Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Så borde det bli med tanke på att det inte finns någon bevisning eller ens övertygande indicier mot henne. Domen från Kalmar tingsrätt borde sedan granskas på samtliga juristutbildningar som ett avskräckande exempel.
Innebär det också att du är övertygad om att SL inte har någon som helst inblandning
i dramat? Vit som ett lamm i det här? Alla utpekanden gjorda av MT är bara att betrakta
som illvilliga och helt grundlösa?
Eller du tycker kanske att hon nog ändå är delaktig men ska frias på grund av, som du hävdar,
noll bevisning gentemot henne? Och indicierna duger ju ingenting till heller, enligt dig.
Beträffande MT har du, antar jag, en helt annan uppfattning. Där i hans fall är bevisningen
gedigen? Inga tvivel om hans skuld? Utförde han den här gärningen helt utan någon annans
inblandning?
Alltså: offret mördas i sitt eget hus, i sitt eget sovrum.
MT bereder sig tillträde till hemmet, skjuter ihjäl GL medan han förmodligen befinner sig
i ett sovande tillstånd.
Fröken Lundblad dyker upp. MT säger: "Hallå, stumpan. Jag har råkat döda din pappa.
Det gör väl ingenting, va? Du blir inte ledsen för det hoppas jag?
Nu tror jag att det är bäst att vi begraver liket någonstans härute. Är du med på det?
Sen säger vi ingenting till polisen eller någon annan heller. Går bra, va? Snart gör vi om
hela rummet här. Det ska inte vara ett sovrum längre. Alla spår ska bort. Vi låter alla tro
att din pappa bara gett sig av någonstans. Och tänk, stumpan, vad pengar du sen får ut."
Och Sara som inte haft en aning om pojkvännens mordiska planer och nu står inför
fullbordat faktum, en pappa som ligger ihjälskjuten framför henne, finner sig i allt
och låter pappan dumpas i en djup grav och går vidare i livet tillsammans med sin
faders mördare.
Ja, hon är nog oskyldig. Stackaren blev bara bryskt indragen det här makabra eländet och det
är egentligen synd om henne. Eller vad säger du?