• 3
  • 4
2012-10-23, 18:53
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeypantsy
Japp, dom återstående 3-4000 kommer att gå åt till det 20k lånet (500kr) i månaden, min mobilräkning samt 700kr till nordeas ränta på mina lån.

Resterande pengar kommer jag försöka hålla i och leva billigt på. Dags att sluta med cigg och skit tills man hittar rätt igen.

Jag har dock blivit tveksam om jag ska prata med min familj, för det känns som jag klarar det på egen hand men jag kanske har fel? Det är nog ett större steg än vad många kan tänka sig att göra, för att det jag har att berätta är inget ens morsa vill höra...

Men ska fundera på det, just nu känns det iallafall lite bättre. Kommer att fortsätta uppdatera här med hur det går....

Tack och hej.

Säg upp telefonabonnemanget och cigg är no-no. Skaffa kontantkort och andas frisk luft istället. Om banken märker att du inte kommer kunna sköta detta kommer dom hellre låta dig vara och till slut blir det inkasso och personlig konkurs.
Citera
2012-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkeypantsy
(Är dock väldigt skraj för att snacka med min familj om detta för jag skäms något fruktansvärt.)
Kom ihåg att det är inte ditt fel om du har det dåligt ekonomiskt. Det är snarare hela det ekonomiska systemet som är korrupt. Vi är alla slavar för bankerna, inte bara människor, men även hela länder måste ta lån från bankerna så att de blir deras slavar, och går i konkurs, som grekland. Lösningen är en slags kommunistiskt teknokrati utan pengar.
Citera
2012-10-23, 19:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Kom ihåg att det är inte ditt fel om du har det dåligt ekonomiskt. Det är snarare hela det ekonomiska systemet som är korrupt. Vi är alla slavar för bankerna, inte bara människor, men även hela länder måste ta lån från bankerna så att de blir deras slavar, och går i konkurs, som grekland. Lösningen är en slags kommunistiskt teknokrati utan pengar.

På vilket sätt är du tvingad att ta ett lån?
Citera
2012-10-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
På vilket sätt är du tvingad att ta ett lån?
Jag är inte tvingad till det, men det finns många som är, eftersom de får inte pengarna att räcka på grund av olika anledningar, exempelvis om de inte lyckas få ett jobb eller om de studerar.

Om man är under en viss gräns ekonomiskt så förminskar pengarna automatiskt utan att man gör något, precis som om man är över en viss gräns ekonomiskt så expanderar pengarna automatiskt utan att man behöver göra något.
Senast redigerad av elsydeon 2012-10-23 kl. 19:54.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in