2012-10-23, 17:56
Medlem
dadikiuzs avatar
Jag har en HP ProBook 4515s med windows 7 32-bitars OS på. Helt plötsligt en dag när jag startar datorn och ska använda webcamen så finns den inte, hittar den inte ens i device manager. Någon som vet vad man ska göra?
Citera
2012-10-23, 18:05
Medlem
bugulus avatar
Du får leta upp drivrutinerna på HP:s hemsida.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&lang=sv&cc=se

Om jag har fått modellnumret rätt.
Jag har dock ingen aning om vad du har för OS men jag gick in lite snabbt på Home Premium 64 bit och såg drivrutiner som hette HP Webcam som bör vara rätt.

Annars kan du försöka hitta drivrutinen via HP:s egen update center (eller vad deras inbyggda program heter som följer med datorn) alternativt köra windows update.
Citera
2012-10-23, 22:14
Medlem
dadikiuzs avatar
Jag provade att installera drivrutiner därifrån men det funkade inte, efter det formaterade jag om datorn, gick in i enhetshanteraren och... poff... den var inte där! Riktigt störande problem, har ingen aning vad jag ska göra nu!
Citera
2012-10-23, 22:23
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dadikiuz
efter det formaterade jag om datorn, gick in i enhetshanteraren och... poff... den var inte där!
Installera chipset-drivrutinerna för ProBook:en, så ska du se att alla periferienheter hittas.

Alternativt ominstallera från HP:s återställningspartition, om du inte har raderat den.
Citera
2012-10-24, 00:49
Medlem
dadikiuzs avatar
fortmaterade om datorn och installerade drivrutiner för allting, funkar fortfarande inte
Citera
2012-10-24, 01:40
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dadikiuz
fortmaterade om datorn och installerade drivrutiner för allting, funkar fortfarande inte
Ja, du skrev det i en tidigare text.

Men läste du vad jag skrev om chipset och även om återställningspartitionen? Sistnämnda försätter ju laptopen i samma skick som när du startade den första gången efter inköpet.

Funkar kameran då fortfarande inte, så kan den ha pajat. All elektronik kan paja närsomhelst, även om det inte är särskilt troligt i det här fallet.
Citera
2012-10-27, 03:37
Medlem
dadikiuzs avatar
ja provade det men funkade inte, ändå en skoldator så de kommer inte bry sig om webcamen är trasig, men tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in