2015-03-13, 07:02
Bannlyst
Min andra drag efter operationen, eller 18 timmar sen operationen. Tog av bandaget, jag kan ej dr abak förhuden det gör sjukt ont, pga stygnen? Man ser ju ollonet just nu, så trångt är det inte. Men min Svullnad har gått ner rejält, tog av bandaget idag. Är bara svullet på toppen skaftet, som en bad ring. Är det bra?

Edit: sov i ca 4 timmar bara.. ståndet va sjukt jobbigt.
Citera
2015-03-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Min andra drag efter operationen, eller 18 timmar sen operationen. Tog av bandaget, jag kan ej dr abak förhuden det gör sjukt ont, pga stygnen? Man ser ju ollonet just nu, så trångt är det inte. Men min Svullnad har gått ner rejält, tog av bandaget idag. Är bara svullet på toppen skaftet, som en bad ring. Är det bra?

Edit: sov i ca 4 timmar bara.. ståndet va sjukt jobbigt.

Det låter normalt, men det kan ta ett par veckor innan badringen gått tillbaka. När det väl
börjar läka går det ganska fort (egen erfarenhet).
Citera
2015-03-13, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Det låter normalt, men det kan ta ett par veckor innan badringen gått tillbaka. När det väl
börjar läka går det ganska fort (egen erfarenhet).

Har du något tips&tricks när man sover? kan fan ej sova. Sover ca 2 timmar sen vaknar jag o är typ uppe hela natten.. het omöjligt.. ståndet
Citera
2015-03-14, 10:15
Bannlyst
Dag 2½, en tråd har lossnat.

Jag kollade strax under ollonet, över strängen å finns det något slags vitt ''geggamojja' vet ej hr jag ska förklara det bättre, tog bort ena halvan men den andra halvan är kvar går typ ej o ta bort.. är detta något normalt? jag är sjukt nojjig när det kommer till min krigare
Citera
2015-03-14, 22:40
Medlem
Citat:
Dag 2½, en tråd har lossnat.

Jag kollade strax under ollonet, över strängen å finns det något slags vitt ''geggamojja' vet ej hr jag ska förklara det bättre, tog bort ena halvan men den andra halvan är kvar går typ ej o ta bort.. är detta något normalt? jag är sjukt nojjig när det kommer till min krigare

Jag hade också en massa vitt klägg som försvann med tiden. Tror inte du behöver oroa dig.

Alltså fy satan för omskärelse! Nog för att det är nödvändigt vid trång förhud, men smärtan som uppstår när man får stånd är helvetisk! Två dagar efter operationen slets ett stygn bort under ollonet så jag har inte ens nåt som kan försöka liknas vid frenulum (strängen).

Kan även passa på att tipsa de som har genomgått en omskärelse men saknas sin förhud (t.ex. för att ollonet är för härdat) att det är möjligt att stretcha ut den hud som är kvar till en artificiell förhud. Den saknar såklart alla nerver som skurits bort, men kan skydda ollonet och göra det mer känsligt igen. Det tar över ett år men är möjligt. Googla "foreskin restore".
Citera
2015-03-14, 23:20
Medlem
Opiumtal18s avatar
Upplever ni som utfört ingreppet att det överlag blir svårare att urinera? Är det t.ex. möjligt att pissa när man har stånd, missar man oftare osv...?

Hur är det sen att ruska tupp? Kan på nåt sett runka på ett enkelt sett, utan massa kladd i brallorna? Förhuden brukade ju stoppa upp försatsen

Citat:
Ursprungligen postat av dagneus

Kan även passa på att tipsa de som har genomgått en omskärelse men saknas sin förhud (t.ex. för att ollonet är för härdat) att det är möjligt att stretcha ut den hud som är kvar till en artificiell förhud. Den saknar såklart alla nerver som skurits bort, men kan skydda ollonet och göra det mer känsligt igen. Det tar över ett år men är möjligt. Googla "foreskin restore".

Har aldrig fattat grejen med foreskin restore? varför är det viktigt, är skillnaden så stor så man vill smärtsamt töja ut hud till en förhud?
Senast redigerad av Opiumtal18 2015-03-14 kl. 23:23.
Citera
2015-03-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Upplever ni som utfört ingreppet att det överlag blir svårare att urinera? Är det t.ex. möjligt att pissa när man har stånd, missar man oftare osv...?

Hur är det sen att ruska tupp? Kan på nåt sett runka på ett enkelt sett, utan massa kladd i brallorna? Förhuden brukade ju stoppa upp försatsen

För mig blev det småobehagligt att pissa efteråt. Vet ej varför riktigt, men det är inget jag led av. Jag kan absolut inte pissa med stånd (tror inte jag kunde det innan heller). Mitt sikte är dåligt efter omskärelsen så jag försöker inte pissa ståendes i en toalett längre. Pissoar funkar eftersom det är mycket större träffyta.

Ruska tupp blir mindre njutbart eftersom man inte kan glida förhuden över ollonet. I stället blir det att man drar den lilla hud man har upp och ner över penisskaftet (och en del av ollonkanten). För att skapa mer sensation kan man använda glidmedel dock.

Citat:
Har aldrig fattat grejen med foreskin restore? varför är det viktigt, är skillnaden så stor så man vill smärtsamt töja ut hud till en förhud?

Om man inte tycker att man lider av omskärelsen så finns det såklart ingen poäng. Men vissa kan känna en rejält nedsatt känsel i ollonet vilket minskar njutningen, i svåra fall så mycket att man inte kan ha sex. Avsaknad av förhud kan även vara psykologiskt nedbrytande, man känner sig naken eller obekväm. Vissa lider av sånt här, och då är det bra att medel finns för att återskapa förhuden. Men jag gissar att de flesta klarar sig bra utan.
Citera
2015-03-14, 23:48
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagneus
För mig blev det småobehagligt att pissa efteråt. Vet ej varför riktigt, men det är inget jag led av. Jag kan absolut inte pissa med stånd (tror inte jag kunde det innan heller). Mitt sikte är dåligt efter omskärelsen så jag försöker inte pissa ståendes i en toalett längre. Pissoar funkar eftersom det är mycket större träffyta.

Ruska tupp blir mindre njutbart eftersom man inte kan glida förhuden över ollonet. I stället blir det att man drar den lilla hud man har upp och ner över penisskaftet (och en del av ollonkanten). För att skapa mer sensation kan man använda glidmedel dock.

Ja det blir ju jäkla mycket högre fart på strålen så om man har lite stånd så är man sågottsom rökt.
Är det omöjligt att "chillrunka" i t.ex. sängen eller soffan?
Citera
2015-03-15, 00:22
Medlem
Citat:
Är det omöjligt att "chillrunka" i t.ex. sängen eller soffan?

Jag förstår inte frågan. Menar du runka utan att komma? Man producerar fortfarande samma mängd försats så en aning kladdigt blir det, men jag har aldrig upplevt det som nåt problem (varken med eller utan förhud). Men ja, det är onekligen enklare att hålla rent utan förhud.
Citera
2015-03-15, 15:07
Bannlyst
Se här, jag har den där vita grejen nnder ollonet, jag tog bort hälften av den men den har typ kommit tbx på ngt sätt, jag gjorde en omskärelse o förlängde strängen. Så någon som vet vad det vita kläggan är för nånting?

http://i.imgur.com/iyCqwgY.jpg
Citera
2015-03-15, 16:45
Bannlyst
Citat:
Se här, jag har den där vita grejen nnder ollonet, jag tog bort hälften av den men den har typ kommit tbx på ngt sätt, jag gjorde en omskärelse o förlängde strängen. Så någon som vet vad det vita kläggan är för nånting?

http://i.imgur.com/iyCqwgY.jpg

Behöver extrem hjälp här! ringde till 1177 men de sa att jag skulle ringa till de som omskar mig men det är ej förräns imon.. vafan
Citera
2015-03-15, 17:11
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Behöver extrem hjälp här! ringde till 1177 men de sa att jag skulle ringa till de som omskar mig men det är ej förräns imon.. vafan
Lugna ner dig några hekto. Kroppen mår inte bra av stress. Jag vet att det är svårt då det handlar om ens kuk, men kroppen vet vad den gör. Det vita klägget är helt ofarligt och är bara en del av läkningsprocessen. Var lika dant för mig när jag omskar mig. Se till att duscha ett par tre gånger per dag bara så att slaggen som kroppen producerar tvättas bort.

Har du fler frågor skriv i tråden eller skicka ett PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in