2012-10-22, 15:46
Medlem
OWelcheLusts avatar
Tjenare grabbar!

Jag skulle vilja ha ett anonymt kontantkort då jag inte gillar tanken på att vem som helst kan googla fram mitt nummer. Hur som helst så undrar jag var man enkelt kan köpa kontantkort rakt över disk utan att behöva uppge personuppgifter osv?
Citera
2012-10-22, 15:50
Medlem
snoop.groggs avatar
Kan ibland vara lite svårt att få tag på, så när jag väl hittar ett ställe så bunkrar jag på mig med 15-20 kontantkort då dem endast kostar 10kr styck.
Brukar hitta dem hos diverse turkkioskar, atg-ombud och vanlig konsumbutik.
Citera
2012-10-22, 15:56
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoop.grogg
Kan ibland vara lite svårt att få tag på

Skämtar du eller? Varenda pressbyrå säljer ju kontantkort.
Citera
2012-10-22, 16:21
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OWelcheLust
Tjenare grabbar!

Jag skulle vilja ha ett anonymt kontantkort då jag inte gillar tanken på att vem som helst kan googla fram mitt nummer. Hur som helst så undrar jag var man enkelt kan köpa kontantkort rakt över disk utan att behöva uppge personuppgifter osv?

Alla kontantkort är väl anonyma!?Eller har jag missat något?Det är väl hela poängen med kontantkort att det inte ska gå att få tag på uppgifter vem som är abonenten.
Citera
2012-10-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulag
Alla kontantkort är väl anonyma!?Eller har jag missat något?Det är väl hela poängen med kontantkort att det inte ska gå att få tag på uppgifter vem som är abonenten.
Det beror på hurvida du köper dessa på ett sätt som kan avslöja vem du är, beställer du t.ex hem ett gratis kontantkort från Comviq kan jag med all säkerhet säga att uppgifterna om abbonenten lagras.

Köper du däremot ett kontantkort kontant över en disk i valfri butik är det så anonymt det kan bli, om du även har en såkallad burner phone och inte växlar kontantkortet i din vanliga telefon då IMEI nummret även det kan lagras.
Citera
2012-10-22, 19:21
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Det beror på hurvida du köper dessa på ett sätt som kan avslöja vem du är, beställer du t.ex hem ett gratis kontantkort från Comviq kan jag med all säkerhet säga att uppgifterna om abbonenten lagras.

Nej, kortet registreras inte. Namn och adress dit korten skickas sparas inte tillsammans med kortens identitet. Man förblir alltså lika anonym som om man köpt det i Konsum.
Citera
2012-10-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Nej, kortet registreras inte. Namn och adress dit korten skickas sparas inte tillsammans med kortens identitet. Man förblir alltså lika anonym som om man köpt det i Konsum.
Tar gärna en källa på det om du sitter på någon!
Citera
2012-10-24, 21:20
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Tar gärna en källa på det om du sitter på någon!

Alla operatörer har samma rutin. De tar emot en beställning på ett kontantkort. Ett externt företag, oftast Brightpoint, packar och skickar iväg kortet till angiven adress. Det externa företaget kopplar inte ihop adressen med SIM-kortets nummer. De har inte tillgång till databasen som innehåller registreringsuppgifterna för operatörens kunder. De har bara adresser.

Vill du ha en källa, så ring nån av de stora operatörerna och hör efter. Om du tror att de bakom ryggen på kunderna smygregistrerar dem, så ska du söka på sidor som handlar om konspirationsteorier.
Citera
2013-12-27, 02:21
Medlem
Boggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Alla operatörer har samma rutin. De tar emot en beställning på ett kontantkort. Ett externt företag, oftast Brightpoint, packar och skickar iväg kortet till angiven adress. Det externa företaget kopplar inte ihop adressen med SIM-kortets nummer. De har inte tillgång till databasen som innehåller registreringsuppgifterna för operatörens kunder. De har bara adresser.

Vill du ha en källa, så ring nån av de stora operatörerna och hör efter. Om du tror att de bakom ryggen på kunderna smygregistrerar dem, så ska du söka på sidor som handlar om konspirationsteorier.

Halebop sparar iaf tillräckligt för att veta när man best tillräckligt många kort för fick inte best mer
Citera
2013-12-27, 09:45
Medlem
Idag behöver man oftast skriva in personnummer för att kunna beställa kontantkort på nätet. Och det kopplas ihop med SIM-kortet.

Vad jag vet så kör alla operatörer på detta idag. Så enligt mig är den ändå lösningen att köpa kontant eller med prepaid kreditkort på valfri mataffär eller kiosk.
Senast redigerad av CMakaroni 2013-12-27 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in