Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 00:14
  #1
Medlem
I vintras dejtade jag en kille som det inte funkade med, men på hans initiativ bestämde vi oss för att vara vänner efteråt. Jag tyckte att detta lät ok vid den tidspunkten, men trodde ärligt talat inte att vi skulle umgås så mycket då jag redan vid dejtandes slutskede märkt att han inte direkt var en person som jag klickade sådär jättemycket med personlighetsmässigt (därav var han heller inget pojkvänsmaterial), utan trodde väl snarare att vi skulle bli sådana som hejade på varandra och småpratade när vi stötte på varandra, då det många gånger blir så. Nu har tiden gått och vi har träffats ett par gånger, dock för väldigt länge sedan (och inget har hänt), men då jag vid vissa tillfällen varit där och lyssnat när han haft diverse problem har det blivit att vi fortfarande har kontakt.

Nu börjar jag dock känna att jag vill bryta detta helt då han har börjat kännas efterhängsen, och han har sedan en tid tillbaka kommenterat varenda status jag har skrivit, skickat massor med sms om ingenting, och nu börjar han även uttrycka sig på ett sätt som inte riktigt känns... vänskapligt? Gick för en tid sedan med på att ta en fika (som ännu inte blivit av av olika anledningar) och då han nu försöker planera för denna känns det inte heller vänskapligt. Det ligger helt enkelt i de saker han säger.

Jag vet inte om detta är tecken på att han är intresserad, eller att han bara rentav är en efterhängsen människa? Jag vill inte fika, eller ses alls för den delen. Dejtar dessutom en annan nu, och det går bra, vilket ännu mer gör att detta känns... ja,vet inte hur jag ska sätta ord på det, men inte något som lockar helt enkelt.

Jag har inte under några omständigheter gett intryck av att vilja dejta igen, inte när vi sågs heller i våras, och inte nu under sommaren/hösten heller. Det kan jag garantera.

Hur gör man bäst en sådan här sak?
Citera
2012-10-24, 00:19
  #2
Medlem
Jag har en idé, håll i dig för den är galen...

Citera
2012-10-24, 00:29
  #3
Medlem
switchls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArcaneMagic
I vintras dejtade jag en kille som det inte funkade med, men på hans initiativ bestämde vi oss för att vara vänner efteråt.

Nu börjar jag dock känna att jag vill bryta detta helt då han har börjat kännas efterhängsen, och han har sedan en tid tillbaka kommenterat varenda status jag har skrivit, skickat massor med sms om ingenting, och nu börjar han även uttrycka sig på ett sätt som inte riktigt känns... vänskapligt?

Jag vet inte om detta är tecken på att han är intresserad, eller att han bara rentav är en efterhängsen människa? Jag vill inte fika, eller ses alls för den delen. Dejtar dessutom en annan nu, och det går bra, vilket ännu mer gör att detta känns... ja,vet inte hur jag ska sätta ord på det, men inte något som lockar helt enkelt.

Jag har inte under några omständigheter gett intryck av att vilja dejta igen, inte när vi sågs heller i våras, och inte nu under sommaren/hösten heller. Det kan jag garantera.

Hur gör man bäst en sådan här sak?
Bli tillsammans med honom igen och dumpa honom efter ett tag, på ditt initiativ bestämmer ni er sedan för att inte vara vänner. Problem solved.
Citera
2012-10-24, 00:29
  #4
Medlem
Millediablos avatar
Säg att du dejtar en svartsjuk man som precis skrivits ut från Karsudden. Framhäv att din nya kärlek är styckmördare med ett stort kontrollbehov och att du därför måste avsluta all form av kontakt.
Citera
2012-10-24, 02:45
  #5
Medlem
Everclear88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArcaneMagic
I vintras dejtade jag en kille som det inte funkade med, men på hans initiativ bestämde vi oss för att vara vänner efteråt.

Oh my God.... Varför i helvete då? Måste du också "lära dig" att detta inte funkar?

Vill bara dänga huvet i väggen när folk pratar om sånt, i 99% av fallen funkar det inte alls. Absolut inte facking alls!!!!

Varför vill du "vara vän" med honom? Det handlar ofta om en enda sak: man vill kunna gå vidare, men ändå ha en utväg. Det är bara din egen ängslan som gjorde att ni blev kompisar och det är inte bra för dig och absolut inte bra för honom.

Genom att inte säga nej förstör du för honom. Om du verkligen tyckte om honom en gång måste du bryta kontakten helt, allt annat är bara ego-masturbation från din sida.

Säg hej då, never more, adios, good bye och gå vidare. Du kommer inte lämna huset om ena foten är fast bakom dörren
Citera
2012-10-30, 14:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArcaneMagic
I vintras dejtade jag en kille som det inte funkade med, men på hans initiativ bestämde vi oss för att vara vänner efteråt. Jag tyckte att detta lät ok vid den tidspunkten, men trodde ärligt talat inte att vi skulle umgås så mycket då jag redan vid dejtandes slutskede märkt att han inte direkt var en person som jag klickade sådär jättemycket med personlighetsmässigt (därav var han heller inget pojkvänsmaterial), utan trodde väl snarare att vi skulle bli sådana som hejade på varandra och småpratade när vi stötte på varandra, då det många gånger blir så. Nu har tiden gått och vi har träffats ett par gånger, dock för väldigt länge sedan (och inget har hänt), men då jag vid vissa tillfällen varit där och lyssnat när han haft diverse problem har det blivit att vi fortfarande har kontakt.

Nu börjar jag dock känna att jag vill bryta detta helt då han har börjat kännas efterhängsen, och han har sedan en tid tillbaka kommenterat varenda status jag har skrivit, skickat massor med sms om ingenting, och nu börjar han även uttrycka sig på ett sätt som inte riktigt känns... vänskapligt? Gick för en tid sedan med på att ta en fika (som ännu inte blivit av av olika anledningar) och då han nu försöker planera för denna känns det inte heller vänskapligt. Det ligger helt enkelt i de saker han säger.

Jag vet inte om detta är tecken på att han är intresserad, eller att han bara rentav är en efterhängsen människa? Jag vill inte fika, eller ses alls för den delen. Dejtar dessutom en annan nu, och det går bra, vilket ännu mer gör att detta känns... ja,vet inte hur jag ska sätta ord på det, men inte något som lockar helt enkelt.

Jag har inte under några omständigheter gett intryck av att vilja dejta igen, inte när vi sågs heller i våras, och inte nu under sommaren/hösten heller. Det kan jag garantera.

Hur gör man bäst en sådan här sak?

Vanligt fruntimmers beteende, vill inte ta välja att ta konflikten eller prata ut ordenligt för att kunna vara vänner efteråt. Det är så mycket enklare att låta det flyta ut. Tills den dagen du träffar en ny och då är bagaget besvärande. Om ni bara gick på några dates borde det inte vara så svårt att bryta upp och ta konflikten, dvs ring möt upp låt honom prata ut, bit ihop. Var tydlig att du inte är intresserad av honom och inte sugen på att ha honom som vän.
Citera
2012-10-30, 15:29
  #7
Medlem
Herregud vad är det med folk att krångla sig in i såna här situationer.
Lite elakt att du faktiskt "spelat" hans vän och påstå inte att det är för att du är en snäll människa för det är INTE snällt mer egoistiskt för att DU inte vågar vara rak och säga vad du vill och tycker.

Du träffar upp honom och förklarar läget, att du inte ser någon mening med att ni är vänner då du nu träffar en annan och dessutom redan har andra vänner. Att du inte tycker ni "klickar" alls.
Citera
2012-10-30, 16:33
  #8
Medlem
Det snällaste och bästa du kan göra är att vara rakt på sak. Säg precis som det är, var gärna övertydlig med vad som inte funkar i er vänskap/försök till relation. Han blir säkerligen rejält sårad, men han har en tydlig och bra förklaring till varför det inte funkar.

Jag sitter själv hemma och håller på att slita av mig håret på huvudet för att en kvinna nobbat mig med anledningen att gnistan inte finns där. Nu vet jag inte om du givit honom några komplimanger för övrigt men att säga att det å det är så bra osv. fuckar bara upp huvudet och ger falska förhoppningar om att gnistan kan tändas till liv.

Ju hårdare du är desto lättare att ge upp och gå vidare.
Citera
2012-10-30, 18:01
  #9
Medlem
Det bästa är att ignorera honom så förstår han tids nog. Tycker det kan vara lite abrupt att bara avbryta kontakt men ibland kan det vara bra med tydliga gränser.
Citera
2012-10-30, 18:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArcaneMagic
I vintras dejtade jag en kille som det inte funkade med, men på hans initiativ bestämde vi oss för att vara vänner efteråt. Jag tyckte att detta lät ok vid den tidspunkten, men trodde ärligt talat inte att vi skulle umgås så mycket då jag redan vid dejtandes slutskede märkt att han inte direkt var en person som jag klickade sådär jättemycket med personlighetsmässigt (därav var han heller inget pojkvänsmaterial), utan trodde väl snarare att vi skulle bli sådana som hejade på varandra och småpratade när vi stötte på varandra, då det många gånger blir så. Nu har tiden gått och vi har träffats ett par gånger, dock för väldigt länge sedan (och inget har hänt), men då jag vid vissa tillfällen varit där och lyssnat när han haft diverse problem har det blivit att vi fortfarande har kontakt.

Nu börjar jag dock känna att jag vill bryta detta helt då han har börjat kännas efterhängsen, och han har sedan en tid tillbaka kommenterat varenda status jag har skrivit, skickat massor med sms om ingenting, och nu börjar han även uttrycka sig på ett sätt som inte riktigt känns... vänskapligt? Gick för en tid sedan med på att ta en fika (som ännu inte blivit av av olika anledningar) och då han nu försöker planera för denna känns det inte heller vänskapligt. Det ligger helt enkelt i de saker han säger.

Jag vet inte om detta är tecken på att han är intresserad, eller att han bara rentav är en efterhängsen människa? Jag vill inte fika, eller ses alls för den delen. Dejtar dessutom en annan nu, och det går bra, vilket ännu mer gör att detta känns... ja,vet inte hur jag ska sätta ord på det, men inte något som lockar helt enkelt.

Jag har inte under några omständigheter gett intryck av att vilja dejta igen, inte när vi sågs heller i våras, och inte nu under sommaren/hösten heller. Det kan jag garantera.

Hur gör man bäst en sådan här sak?

Prova att vara rak och ärlig i din kommunikation med honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback