2014-12-01, 09:40
Medlem
M T har även lyckats manipulera T T, framgår mer och mer desto längre man hör T T försvara M T.
Citera
2014-12-01, 10:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o08
M T har även lyckats manipulera T T, framgår mer och mer desto längre man hör T T försvara M T.

Hur fan får du ihop det
TT vittnar om vad hon sett, hört och känner till på annat sätt, inte ett ord har hon sagt till MT´s försvar eller någon mening så att MT skulle hamna i bättre dager.
Den enda i denna härva som skulle kunna tänkas manipulera och dupera till sin fördel är lilla fröken SL.

Åt må vara en av de största skitar som finns men det för honom inte med automatik till mördare eller delaktig i dråpet på Göran
Citera
2014-12-01, 11:00
Medlem
Citat:
Har lyssnat på www.rättegång.se Hur kan du få det att TT försvarar MT ?
Citera
2014-12-01, 11:08
Medlem
Jag känner väl till familjen Thörnblad, är själv något äldre än bortgångne Oscar (man han vila i frid), vet vad de är kapabla till. Har inte behövt ha något med någon i klanen att göra de senaste åren då jag gjort generationsskiftet. Dock vet jag väl vilka de är att ha och göra med. De har ett ego av sällan skådat slag och tro INTE att T T kom någonvart med M T - tvärtom.
M T räknade lugnt och kallt med att få ligga med T T, av den orsaken sade han det han har sagt - hur mycket är sant eller rent skrävel? M T är dessutom totalt känslokall, se bara hur han behandlar djur.
M T's advokat och T T vill säkert få över den egentliga skulden på S L. Förhoppningsvis är det till sist bevis som fäller avgörandet, inte hörsägnerna.
Den som tror det allra minsta på en Thörnblad är redan då manipulerad - sanna mina ord.
Skjuta Lundblad och sedan skylla på Råberg, detta snack har man hört i åratal - byskvaller, inget nytt under solen inte.
Jag varken vill eller kan säga att S L är oskyldig, helt eller delvis - känner inte tösen.
Minst 2 ggr berättade T T att M T föreslog att de skulle krypa till sängs och kela eller hur hon nu sade det, bl.a. förslog att de skulle ta in på hotell. Alla borde förstå vad han var ute efter och varför han sa eller gjorde som han gjorde. T T har t.o.m. någonstans lovat att det kan INTE bli något förrän M T berättat sanningen och hela sanningen. Självklart fick då M T den uppfattningen att han hade T T på kroken.
Kanske också ska tillägga att JAG kan ha hört fel eller missuppfattat, i så fall ber jag om ursäkt, mitt minne är ej heller 100%.
Senast redigerad av o08 2014-12-01 kl. 11:27.
Citera
2014-12-01, 13:44
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
-snip-
Minst 2 ggr berättade T T att M T föreslog att de skulle krypa till sängs och kela eller hur hon nu sade det, bl.a. förslog att de skulle ta in på hotell. Alla borde förstå vad han var ute efter och varför han sa eller gjorde som han gjorde. T T har t.o.m. någonstans lovat att det kan INTE bli något förrän M T berättat sanningen och hela sanningen. Självklart fick då M T den uppfattningen att han hade T T på kroken.
Kanske också ska tillägga att JAG kan ha hört fel eller missuppfattat, i så fall ber jag om ursäkt, mitt minne är ej heller 100%.

Det är onekligen så att du inte hört samma som andra.

TT har mycket väl förstått vad MT varit ute efter och utnyttjat detta för att få ur honom vad han gjort. Sedan går hon raka vägen till polisen, vidtar mått och steg för att minska riskerna för sig och sin familj.

Det är alltså inget tvivel om vem som lurat vem. TT har spelat på TM fåfänga och enfald och grundlurat honom. Att sedan inte vart enda ord han sagt till henne är sanning må ju vara. Möjligen har han skräppt om att det är han som nedlagt en massa duvor, men det han sagt om GL och dennes grav har ju stämt till punkt och pricka och det är det väsentliga.
Citera
2014-12-01, 18:21
Medlem
Bara för att en del eller mycket stämmer av vad Martin berättat innebär inte det att det är sant. Kan mycket väl vara någon helt annan som är skytten o.s.v. Varken Åke eller Martin har varit direkt sanningsenliga, troligtvis ej heller Sara.
Man skulle t.o.m. kunna tänka sig ett visst utpressningsförfarande. Skänka 1.3 miljoner till Åke?
Jag uppfattar också det som om många försöker misskreditera släkten Lundblad, eller en del av den. Jösse eller Gustav som varit död några år var kanske inte guds bäste dräng, Martins farfar var ungefär av samma skrot och korn, därav var de bittra fiender.
Citera
2014-12-02, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Rättegångsradion är igång: http://www.xn--rttegng-5wan.se/radio/

Och nu gick rapporteringen igång också. http://www.xn--rttegng-5wan.se/norra...forlosa-dag-8/
Citera
2014-12-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Har lyssnat på www.rättegång.se Hur kan du få det att TT försvarar MT ?
Lyssnar till www.rättegång.se och får en känsla som växer:Skytten är nog Sara hon hade motivet hon blev lurad att ge sin del av gårdarna till Göran.........bara för hon umgicks med fel kille enligt sin far.ÅT fick pengar för han visste och dels för att hans Gård behövde kapital, kan ha helt fel förstås!
Citera
2014-12-02, 11:44
Medlem
Mycket logiskt resonerat, är det så är det ännu mer tragiskt.
Citera
2014-12-02, 14:37
Medlem
Råbergs uppfattning om M T delar jag till fullo, men vill också tillägga att både fadern och farfadern var i princip likadana. dock yttrade det sig kanske inte lika tydligt - de hade/har dock vissa spärrar kvar.
Elakt sagt men jag tror att den uppfattningen delar jag men många här runtomkring. Av den orsaken är jag något skeptisk till S L's inblandning, manipulerad/förledd/tvingad eller kalla det för vad du vill.
Citera
2014-12-02, 17:35
Medlem
Lyssnade idag. Tydligt att MT's advokat vill bygga sitt försvar på att MT ljuger om mycket och att han kan ha ljugit om detta också. Låter som om han vill styra över på ÅT som en möjlig gärningsman. Antar att han kommer kritisera åklagaren för att detta inte är fullt utrett. Vet ju inte vad som finns i slasken, men förhoppningsvis har hon stängt den dörren. Annars kommer det nog i hovrätten.

Ser mörkt ut för de åtalade annars tycker jag. Vet inte hur många olika förklaringar SL givit på hennes pappas försvinnande. Blir nog minst medhjälp till henne om hon har tur.

För övrigt verkar det vara en härlig gransämja, få som talar gott om T-blads. MT nämnde i förhör att han visste mer om saker och ting i byn. Någon som vet vad detta skulle vara?
Citera
2014-12-02, 18:04
Medlem
Trovärdigheten hos en mytoman är för mig = 0. ALLT handlar i grund och botten om den s. k. berömda markbiten. Vad som senare är sant eller osant skiftar, allt beror på vilken sida man står.
Vem som egentligen är grundorsaken till den grannfejd lär ingen få någon visshet om - de är nämligen döda hela patrasket, dock står det utom allt rimligt tvivel att Karl Oskar Thörnblad kände sig förfördelad, därefter har varbölden fortsatt att växa. Karl Oscar berättade själv för mig på mitten av 60 talet hur förbannad han var över Lundblads.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in