2012-10-22, 15:42
Medlem
Hej!

Jag tänkte söka till universitet nästa år och vill plugga vidare till troligtvis civilingenjör. Vet verkligen inte vilken typ av civilingenjör jag vill bli och funderar därför på att läsa öppen ingång för att prova på hur det är att plugga till civilingenjör och sedan välja den inriktining som passar mig bäst.

De tre univeristet som jag vet om har öppen ingång är Luleå, Umeå och KTH. Luleå och Umeå känns väldigt långt bort och kanske inte har så stort studentliv?? däremot känns det mer lockande än KTH då jag kommer från Stockholm och vill prova något nytt. Och dessutom har KTH inte "garantiplats" på den inriktningen man sedan väljer utan det gäller att få bra betyg om man vill vara säker på att komma in på den inrikningen man sedan vill välja i år två.

Helst av allt skulle jag vilja att öppen ingång fanns i Linköping eller Uppsala då jag har fått uppfattningen om att dessa två städer, tillsammans med Lund, har väldigt bra och roligt studentliv jämfört med andra universitet.

Så kan inte någon som pluggar i någon av universiteten och helst öppen ingång berätta lite om de olika skolorna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in