2011-03-30, 21:50
Medlem
saigonshockss avatar
Ska till vårdcentralen imorgon. Skriver en snabb recension efter!
Citera
2011-03-31, 13:49
Medlem
Heilands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Kan man stretcha ut förhud som har växt fast i ollonet och är allmänt hur-jävla-trång-som-helst? Nej, jag skulle inte tro det.. Så sluta snacka goja...

Ja det kan man självfallet och jag är ett levande bevis på det. Huden är väldigt flexibel och man kan t.om enkelt skapa nya hudceller. Det är samma proces som sker som när man går upp väldigt mycket i vikt, kroppen bygger ny hud på de delar där det finns för mycket spänning på huden.

Man kan t.om skapa en förhud som har helt och hållet avlägsnats genom att bygga ny hud (genom att stretcha / tugga och således skapa ny hud). Googla "Foreskin restoration" så kommer du att få all information tillgänglig.

Gå in på:
http://www.restoringforeskin.org

Registrera dig och ta en titt på "gallerian" där folk lägger upp bilder på återhämtningsprocessen. Ca 200 000 män som har blivit omskurna håller på att återhämta sig medan du sprider skitsnack online. Man kan göra detta genom att antigen stretcha eller använda sig av någon av många tillgängliga redskap (Cat II Q, TLC Tugger osv).

Foreskin restoration är något som man har gjort i tusentals år och finns t.om nämnt i bibeln. Ännu en gång, tillåt er aldrig att omskäras!
Senast redigerad av Heiland 2011-03-31 kl. 14:08.
Citera
2011-03-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiland
Ja det kan man självfallet och jag är ett levande bevis på det. Huden är väldigt flexibel och man kan t.om enkelt skapa nya hudceller. Det är samma proces som sker som när man går upp väldigt mycket i vikt, kroppen bygger ny hud på de delar där det finns för mycket spänning på huden.

Man kan t.om skapa en förhud som har helt och hållet avlägsnats genom att bygga ny hud (genom att stretcha / tugga och således skapa ny hud). Googla "Foreskin restoration" så kommer du att få all information tillgänglig.

Gå in på:
http://www.restoringforeskin.org

Registrera dig och ta en titt på "gallerian" där folk lägger upp bilder på återhämtningsprocessen. Ca 200 000 män som har blivit omskurna håller på att återhämta sig medan du sprider skitsnack online. Man kan göra detta genom att antigen stretcha eller använda sig av någon av många tillgängliga redskap (Cat II Q, TLC Tugger osv).

Foreskin restoration är något som man har gjort i tusentals år och finns t.om nämnt i bibeln. Ännu en gång, tillåt er aldrig att omskäras!
Frågan jag då ställer mig är, hur ska man göra där huden har växt fast med ollonet? Slita tills att en stor bit av huden slits av? Snitta upp med en rostig kniv? Hur gjorde du egentligen som är ett levande bevis på att det går?

Och att återskapa förhuden är ett irrelevant ämne för mig och jag vet om att det går.
Senast redigerad av Patrik2075 2011-03-31 kl. 20:34.
Citera
2011-04-01, 00:02
Medlem
Heilands avatar
Citat:
Frågan jag då ställer mig är, hur ska man göra där huden har växt fast med ollonet? Slita tills att en stor bit av huden slits av? Snitta upp med en rostig kniv? Hur gjorde du egentligen som är ett levande bevis på att det går?

Och att återskapa förhuden är ett irrelevant ämne för mig och jag vet om att det går.

Hur menar du med att huden har växt fast med ollonet? Menar du det bokstavligen eller att förhuden är så pass tight så att du har svårt att röra den fram / bak?
Citera
2011-04-02, 07:58
Medlem
Citat:
Hur menar du med att huden har växt fast med ollonet? Menar du det bokstavligen eller att förhuden är så pass tight så att du har svårt att röra den fram / bak?
Bokstavligen. Det är ena anledningen till att jag ska omskära mig snart.
Citera
2011-04-02, 17:02
Medlem
jag va tvungen att omskära mig pga en hudsjukdom (lichen sclerosus)
har man den så finns det inte en chans att träna eller tänja förhuden.

symtom på Lichen=förhuden spricker vid provokation.
bara att gå till doktorn.
Citera
2011-04-02, 17:46
Medlem
Ja, så jag tycker att det är lite väl generaliserat att påstå att man aldrig behöver omskära sig, om man lider av besvär.
Citera
2011-04-03, 10:38
Medlem
Heilands avatar
Citat:
Ja, så jag tycker att det är lite väl generaliserat att påstå att man aldrig behöver omskära sig, om man lider av besvär.

Med hög sannolikhet finns det andra procedurer att åtgärda ditt problem. Om det växt samman så får väl läkaren göra ett kirurgiskt ingrepp för att lossa det och därefter kan du tönja ut huden eller liknande, jag rekommenderar starkt att du kollar upp alla alternativen innan du gör något så bissart som omskärelse.

Att skära av 50% av din hud från kuken och kasta iväg det (som inte är någon lösning utan judisk ritual sedan tusentals år tillbaka) kommer att ge dig en hel del psykologiska påföljder och försämra din sexuella stimulans kontinuerligt.
Citera
2011-04-03, 22:17
Medlem
Citat:
Att skära av 50% av din hud från kuken och kasta iväg det (som inte är någon lösning utan judisk ritual sedan tusentals år tillbaka) kommer att ge dig en hel del psykologiska påföljder och försämra din sexuella stimulans kontinuerligt.

Baserar du månne dina påståenden på någon slags konspirationsteori som menar att medicinsk omskärelse är en judisk komplott?

Huruvida man har ett stycke skinn längst fram på kuken eller inte påverkar inte ens mentala hälsa. Det gör däremot att ha ett icke-funktionsdugligt könsorgan på grund av förhudsförträngning eller liknande problem. Restoring Foreskin-rörelsen innefattar ju allra främst amerikanska män som blivit omskurna som spädbarn på grund av att omskärelse ses som kutym i USA. Psykologiska problem som dessa män upplever beror ju inte på att de saknar lite skinn på kuken utan på grund av att de inte själva har haft kontroll över beslutet om omskärelse och upplever den därför som ett övergrepp.

Angående de sexuella konsekvenserna av omskärelse så finns det ju utsagor och rapporter som säger allt från bättre till sämre till ingen skillnad. Det existerar således inget underlag till att generalisera kring detta.
Citera
2011-04-05, 14:01
Medlem
Heilands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerkäft
Baserar du månne dina påståenden på någon slags konspirationsteori som menar att medicinsk omskärelse är en judisk komplott?

Huruvida man har ett stycke skinn längst fram på kuken eller inte påverkar inte ens mentala hälsa. Det gör däremot att ha ett icke-funktionsdugligt könsorgan på grund av förhudsförträngning eller liknande problem. Restoring Foreskin-rörelsen innefattar ju allra främst amerikanska män som blivit omskurna som spädbarn på grund av att omskärelse ses som kutym i USA. Psykologiska problem som dessa män upplever beror ju inte på att de saknar lite skinn på kuken utan på grund av att de inte själva har haft kontroll över beslutet om omskärelse och upplever den därför som ett övergrepp.

Angående de sexuella konsekvenserna av omskärelse så finns det ju utsagor och rapporter som säger allt från bättre till sämre till ingen skillnad. Det existerar således inget underlag till att generalisera kring detta.

Att man skär av en stor del av spädbarns kukar pga tusentals år gammalt skitsnack i dagens Sverige samt att det är lagligt är en enorm skandal. Enda anledningen till att det inte uppmärksammas i median är eftersom att 2/3 av Sveriges ekonomi (inkl monopol på bokförlagen i Sverige samt stor del av median - slå upp Bonnierkoncernen) kontrolleras av enbart 2 familjer. Tyskjudiska Bonnier samt sionisterna / juderäddarna som blev belönade, Wallenberg.

Ollon precis som Klitoris är menad att vara omkringad av hud som skyddar den. När man omskär en person så har denne inte längre hud som skyddar ollonet utan ollonet själv bygger på nytt hud i ett försök att kompensera förhuden. Inte nog med att man förlorar alla nerv änden som sadisterna skär av utan man förlorar således känsla kontinuerligt då nytt hud täcker känsliga ollonet. Det är därför som den vanligaste frågan på forum där folk gör förhudsrestoration är "Varför skalas det av hud från ollonet". Det är vad som sker när penisen återgår till sin normala form. Propaganda studier visar enbart att omskurna är mer "hygieniska" vilket är skrattretande speciellt jämfört med konsekvenserna.

På vilket sätt det påverkar en psykiskt? Precis som på samma sätt som om någon skär av din näsa eller en del av huden på näsan. Extra känsligt är det eftersom att det sexuella styr en stor del av vår karaktär, humör osv.
Citera
2011-04-05, 19:28
Medlem
Citat:
På vilket sätt det påverkar en psykiskt? Precis som på samma sätt som om någon skär av din näsa eller en del av huden på näsan. Extra känsligt är det eftersom att det sexuella styr en stor del av vår karaktär, humör osv.

Jag håller med om att omskärelse av barn (speciellt av religiösa skäl) inte borde få förekomma i Sverige idag och att sådan säkert kan ge upphov till psykiska problem längre fram i livet. Dock måste man ju skilja på religiös/rutinmässig omskärelse av spädbarn och det den här tråden handlar om - det vill säga omskärelse i vuxen ålder på grund av förhudsförträngning. Det övergrepp som omskärelse av spädbarn utgör går ju inte att jämföra med ett ingrepp av medicinsk orsak på en vuxen människa. Inte heller kan dess eventuella psykologiska biverkningar generaliseras att gälla alla fall av omskärelse eftersom det är övergreppet i sig och inte avsaknaden av förhud som kan ge upphov till psykiska besvär.

Som sagt finns det inte skäl att propagera för antingen det ena eller andra angående sexuella konsekvenser eftersom det inte finns något enhetligt underlag att generalisera kring. Hur omskärelse påverkar ens sexliv är högst individuellt.

Sammanfattningsvis ser jag ingen anledning till att karva i en fullt fungerande kuk (allra minst om den tillhör ett barn) men att en vuxen person omskär sig på grund av förhudsförträngning ser jag ingen som helst anledning att avråda från. Att ha för trång förhud påverkar såväl sexualiteten som den psykiska hälsan långt mer än att inte ha någon förhud alls.
Citera
2011-04-05, 23:28
Medlem
Ja, jag påverkas bra mycket mer psykiskt av att ha en "trasig kuk" som inte går att bruka vid otuktsammanhang, än vad jag någonsin kan tänka mig att jag kommer ha om typ en månad när skiten äntligen är borta.
Jag har inga speciella "känslor" till min förhud, eller ja... inga positiva känslor åtminståne och jag känner inga problem alls med att bli av med "tomteluvan". Den har bara skapat problem för mig under hela mitt 20-åriga liv. Hata är ett starkt ord, men något åt det hållet känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in