Citat:
Ursprungligen postat av
Opiumtal18
Upplever ni som utfört ingreppet att det överlag blir svårare att urinera? Är det t.ex. möjligt att pissa när man har stånd, missar man oftare osv...?
Hur är det sen att ruska tupp? Kan på nåt sett runka på ett enkelt sett, utan massa kladd i brallorna? Förhuden brukade ju stoppa upp försatsen
För mig blev det småobehagligt att pissa efteråt. Vet ej varför riktigt, men det är inget jag led av. Jag kan absolut inte pissa med stånd (tror inte jag kunde det innan heller). Mitt sikte är dåligt efter omskärelsen så jag försöker inte pissa ståendes i en toalett längre. Pissoar funkar eftersom det är mycket större träffyta.
Ruska tupp blir mindre njutbart eftersom man inte kan glida förhuden över ollonet. I stället blir det att man drar den lilla hud man har upp och ner över penisskaftet (och en del av ollonkanten). För att skapa mer sensation kan man använda glidmedel dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opiumtal18
Har aldrig fattat grejen med foreskin restore? varför är det viktigt, är skillnaden så stor så man vill smärtsamt töja ut hud till en förhud?
Om man inte tycker att man lider av omskärelsen så finns det såklart ingen poäng. Men vissa kan känna en rejält nedsatt känsel i ollonet vilket minskar njutningen, i svåra fall så mycket att man inte kan ha sex. Avsaknad av förhud kan även vara psykologiskt nedbrytande, man känner sig naken eller obekväm. Vissa lider av sånt här, och då är det bra att medel finns för att återskapa förhuden. Men jag gissar att de flesta klarar sig bra utan.