips i artikeln som länkats ovan.
Jag provlyssnade mina nyinköpta Truthear Red nu ikväll med endast ca 10 timmars inspelningstid, mäkta imponerad för priset på 549 kr, minst i klass med mina Klipsch för långt över dubbla pengen, livligare och bättre bas än Pixel Buds trådlösa.
Trillade in en USB-C till 3,5mm adapter med inbyggd DAC idag, skapligt lyft både ljudkvalitet och tryck, nu går det äntligen att spela ohälsosamt högt med en Pixeltelefon.
MoonDrop Echo-A kostar 199 kr, sjukt privärd combo.
Citera
2026-03-20, 14:30
Medlem
Idag kom en till USB-C till 3,5mm med inbyggd DAC, en MoKo från amazon, 219 kr.
MoonDrop som kostar under 199 kr (och har snabbare leverans) låter bättre med mina lurar, både i bas, diskant och luftighet.
Kommer en enhet till om nån vecka, FiiO KA11 som kostar dryga 400 kr.
Citera
2026-06-03, 21:56
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Jag har kört på mina Koss porta pro i några år nu, och är nyfiken på att testa något annat. Jag gillar ljudbilden skarpt, men skulle nog vilja testa något med snäppet klarare ljud och lugnare bas. Helt over ear som porta pro, men det verkar inte vara så poppis.

3,5mm eller balanced är att föredra, tack!
Citera
2026-08-21, 14:42
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Tips på over earl lurar? Lyssnar mest på metal om det nu spelar någon roll. Kan lägga 2500-3000
Citera
2026-08-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Jag har kört på mina Koss porta pro i några år nu, och är nyfiken på att testa något annat. Jag gillar ljudbilden skarpt, men skulle nog vilja testa något med snäppet klarare ljud och lugnare bas. Helt over ear som porta pro, men det verkar inte vara så poppis.

3,5mm eller balanced är att föredra, tack!
Haft Porta Pro, dom är väl on-ear, over-ear täcker örat och vilar skallen, inte örat.
Citera
2026-08-23, 11:44
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Haft Porta Pro, dom är väl on-ear, over-ear täcker örat och vilar skallen, inte örat.
Just det ja, on-ear menade jag.
Citera
2026-08-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Tips på over earl lurar? Lyssnar mest på metal om det nu spelar någon roll. Kan lägga 2500-3000

Dessa är mitt tips:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14530
Sennheiser HD 600
Klassiska lurar.
Av dom jag provat så ger dom mest "bang for the buck". Det finns absolut bättre lurar sett till ljudkvalitet. T.ex. Focal Clear, vilka jag hade innan. Men dom kostade över 10K.

Sennheiser är även det märke inom ljud som jag har mest respekt för då dom aldrig gjort mig missnöjd.

Priset för HD 600 ligger något över din range men jag tog den första träffen. Går säkert att komma under 3K.

Overall ger jag lurarna betyget 4/5. Hade dom låtit lika bra eller bättre som Focal Clear en given 5:a Men det är också mycket tycke och smak.

Min musikprofil:

TOOL
Opeth
CBL
Clutch
incubus

Ja, mestadels tyngre rock.

Sen gamear jag en del, mest FPS och där funkar lurarna topp.

Har en iFi Audio NEO iDSD som hörlursförstärkare och kör stock-kablar.
Citera
2026-08-25, 11:37
Medlem
Skulle behöva nya trådlösa hörlurar i prisklassen runt 2000 kr för användning till datorn. Mestadels youtube-klipp och spel. Så inte för att spela musik, eller för att kunna spela på hög volym, och ANC spelar också mindre roll eftersom jag aldrig kommer att använda dem utomhus eller i en miljö med mycket ljud runtomkring.

Står och väger mellan Bose QuietComfort SC (som jag har nu) och Sennheiser Momentum 4.

Det är tyget på ena öronkåpan på mina Bose-lurar som nu lossnat och därför behöver jag köpa nytt. Har överlag varit nöjd med Bose-lurarna, även om de känns lite plastiga och jag kan tycka att bågen trycker lite mot huvudet efter en tids användning. Vad jag förstått så har Sennheiser Momentum 4 lite bättre byggkvalitet och kanske känns lite mer premium, men samtidigt så är komforten väldigt viktig för mig. Att Sennheiser väger något mer gör mig inte så mycket, däremot undrar jag om bågen över huvudet på Sennheiser känns mer eller mindre komfortabla mot huvudet efter en tids användning?

Så vilken av dessa två skulle ni rekommendera?
Citera
2026-08-28, 18:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har möjlighet att skaffa Samsung Galaxy Bud 4 till förvånansvärt skäligt pris, men jag har ingen Samsung Galaxy som mobil utan en annan asiatisk Android, kinesiska OnePlus One.

Jag antar att det rimligen borde fungera men de handlar om såhär pass mycket pengar som de ändå är även om jag skulle komma över dem billigt så är säkrast att fråga. Funkar Samsung Galaxy Buds 4 till OnePlus One?
Citera
2026-08-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har möjlighet att skaffa Samsung Galaxy Bud 4 till förvånansvärt skäligt pris, men jag har ingen Samsung Galaxy som mobil utan en annan asiatisk Android, kinesiska OnePlus One.

Jag antar att det rimligen borde fungera men de handlar om såhär pass mycket pengar som de ändå är även om jag skulle komma över dem billigt så är säkrast att fråga. Funkar Samsung Galaxy Buds 4 till OnePlus One?

Yes, det funkar!
Sedan om du kan ladda ner appen för lurarna vet jag inte, men connecta är inga problem!
Jag är väldigt nöjd med mina Galaxy in-ears, sitter superbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in