2005-04-09, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av WeeP
Jag en sån där fegis som alla skriker åt att jag ska ta och göra det. Men tanken att någon ska närma sig min kuk med en kniv i handen och har för avsikt att skära i den gjort så att jag har hållit mig undan vårdcentralen.
Kan någon berätta i detalj hur de går till. Alltså från att man lämmnar huset till att det läker. Och vad är kostnaden?

Min story
Liksom många andra sköt jag upp det här länge, men i samband med årlig läkarundersökning via mitt jobb så nämnde jag mitt problem. Detta ledde till en ny tid veckan efter där en läkare tog en titt på drulen, förslog att ta bort skiten(förhuden då alltså) och fixade remiss till Urolog. Detta var i Maj och i Augusti fick jag telefonbesked att de fått ett återbud och förfrågan om jag kunde göra "ingreppet" veckan därpå.
2 dagar efter samtalet fick jag ett brev där det stod att jag skulle ha tom mage och köpa nån bakteriedödande salva på apoteket som jag skulle tvätta mig med på morgonen innan själva operationen och ha rena underkläder (det kunde jag listat ut själv).
Degen D så tvättade jag mig enligt instruktion och åkte till sjukhuset, jääävligt nervös. Alla jag mötte var supertrevliga, jag fick byta om och klä av mig naken inför några tanter och sätta på mig nån grön dräkt. De drogade ner mig och satte en skärm ungefär vid naveln så att de inte kunde se vad de höll på med. De bedövade med 2 sprutor och läkaren tog fram en tång, gjorde nåt bakom skärmen och frågade "Känner du det här?" Jag kände inte ett piss så då körde de igång. Jag är inte vad vid morfinpreparat så jag blev ganska så hög och låg och skoja o skämta tills de var färdiga. Efterår fick jag åka in på uppvakningen och vänta. Sen släppte bedövningen.....
Jag vill inte säga att det var nån supersmärta direkt, bara jävligt obehagligt. Jag fick lite smärtstillande på recept och en salva man skulle spruta på ollonet som bedövade. De blödde lite några dar, stygnen de använder försvinner av sig själv, så man behöver inte komma på återbesök. Obehag/Smärtan släppte efter nån vecka. Man får vänta ca 4 veckor med att ha sex

Det kostar som ett vanligt läkarbesök, typ 150 spänn eller vad det är.
Jag säger bara, VÄNTA INTE LÄNGRE...gå och få det gjort.