Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Tror det är ganska kört att få upprättning i detta, jag kollade tråden ceph hänvisade mig till och den är ifrån 2007...... alltså, folk har önskat upprättning i detta i 5år nu utan resultat.
Att skolbarn inte uppfattar underforumet "Naturvetenskapliga uppgifter" tror jag personligen har mer att göra med det "advancerade" namnet. Döpa om det till exempelvis "Skoluppgifter & hjälp med läxor" skulle lösa det problemet bättre, tror jag iaf.
edit : Pekar inga finger på ceph nu eftersom jag inte vet om han har befogenhet nog att göra ändringar av detta. Men en önskan till dig ceph ifrån mig om du nu inte har det, är att du som moderator tar upp detta med dom som har befogenhet och får dom att innse att det är ett problem som det har önskats lösning i sedan dessa två delforum mixades ihop för 5år sedan.
Men då får ni första klargöra vad det egentlgien är ni vill ha. Som det är nu blandar ni ihop flera olika saker. Om man stolpar upp det så kan man se eventuella förändringar/frågor såhär:
1) ni vill dela upp naturvetenskap och humaniora i egna delforum.
Naturvetenskap:
Astronomi & rymdfart
Biologi
Fysik, matematik & teknologi
Kemi & pyroteknik
Klimat, miljö & geovetenskap
Medicin & hälsa
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Humaniora:
Filosofi
Historia
Psykologi & psukiatri
Religion
Socialntropologi, etnologi & sociologi
Språk
2) ni vill ha bort läxtrådarna?
Ni tar bara upp underforumet Naturvetenskapliga uppgifter i delforumet Fysik, men nästan alla andra underforum i naturvetenskap har en egen läxtråd. Visst, folk postar fel, men jag tror inte man löser det genom att flytta dem till utbildning & studier.
3) ni vill ha bort paranormalt från naturvetenskap?
Skulle ju kunna vara ett underforum till konspirationer & alternativa teorier under samhälle? Dock har det som saft diskuterats länge.
Sen förstår jag inte riktigt grundfrågan i TS. Hur kommer det sig att du behöver
"bläddra genom inlägg efter inlägg om alla jävla konspirationsteorier och alien teorier när man försöker läsa om t.ex vetenskap och astronomi." Just eftersom paranormalt har ett eget underforum slipper du ju dessa inlägg och trådar när du läser i underforumet för Astronomi.
/najas, moderator i de tre Biologiforumen + Klimat