• 1
  • 2
2012-10-23, 00:56
Medlem
spraycanss avatar
Alltså jag börjar bli lite nervo nu en vecka innan jag ska på uppkörning och teoriprov..
Har inte övat speciellt mycket innan på frågorna, har bara suttit lite halvt med bonniers trafikskola och klickat, har väl fått några tusen kunskapspoäng. Men hur gjorde ni som tog körkort när ni tränade på frågor?? Jag testade fas A och fick 43/70 rätt (underkänt) gah, blir galen!

Ge mig tips!
Citera
2012-10-23, 01:09
Medlem
Tedders avatar
Använde mig av ett program som heter TEO 2011 och körde några slutprov om dagen tills jag fick alla rätt, frågorna är nästan identiska med vägverkets. Klarade teorin på första försöket.
Citera
2012-10-23, 01:12
Medlem
Jag använde bonniers trafikskolas data teori. läste inte en enda sida ur boken utan klarade mig med bara programmet. Du kan göra teoriprov på programmet, fick 59 på provet i verkligheten.
Citera
2012-10-23, 01:12
Medlem
spraycanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedder
Använde mig av ett program som heter TEO 2011 och körde några slutprov om dagen tills jag fick alla rätt, frågorna är nästan identiska med vägverkets. Klarade teorin på första försöket.

Får man reda på vilka som är rätt och fel då? Eller va du tvungen att kolla boken hela tiden när du gjorde slutprov efter slutprov? Fan, jag är tacksam, ska ladda ner det!
Citera
2012-10-23, 02:31
Medlem
spraycanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedder

Måste bara fråga, det är viktigt att du svarar mig på detta. Är det detta programmet och såg ditt ut såhär?

http://imageshack.us/g/440/teoy.jpg/
Citera
2012-10-23, 08:38
Medlem
Nu är det ett tag sen jag gjorde min teoriprov men receptet blir aldrig gammalt.
Ta och installera den senaste dataprogrammet för teoriprovet. kör den minst 4 timmar om dagen. Spela inte några spel eller läs inte andra böcker än trafikskolan. Memorisera vad som är rätt svar och använd sund förnuft om du är osäker på en fråga.

Så gjorde jag för länge sen och fick då 63 av 65 möjliga, men då hade jag oxå en vecka lov från skolan precis innan uppskrivningen och pluggade verkligen varenda dag under den veckan.
Citera
2012-10-23, 19:59
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rautasaari
Nu är det ett tag sen jag gjorde min teoriprov men receptet blir aldrig gammalt.
Ta och installera den senaste dataprogrammet för teoriprovet. kör den minst 4 timmar om dagen. Spela inte några spel eller läs inte andra böcker än trafikskolan. Memorisera vad som är rätt svar och använd sund förnuft om du är osäker på en fråga.

Så gjorde jag för länge sen och fick då 63 av 65 möjliga, men då hade jag oxå en vecka lov från skolan precis innan uppskrivningen och pluggade verkligen varenda dag under den veckan.
Det är exakt detta man INTE ska göra! Lär dig i stället varför det är på ett visst sätt så har du inga problem att svara, oavsett hur frågan ställs.
Sen undrar jag varför man inte börjar med teorin samtidigt som man börjar köra? Det finns ju liksom en anledning att man ska kunna teori för att köra bil. Samtidigt blir det betydligt enklare att förstå hur saker och ting hänger ihop och man får en totalbild av olika trafiksituationer genom både teori och praktik.
Citera
2012-10-23, 20:51
Medlem
hairgels avatar
använd dig av körkortonline.se, gjorde ett tidsbegränsat test om dagen i en månad och fick 57 rätt på provet. använde mig inte alls av boken. tror du kan köpa som minst en månad, kostar 200 spänn men det är det värt även om du bara har en vecka kvar! gör minst 2-3 tidsbegränsade tester om dagen. jävligt bra förklaringar också!

lycka till!
Citera
2012-10-27, 00:24
Medlem
tglrs avatar
Kör igenom TEO2011, och möjligtvis Bonniers Trafikskola, de programmet har också teoriprov. Dock tror jag inte de är lika likt det riktiga, vilket TEO är(?)
Citera
2012-10-27, 19:10
Medlem
Mossilurs avatar
Om du får så dåligt resultat så måste du plugga boken igen. Det ger inget att nöta en massa random frågor som du ändå inte kan svaret på.
När du gör provet, läs ordentligt eftersom dom brukar göra konstiga formuleringar så man missförstår frågan.
Citera
2012-10-27, 21:46
Medlem
guhrls avatar
Jag började plugga en vecka innan (gjorde trafikskolans tester och läste i boken), tre dagar innan satt jag cirka fem timmar om dagen och hetsgjorde testerna, kärringen på skolan sa att jag inte skulle klara något teoriprov men klarade det på första försöket och fick 54 poäng. Det var i princip samma frågor som på testerna man gör på datorn. Tänk efter och ta dig tid att fundera lite så klarar du det också
Citera
2012-10-27, 23:15
Medlem
memorera fakta. Vad alla skyltar betyder och var all ikoner på instrument brädan och under huven betyder är ganska viktigt och lätt att lära in.

Dom enda skyltarna som inte är uppenbara är varning för syn och hörselskadade så dom får man specifik memorera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in