2012-10-24, 00:37
Medlem
Jag har alltid velat vara nån annan, mitt liv är värdelöst.
Vill ni vara nån annan eller är ni nöjd med att vara som ni är just nu?
Citera
2012-10-24, 00:48
Medlem
User1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mixus
Vill vara någon annan går ju inte så det du egentligen säger är ju att du egentligen inte vill leva.
Citera
2012-10-24, 00:49
Medlem
Att man vill ha någon annans (t.ex. en idols) egenskaper/utseende och kanske bankkonto är väl helt normalt (tyvärr, kanske). Fotbollspelaren vill vara som Zlatan, gitarristen vill vara som Steve Vai, stureplanstjejen vill va som Victoria Beckham osv.
Så är det för mig också, men min moral, mina tankar och värderingar vill jag ha kvar. Det som ändå gör mig till mig.
Citera
2012-10-24, 01:00
Medlem
Jag vill vara den jag är men vill förändra mig. Går segt som fan då jag är lat
Men om du är olycklig med ditt liv så gör någonting åt det. Går inte så fort men peppa dig själv!
Du kanske inte kan bli den du vill bli imorgon, men du kan börja redan imorgon!
Vill du bli krallig snubbe med massa brudar? Shoot. Börja sten gymma imorgon och varje dag efter det. Sen raggar du brudar och livet blir bättre
Citera
2012-10-24, 01:02
Medlem
Jag har typ så länge jag levat verkligen önskat att jag levt som någon annan.
Alltid varit avundsjuk på alla andra. Önskat att växt upp i någon annans familj. Att allting varit annorlunda mot det som varit.
Nu ser jag dock allt på ett annat sätt. Jag ser vad jag har och försöker att blicka framåt. Vad vill jag göra? Vad kan jag göra? Hur skall jag komma dit osv. Det är förbannat jävla svårt men det går! Hoppas jag.
Jag går i terapi och det har hjälpt mig mycket. Är oerhört glad över att jag kontaktade sjukvården!
Nu har jag stängt dörren för det som varit. Jag accepterar att jag är den jag föddes till och ser framåt.
Citera
2012-10-24, 02:08
Bannlyst
Det är väl bara när/om livet blir helt outhärdligt som det finns anledning att vilja vara nån annan; annars duger det gott att va den man är. Även om man kanske inte är nån "vinnare" direkt.
Citera
2012-10-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mixus
Du är redan någon annan varje morgon då du vaknar och varje sekund du lever. Endast tankarna reinkarnerar samma självbild om och om igen. Det är bara en illusion. Du är inte dina tankar. Du existerar endast just nu.
Senast redigerad av Blink 2012-10-24 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in