Citat:
Ursprungligen postat av oksiv
Jag r naturligtvis delaktig i det hela d jag vet precis vad det handlar om.
Denna tjnst jag kper kostar kanske 200-250 kkr i normala fall.
Planen r dock att plocka ut pengar frn min bank under hsten. Sljaren kommer allts f rubbet kontant. Mitt frslag till honom som egen fretagare r att han drar ner sina lnekostnader och istllet lever en del p "mina" pengar. sg 60-40.
Var vldigt frsiktig med att kpa sna stora tjnster svart. Nu vet jag frvisso inte vilken "tjnst" vi pratar om men gller det husfrbttringar etc s gr man det faktiskt bst genom att gra det vitt.
En sak som kan hnda r att den som utfr tjnsten flyr frn sina taganden och d har du ingenting att komma med om det skulle bli ett garantirende av det hela. Gller det ocks frbttringar p hus s kan du gra avdrag fr detta vid eventuell frsljning och d br du ha ett kvitto p det hela.
En kollega till mig kpte nyligen ett hus dr de frra garna hade gjort de alla frbttringarna svart. Fr det frsta s hade de inga intyg p frbttringarna s det fanns inga garantier vilket drog ner deras pris ganska ordentligt samt trots att de hade pljt ner hundratusentals kronor p dessa frbttringar s fick de betala skatt p all vinst de gjorde. Frgan r om de inte hade tjnat p att gra sina frbttringar vitt istllet.
Nu kanske inte detta gller hus men nd, be careful!