• 1
  • 2
2012-10-24, 09:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oksiv
Jag r naturligtvis delaktig i det hela d jag vet precis vad det handlar om.
Denna tjnst jag kper kostar kanske 200-250 kkr i normala fall.

Planen r dock att plocka ut pengar frn min bank under hsten. Sljaren kommer allts f rubbet kontant. Mitt frslag till honom som egen fretagare r att han drar ner sina lnekostnader och istllet lever en del p "mina" pengar. sg 60-40.

Var vldigt frsiktig med att kpa sna stora tjnster svart. Nu vet jag frvisso inte vilken "tjnst" vi pratar om men gller det husfrbttringar etc s gr man det faktiskt bst genom att gra det vitt.

En sak som kan hnda r att den som utfr tjnsten flyr frn sina taganden och d har du ingenting att komma med om det skulle bli ett garantirende av det hela. Gller det ocks frbttringar p hus s kan du gra avdrag fr detta vid eventuell frsljning och d br du ha ett kvitto p det hela.

En kollega till mig kpte nyligen ett hus dr de frra garna hade gjort de alla frbttringarna svart. Fr det frsta s hade de inga intyg p frbttringarna s det fanns inga garantier vilket drog ner deras pris ganska ordentligt samt trots att de hade pljt ner hundratusentals kronor p dessa frbttringar s fick de betala skatt p all vinst de gjorde. Frgan r om de inte hade tjnat p att gra sina frbttringar vitt istllet.

Nu kanske inte detta gller hus men nd, be careful!
Citera
2012-10-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var vldigt frsiktig med att kpa sna stora tjnster svart. Nu vet jag frvisso inte vilken "tjnst" vi pratar om men gller det husfrbttringar etc s gr man det faktiskt bst genom att gra det vitt.

En sak som kan hnda r att den som utfr tjnsten flyr frn sina taganden och d har du ingenting att komma med om det skulle bli ett garantirende av det hela. Gller det ocks frbttringar p hus s kan du gra avdrag fr detta vid eventuell frsljning och d br du ha ett kvitto p det hela.

En kollega till mig kpte nyligen ett hus dr de frra garna hade gjort de alla frbttringarna svart. Fr det frsta s hade de inga intyg p frbttringarna s det fanns inga garantier vilket drog ner deras pris ganska ordentligt samt trots att de hade pljt ner hundratusentals kronor p dessa frbttringar s fick de betala skatt p all vinst de gjorde. Frgan r om de inte hade tjnat p att gra sina frbttringar vitt istllet.

Nu kanske inte detta gller hus men nd, be careful!

Ok, det r mer en produkt n en tjnst. Men jag r helt med p vad du sger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in