2012-10-23, 21:45
Bannlyst
Säg att man söker på t.ex stadspark, då dyker det ju upp en lång lista på relevanta trådar. Man klickar sig vidare till Om gamla Klarakvarteren fått stå kvar? och hamnar således på första sidan i nämnda tråd, fullkomligt logiskt. Men jag har märkt att man i många fall tvingas göra en ny sökning i tråden för att hitta de inlägg man söker efter, och det skapar enligt mig ett lite onödigt och jobbigt moment när man försöker hitta relevant information.

Skulle det inte vara en bra idé att implementera en extra knapp redan i den första sökrutan (alltså den som visar trådarna i en lista) bredvid varje tråd som automatiskt tar en till det sökta ordet i tråden i fråga, så att de relevanta inläggen listas med endast ett klick?

Förstår ni vad jag menar? Vad anser ni om förslaget?

Paintillustration: http://i.imgur.com/FfKpe.jpg
Senast redigerad av buskar 2012-10-23 kl. 21:55.
Citera
2012-10-23, 21:50
Medlem
Håller med. Tycker också att det är störande.
Citera
2012-10-23, 21:52
Medlem
epost72s avatar
Det finns väl redan "Visa inlägg" kryssa i den innan du klickar på sök första gången.
Sedan kan man sortera på relevans, stigande eller fallande.
Citera
2012-10-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det finns väl redan "Visa inlägg" kryssa i den innan du klickar på sök första gången.
Sedan kan man sortera på relevans, stigande eller fallande.

Visst kan man göra så, men i många fall så är det att föredra att först göra en sökning för att få upp en lista på ämnen som är relevanta för sökordet, för att sedan arbeta igenom dem.

Så här hade det kanske kunnat se ut? http://i.imgur.com/FfKpe.jpg
Citera
2012-10-24, 09:14
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Bra idé. Vi tar till oss den och funderar på saken.

admin4
Citera
2012-10-24, 09:57
Medlem
02-02-2012s avatar
Varför kör inte flashback med tags? Det finns på ett annat forum jag är på och det gör det väldigt lätt att hitta liknande trådar. Körde man ett 20 tal fasta taggar skulle man snabbt och lätt kunna tagga trådar med ett par taggar och sedan är det bara att köra. På det forumet som kör tags kan man även ha med taggar när man fritextsöker, t ex 'Tintin' som sökord och 'hmf' som tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in