2012-10-22, 22:02
Medlem
LikeAGloves avatar
Trodde inte mina ögon när jag sprang på den här nyheten(?) idag, Phildadelphiaost innehållandes 22% Marabou mjölkchokad. Låter lite för perverst i mina öron, någon som har testat?
Citera
2012-10-22, 22:25
Medlem
Smakar som en flottigare, surare nutella.
Citera
2012-11-08, 17:28
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Smakar som en flottigare, surare nutella.
Vad använde du det på?
Äter dock hellre någon klassisk vitlöksost eller liknande, på mina saltiner.
Citera
2012-11-08, 17:36
Medlem
Fanns på Netto ett tag. Dock var det ingen höjdare. Har jag sett rätt så finns Phildadelphiaost med bl.a nötkräm och Milka också. Dock har jag inte sett dessa i Sverige.

/fimp
Citera
2012-11-10, 19:07
Medlem
Mandingos avatar
har köpt en paket, tänkte att jag skulle ge mig på att göra chokladcheesecake... mycket enklare än att smälta och vispa skiten...
Citera
2012-11-10, 23:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
har köpt en paket, tänkte att jag skulle ge mig på att göra chokladcheesecake... mycket enklare än att smälta och vispa skiten...

Det där funderade jag också på, om det lämpar sig för chokladcheesecake. Jag gjorde en cheesecake med hallon i dag och choklad är inte heller dumt, där borde Philadelphian kunna funka. Jag är inte mycket för färskost annars, eller Nutella-liknande produkter för den delen.

För övrigt var reklamen för den här choklad-philadelphian sällsynt kontraproduktiv, när de hade brett det på någon brödskiva såg det ut som hundskit. Inte direkt lockande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in