Citat:
Ursprungligen postat av HeKe
Fasn, nu har jag suttit och följt det hela. Inte fler uppdateringar?
Har nämligen också valet mellan dorsalklipp (1 snitt på ovansidan) eller helt och hållet, verkar som om det lutar åt helt och hållet, spec om smärtan är "borta" efter 4 dagar, det känns ju som om det gör ont lika länge med ett dorsalklipp... Hmmm, får fundera lite till, fortsätt gärna skriva Porridge ;o)
Din vilja är min lag!
Egentligen finns det inte så mycket att orda om. Det läker på bra och några stygn har lossnat av sig självt. Svullnaden minskar för varje dag och nu är den nästan helt borta och missfärgningarna existerar inte längre.
Ollonet har fått vissa förhårdnader, framförallt där strängen suttit. Det är även det området som fortfarande är mycket känsligt för beröring (även om det blir bättre och bättre). Jag har snackat lite med läkaren på telefon om det hela och han säger att dessa förhårdnader kommer att försvinna så småningom. Det är helt enkelt dicken som försöker kompensensera för den nya situationen men när den vant sig nöts dessa förhårdnader ner för att inte återkomma.
Summa summarum så är det enda egentliga återstående problemet att ollonet är väldigt känsligt så jag är tvungen att linda in det på morgonen innan jag ger mig iväg till jobbet samt givetvis att stygnen fortfarande är kvar vilket gör det lite bökigt att tvätta. Men på tisdag ska i alla fall stygnen väck.
Om jag får tycka så anser jag att du ska satsa på en hel omskärelse. Det är snyggare, man riskerar inte att återfå problemen och det är nog tämligen likvärdigt i obehag i både ingreppsväg och läkningsväg skulle jag tro. Efter ingreppet är det dom 2-3 första dagarna som är jobbiga, men vi är ju män och det pallar man, eller hur?