Blev omskuren idag och måste säga att det finns absolut noll att oroa sig för!
Fick alternativet att sövas men jag tyckte det lät enklare att slippa uppvaket och ev illamående samt bortkastad tid så jag valde lokalbedövning. Han sa att jag verkade lugn så det skulle nog inte vara några problem. Förväntade mig att bedövningen skulle göra djävulskt ont men det var inga problem alls – trots att han la flera stycken. Mindre smärtsamt än en spruta i armen eller en kanyl på ovansidan av handen. Kände mig väldigt trygg i läkarens händer då han var anmälaren i en uppmärksammad process mot en man som slaktade många småbarn per kväll hemma i deras kök för tre tusen kr per person per person. Något av omskärelseexpert var min läkare och det skadar ju inte när man ska göra någon som av de flesta patienter upplevs som väldigt känsligt.
I operationssalen var det som vid en vanlig operation gott om personal så jag kände mig väldig väl omhändertagen. Ingreppet tog cirka 30 minuter och under tiden skrattade och skojade vi allesammans och pratade om Led Zeppelin, Bob Dylan och 60-tals rock samt dryga Torekovsbor.
Innan operationen hade jag påtalat att tandläkarens bedövning av någon anledning inte tar och att de kanske måste spruta in lite mer under operationen. Läkaren hade samma problem själv och förklarade att en spruta redan var klar för nya injektioner om så behövdes. Fick ett antal nya stick och narkossköterskan gav mig efter en stund vad hon kallade för ”ett glas vin” så jag skulle ha det lite bättre.
Summa summarum: Sjukt positiv upplevelse och efter operationen har jag inte ens haft ont. Nu ligger den bandagerad för att skydda ollonet och så får jag nog ha det ett tag då jag har ett EXTREMT känsligt ollon och beröring i slakt tillstånd kan vara väldigt smärtsam även innan operation.
Behöver ni så DO IT!
Edit: Har inte läst i tråden men när jag gick tillbaka såg jag att någon frågade om en "halv" omskärelse. Min läkare vill inte göra det eftersom det oftast inte blir bra då man får ett ärr och ibland korvigt skinn där emellan.