2013-01-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
När? Det är upp till dig.
Var? Domslut finns i Kristianstads tingsrätt.
Hur? Du kontaktar Kristianstads tingsrätt, så får du handlingarna.

Nej det finns inget där, vi har kollat flera ggr. Lögn!
mened var det skrivit tråden - fy f**n för lögner.
Citera
2013-01-16, 17:39
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

DAS har kallat sig för "reseracher" och gett sken av att vara journalist, sakkunnig och insatt i det mesta. Det är så fräckt att ingen brytt sig om att kolla upp hennes bakgrund.

Finns det verkligen inga belägg før detta eller är det bara att ingen haft lust att leta ordentligt? Hon kan ju ha skrivit under pseudonym eller använt detta under sitt researcharbete før Uppdrag Granskning till exempel. Annars är det ju jäkligt konstigt att en førhållandevis välrenommerad På Spåret-deltagare beblandar sig?

Superduperundercover med kontakter eller mytoman? Jag får ärligt talat inte detta att gå ihop och det fascinerar faktiskt en smula.
Citera
2013-01-16, 19:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Vresrosen skrev

Jag ser mycket allvarligt på att DAS figurerar som vittne i tvister. Ofta kan ett enda vittne avgöra utgången av en tvist.

DAS är duktig på att manipulera och framföra olika absurditeter och osanningar. Folk har gått på henne, allt från kungavänner till en professor i historia. När det blir tvärsäkra vittnesmål från DAS är det inte underligt att domstolen påverkas. Hon talar nog inte om att hon är vän med någon part i vårdnadstvist, för då försvinner effekten och den makt hon berusas av.

DAS har kallat sig för "reseracher" och gett sken av att vara journalist, sakkunnig och insatt i det mesta. Det är så fräckt att ingen brytt sig om att kolla upp hennes bakgrund.

Ica Förlag skriver i sin presentation av författarna till "Från en säker källa":

"Desirée Ahokas Schein, född 1962, har arbetat som frilansresearcher för media i tio år och har en omvittnad förmåga att spåra, bearbeta och analysera information. Dick Harrison, född 1966, är professor i historia vid Lunds universitet. Han har skrivit ett fyrtiotal böcker och förekommer ofta som kommentator i media i egenskap av sakkunnig historiker. År 2000 fick han Augustpriset för Stora döden."
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/forma_books/pressrelease/view/ny-bok-fraan-en-saeker-kaella-805283

Ha, ha, ha.
Citera
2013-01-16, 19:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Moralgubben skrev

Nej det TROR jag inte. Jag VET bara att hon försökt få rätsida på deras förening och kollat deras ekonomi - Försökt hjälpa dem - men det slutade med åtal för Stulen barndom - då gav Schein upp.

Var det i samband med detta som TokDesirée stötte ihop med Ulrika Fornell?

Berätta nu också varför du har lämnat DAS idolklubb.
Citera
2013-01-16, 19:27
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Finns det verkligen inga belägg før detta eller är det bara att ingen haft lust att leta ordentligt? Hon kan ju ha skrivit under pseudonym eller använt detta under sitt researcharbete før Uppdrag Granskning till exempel. Annars är det ju jäkligt konstigt att en førhållandevis välrenommerad På Spåret-deltagare beblandar sig?

Superduperundercover med kontakter eller mytoman? Jag får ärligt talat inte detta att gå ihop och det fascinerar faktiskt en smula.

Jag har följt tråden ett tag och ingen har kunnat påvisa att DASen har presterat något som helst journalistiskt arbete. Det enda som har dykt upp är en kort reklamtext i ett högst lokalt reklamblad. Twittrande journalister (alltså riktiga sådana som redovisats tidigare i tråden) har sökt efter DASen i exempelvis Retriever där DASen inte existerar med undantag av kopplingar till hennes bok. Och alla journalister som titulerar sig journalister finns i Retriever, annars ljuger de. Gott om folk som inte ens titulerar sig som journalister finns i Retriever.

DASen presenterar sig själv på Linkedin som Researcher Freelance med erfarenhet som Researcher Journalist. Där påstår hon att hon har arbetat i elva år på företaget SADE Info. Företaget finns inte och har aldrig existerat.

En annan uppenbar lögn är DASens påstående i sin bok om att hon har belägg för att kungen aldrig har varit på strippklubb i Atlanta. Info om detta tidigare i tråden.
Citera
2013-01-16, 19:29
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralgubben
Nej det finns inget där, vi har kollat flera ggr. Lögn!
mened var det skrivit tråden - fy f**n för lögner.

Vilka "vi"?
Citera
2013-01-16, 20:04
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ica Förlag skriver i sin presentation av författarna till "Från en säker källa":

"Desirée Ahokas Schein, född 1962, har arbetat som frilansresearcher för media i tio år och har en omvittnad förmåga att spåra, bearbeta och analysera information. Dick Harrison, född 1966, är professor i historia vid Lunds universitet. Han har skrivit ett fyrtiotal böcker och förekommer ofta som kommentator i media i egenskap av sakkunnig historiker. År 2000 fick han Augustpriset för Stora döden."
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/forma_books/pressrelease/view/ny-bok-fraan-en-saeker-kaella-805283

Ha, ha, ha.

Jag har nu uppgifter om att förlaget har ombetts redovisa något konkret och verifierbart vad det gäller DASens bakgrund. Förlaget har inte kunnat påvisa någonting, de vet inte var och när DASen har arbetat. Det "omvittnade" förmågan saknar vittnen.
Citera
2013-01-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Vilka "vi"?

Jag svarade "farbror Sven" och han VET vilke "vi" är-
Citera
2013-01-16, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men vi andra som följer tråden kanske också vill veta.
Citera
2013-01-16, 22:17
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Nej faktiskt inte. Du skriver ofta VET som om det skulle finnas någon substans i dina påståenden, men jag vet inte vilka ni är. Och det skiter jag i. Däremot kan jag konstatera att ni inte klarar av att läsa en dom på tio sidor...
Senast redigerad av farbror Sven 2013-01-16 kl. 22:20.
Citera
2013-01-16, 22:28
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Märkliga svar på FB hör inte till undantagen, men detta tar priset. Moralgubben skrev:

"Har kollat en del, DAS är inte längre min idol - sanning är A och O för mig och jag VET när jag har fel och då ändrar jag mig."

Jag skrev till Moralgubben och DU Jofur tog åt dig. Obegripligt. Kan nu någon av er förklara varför DAS:s idolklubb nu mist minst en medlem.

Citat:
Ursprungligen postat av Jofur
Helt riktigt att Moralgubben blev Jofur. Ett barnbarn var här för att spela spel, vi har rätt många, så jag gick till min livskamrats dator för att svarade på Ditt inlägg, för det gjorde mig lite lessen.
- Sorry menade verkligen INGET illa.

Citat:
Det enda jag fattar av detta är att jag... tydligen gjort dig ledsen. Det var inte mitt syfte så jag ber om ursäkt. Kan du muntra upp oss alla med lite info varför du inte längre har DAS som idol?

Citat:
Nej faktiskt inte. Du skriver ofta VET som om det skulle finnas någon substans i dina påståenden, men jag vet inte vilka ni är. Och det skiter jag i. Däremot kan jag konstatera att ni inte klarar av att läsa en dom på tio sidor...

Tror du hittar svaret på "Vi" här. Inläggen från tidigare i tråden...
Citera
2013-01-16, 22:28
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:

Folk utan riktiga argument eller äkta information brukar ibland säga "vi" för att inte stå ensam och påskina att det minsann är flera som bryr sig. När folk som felaktigt säger "vi" ställs mot väggen och de börjar slingra sig, då är lögnen avslöjad. Precis som DASens lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in