2005-04-09, 16:22
Medlem
hogge75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeP
Jag en sån där fegis som alla skriker åt att jag ska ta och göra det. Men tanken att någon ska närma sig min kuk med en kniv i handen och har för avsikt att skära i den gjort så att jag har hållit mig undan vårdcentralen. Kan någon berätta i detalj hur de går till. Alltså från att man lämmnar huset till att det läker. Och vad är kostnaden?

Min story

Liksom många andra sköt jag upp det här länge, men i samband med årlig läkarundersökning via mitt jobb så nämnde jag mitt problem. Detta ledde till en ny tid veckan efter där en läkare tog en titt på drulen, förslog att ta bort skiten(förhuden då alltså) och fixade remiss till Urolog. Detta var i Maj och i Augusti fick jag telefonbesked att de fått ett återbud och förfrågan om jag kunde göra "ingreppet" veckan därpå.

2 dagar efter samtalet fick jag ett brev där det stod att jag skulle ha tom mage och köpa nån bakteriedödande salva på apoteket som jag skulle tvätta mig med på morgonen innan själva operationen och ha rena underkläder (det kunde jag listat ut själv).

Degen D så tvättade jag mig enligt instruktion och åkte till sjukhuset, jääävligt nervös. Alla jag mötte var supertrevliga, jag fick byta om och klä av mig naken inför några tanter och sätta på mig nån grön dräkt. De drogade ner mig och satte en skärm ungefär vid naveln så att de inte kunde se vad de höll på med. De bedövade med 2 sprutor och läkaren tog fram en tång, gjorde nåt bakom skärmen och frågade "Känner du det här?" Jag kände inte ett piss så då körde de igång. Jag är inte vad vid morfinpreparat så jag blev ganska så hög och låg och skoja o skämta tills de var färdiga. Efterår fick jag åka in på uppvakningen och vänta. Sen släppte bedövningen.....

Jag vill inte säga att det var nån supersmärta direkt, bara jävligt obehagligt. Jag fick lite smärtstillande på recept och en salva man skulle spruta på ollonet som bedövade. De blödde lite några dar, stygnen de använder försvinner av sig själv, så man behöver inte komma på återbesök. Obehag/Smärtan släppte efter nån vecka. Man får vänta ca 4 veckor med att ha sex

Det kostar som ett vanligt läkarbesök, typ 150 spänn eller vad det är.

Jag säger bara, VÄNTA INTE LÄNGRE...gå och få det gjort.
Citera
2005-04-09, 16:55
Medlem
Montecores avatar
Tack så mycket hogge75, måndag då alltså!
Citera
2005-04-09, 19:29
Medlem
Citat:
Jag en sån där fegis som alla skriker åt att jag ska ta och göra det. Men tanken att någon ska närma sig min kuk med en kniv i handen och har för avsikt att skära i den gjort så att jag har hållit mig undan vårdcentralen. Kan någon berätta i detalj hur de går till. Alltså från att man lämmnar huset till att det läker. Och vad är kostnaden?
Låter bekant det där, bortsett från att "alla" inte skriker att jag ska låta omskära mig - liksom inget ämne som kommer upp så där spontant under lunchkonversationen...
Citera
2005-04-09, 19:37
Medlem
Rans avatar
att skära om sig är något som judar gör, finns verkligen ingen anledning att göra det om huden inte är _VÄLDIGT_ liten.

dra lite i den varje dag, tillslut så kommer det att lossna.
Citera
2005-04-09, 20:08
Medlem
BigMoneys avatar
jag tycker som ran .. runka förhuden större
Citera
2005-04-09, 20:08
Moderator
ofays avatar
Går med bara handen, men brukar använda glidmedel eller en strumpa ändå för att få det skönare.

en strumpa??? är det bara jag som inte fattar det? vaddå strumpa? var har man den?
Citera
2005-04-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Går med bara handen, men brukar använda glidmedel eller en strumpa ändå för att få det skönare.

en strumpa??? är det bara jag som inte fattar det? vaddå strumpa? var har man den?

Alltså, nu finns ju ingen förhud som rör sig mot ollonet, så då kan man tex använda en strumpa på hela penis. ( eller handen direkt såklart)
Citera
2005-04-09, 21:47
Bannlyst
Tack för din historia hogge75. Men vill ogärna bli av med en del av mig, därav är jag negativt inställd till just omskärelse. Det där andra metoden, där de bara gör snitt ovanpå och alternativt under. Någon som har gjort detta? På vilket sätt är omskärelse "snyggare"? Och på vilket sätt är det riskablare, att huden växer samman igen?

p.s.
Bilder skulle inte heller va helt fel
Citera
2005-04-09, 22:04
Medlem
Citat:
p.s.
Bilder skulle inte heller va helt fel

Jo.
Citera
2005-04-09, 23:08
Medlem
Kalimaars avatar
va gör de med förhuden efter operationen? kan man få me den hem i en glasburk med sprit?
Citera
2005-04-09, 23:09
Medlem
Cincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Alltså, nu finns ju ingen förhud som rör sig mot ollonet, så då kan man tex använda en strumpa på hela penis. ( eller handen direkt såklart)

Men kan det inte göra ont då.. Jag menar en strumpa är ju inte direkt len och slät om man jämför med förhuden..
OT jag vet men jag måste fråga!!!
Citera
2005-04-10, 03:36
Medlem
Sha R'Taes avatar
Även jag har lidit av trång förhud.
Min metod för att råda bot var faktiskt ganska enkel, jag gjorde det till en seans att en gång om dagen dra ned förhuden när jag var ensam och tänka på något upphetsande tills jag fick stånd.

Sedan lät man helt enkelt ståndet stå där medan man biter ihop och efter ett par veckor av denna seans så var min förhud uttänjd och problemet var löst.
den metoden kan jag enbart rekommendera, tack vare den fick jag nuppa med en grymt snygg blondin med silikonbröst modell F-kupa.
Eller, ja jag vet ju inte om det var pga min förhud hon valde att hoppa i säng med mig men det är ju alltid en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in