2014-07-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Ännu vet vi ju inte om något av vapnen i ÅT:s vapenskåp användes.

Nej, men det lär framkomma allt efter utredningens gång.
Å.T/familjen T-blad ligger pyrt till just nu om man ser till omständigheterna...
Citera
2014-07-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Laffer
Nej, men det lär framkomma allt efter utredningens gång.
Å.T/familjen T-blad ligger pyrt till just nu om man ser till omständigheterna...
Varför begravdes inte mordvapnet ihop med kroppen tro? Verkar konstigt att låsa in det igen. Anledningen till det skulle ju kunna vara att det "lånats" utan ägarens vetskap??
Citera
2014-07-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomperipossa1
Varför begravdes inte mordvapnet ihop med kroppen tro? Verkar konstigt att låsa in det igen. Anledningen till det skulle ju kunna vara att det "lånats" utan ägarens vetskap??

Det var väl fan det dummaste, skämtar du..?!
Vart är mänskligheten på väg? Är du född i farstun eller ur röven?!

Vem skulle vara så dum att dom begraver ett mordvapen tillsammans med den mördades kropp?! Tillåt mig ge dig en...:

Edit: På sin egen familjs mark..? Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Du är ju helt förtappad. Helvete.
Senast redigerad av Mr.Laffer 2014-07-20 kl. 23:22.
Citera
2014-07-21, 00:07
Medlem
Citat:

Vem skulle vara så dum att dom begraver ett mordvapen tillsammans med den mördades kropp?! Tillåt mig ge dig en...:

Fast å andra sidan, hade inte MT "glappat käft" till MPS så hade det ju inte hittats heller....
Citera
2014-07-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Fast å andra sidan, hade inte MT "glappat käft" till MPS så hade det ju inte hittats heller....

Så sant, M.T är en idiot av sällan skådad rang, på alla sätt, det är klarlagt...

Men vad har det med att begrava mordvapnet tillsammans med kroppen att göra?
Citera
2014-07-21, 01:18
Medlem
Citat:
Så sant, M.T är en idiot av sällan skådad rang, på alla sätt, det är klarlagt...

Men vad har det med att begrava mordvapnet tillsammans med kroppen att göra?

Att om han inte hade sagt nått så hade GL förmodligen aldrig hittats o inte heller mordvapnet om den som är skyldig hade lagt ner det i samma grop.
Citera
2014-07-21, 05:38
Medlem
Citat:

Jag menar såhär: Tanken var ju att GT aldrig skulle hittas. Om inte MT berättat för missing people så hade det kanske blivit så också. När GT nu hittas på ÅT:s mark så är det liksom "redan kört"..för vad gör polisen såklart på stört? GL skjuten- givetvis hämtas markägarens vapenskåp för undersökning. När det väl gått så här långt så kunde vapnet likaväl legat tillsammans med kroppen. ELLER för all del- gömts någon helt annanstans. Min tanke är att ÅT kanske inte skulle veta att ett av hans vapen varit ur hans skåp, därför sattes det tillbaka. OM det var ett vapen ur hans skåp, det visar sig.

OM ÅT var medveten om att ett av hans vapen använts vid mordet så borde också vapnet undanröjts. Gott om tid fanns ju att senare t.ex arrangera en vapenstöld. Det måste ju vara mer graverande att hitta ett använt mordvapen inlåst igen i ett vapenskåp än att hitta det med offret (kan ju ha stulits- vem har hållt i vapnet osv)
Senast redigerad av pomperipossa1 2014-07-21 kl. 06:03.
Citera
2014-07-21, 09:03
Medlem
Att knyta ett hagelgevär till ett mord utan offrets blod på vapnet eller en patron,ser jag som i stort sett omöjligt.
Citera
2014-07-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekan62
Att knyta ett hagelgevär till ett mord utan offrets blod på vapnet eller en patron,ser jag som i stort sett omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Jag funderade också på det där med tandidentifikationen och fick det inte riktigt att stämma med hagelskott i huvudet men jag vet å andra sidan inte hur intakt tandraden behöver vara för en jämförelse.

Det finns en fördel om GL skjutits på nära håll, säg runt dryga metern, och det är att det blir baksug in i pipan. Det innebär att det dras in blod och sånt från offret i hagelvapnets pipa som är nästan helt ogörligt att få bort helt och hållet även om man rengör vapnet noga efter dådet . Är det så så finns det en möjlighet att knyta ett hagelgevär till ett mord även om patronen saknas (vilket jag utgår från att den gör).
Hur svårt det är att få bort alla spår har det skrivits om tidigare i tråden, se bla s.56
Citera
2014-07-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TagePetersson
ÅT:s vapenskåp har kodlås..

Ok, men vad skulle vara det konstiga med att MT visste koden?
Citera
2014-07-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TagePetersson
ÅT:s vapenskåp har kodlås..

Kan du koden ;-)
Citera
2014-07-21, 10:22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Ok, men vad skulle vara det konstiga med att MT visste koden?

Kanske lika sannolikt som att MT kan ÅT:s bankomatkortskod.

Såvida inte MT också har vapenlicens och mot förmodan förvarar ett vapen i samma skåp.

Det är ju faktiskt så att det vilar ett stort ansvar i att inneha vapen och man är skyldig att se till så att ingen obehörig kan komma åt vapnen.

Tex. mitt vapenskåp har nyckel, det är bara jag som vet var den nyckeln finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in