2012-11-16, 21:29
Medlem
Remloffs avatar
Alltså, jag kan inte slita mig fri från nyfikenheten om Dicken och Dasens relation. Kom igen nu, lundafolk. Ni måste ha en hel del skvaller att komma med.
Ohooo. Det var inget.
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2012/11/16/eftersom-vi-inte-bor-i-saudiarabien/
Senast redigerad av Remloff 2012-11-16 kl. 21:32.
Citera
2012-11-16, 21:37
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Alltså, jag kan inte slita mig fri från nyfikenheten om Dicken och Dasens relation. Kom igen nu, lundafolk. Ni måste ha en hel del skvaller att komma med.
Ohooo. Det var inget.
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/2012/11/16/eftersom-vi-inte-bor-i-saudiarabien/

Tidigare har ju Dicken kommenterat sina offer och antagonister i skönlitterär form. Kvinnan och doktoranden som Dicken förtalade och trakasserade på riktigt och i en av sina böcker, utmålades som ingen mindre än skökan Maria Magdalena. MrsDAS, eller är det Miss, lär ju minst utmålas som hin håle själv i Dickens nästa bok.
Citera
2012-11-16, 21:46
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Ohooo. Det var inget.
Intressant omdöme om DAS från Dick Harrisons fru:
Citat:
Jag skulle akta mig noga för att ingå något som helst samarbete med den figur som gjorde researchen till Från en säker källa.
Citera
2012-11-16, 21:49
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Tidigare har ju Dicken kommenterat sina offer och antagonister i skönlitterär form. Kvinnan och doktoranden som Dicken förtalade och trakasserade på riktigt och i en av sina böcker, utmålades som ingen mindre än skökan Maria Magdalena. MrsDAS, eller är det Miss, lär ju minst utmålas som hin håle själv i Dickens nästa bok.
Jag är fortfarande inte övertygad om dessa trakasserier ens ägt rum. Men att karln har tveksamt omdöme torde vara uppenbart. Eventuell brottslighet är något annat.

Av alla länkar som förtjänstfullt delgivits mig på den här tråden, är de dock inget annat än utsagor som visar ett klassiskt he-said-she-said case.

Jag gillar konsekvens. Jag hänger inte Rausch på en utsaga, och inte Dicken heller. Lettström är en annan femma - han gör det så bra själv Edit: och Dasens och Dickens försvar till denne hovnarr är komik på hög nivå.
Således hänger jag honom för denna nonsensbok.
Senast redigerad av Remloff 2012-11-16 kl. 21:53.
Citera
2012-11-16, 21:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ohooo. Det var inget.
Dick har alltså hållit inne med sina bevekelsegrunder, pga av sin relation till sitt nya förlag.

Men Katarina levererar:
Citat:
(...)
Ni kanske undrar hur det gick med den där konflikten som Dick hade med dem. Löstes det, kan man ju undra.

Nej, det löstes inte. Under en period verkade det som om Forma Books faktiskt tänkte krypa till korset och trycka en ny upplaga med ett omslag som båda författarna gillade. Det såg till och med ut som som Dick skulle få in ett förord.

Vad ville Forma books ha i gengäld? Jo, de ville att Dick inte skulle uttala sig kritiskt om förlaget och att han skulle ställa upp i debatter och andra sammanhang där boken skulle diskuteras. Dessutom ville de att Dick skulle förbjuda mig att blogga om alltihop.
(...)

Men det blev ingen deal och ni kan aldrig ana varför. Jo, för att den där olycksaliga boken har två författare och den andra författaren vägrade att gå med på ett nytt omslag och ett rättvisande förord.

Se där! Man lär så länge man lever. Om man överväger att skriva en bok tillsammans med någon annan bör man kolla upp den personen ordentligt innan man börjar. Jag skulle akta mig noga för att ingå något som helst samarbete med den figur som gjorde researchen till Från en säker källa.

Märkligt nog ville Forma Books att Dick inte skulle berätta som det var, utan skylla på förlaget. Vi förstår inte varför. Visserligen är det ett dåligt förlag, men det finns ju inga skäl att ge dem skulden när det är någon annan som betett sig illa.
(...)

Ryktet säger att Harrison och Desirée Ahokas försökte sälja in sin bok hos några andra förlag först, men misslyckades med det.

Citat:
Nu kanske du hann före Dick med hans egen idé!
Citera
2012-11-16, 22:01
Moderator
Schlesiens avatar
En gissning från min sida:

Dick ville ha ett förord i boken formulerat så att han frigjorde sig från ansvaret för innehållet i ett antal av bokens kapitel. Där fick Ahokas förläggaren på sin sida.

- Hur? Med Ahokas frilansresearch-hot?

- Varför? Kenneth Bengtsson? Childhood Foundation?

Citera
2012-11-16, 22:09
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Jag är fortfarande inte övertygad om dessa trakasserier ens ägt rum. Men att karln har tveksamt omdöme torde vara uppenbart. Eventuell brottslighet är något annat.

Av alla länkar som förtjänstfullt delgivits mig på den här tråden, är de dock inget annat än utsagor som visar ett klassiskt he-said-she-said case.

Jag gillar konsekvens. Jag hänger inte Rausch på en utsaga, och inte Dicken heller. Lettström är en annan femma - han gör det så bra själv Edit: och Dasens och Dickens försvar till denne hovnarr är komik på hög nivå.
Således hänger jag honom för denna nonsensbok.

Dicken blev ju inte varnad av ansvarsnämnden för att han fikade för mycket med den kvinnliga doktoranden som han hade knullat. Så nog har Dicken kapacitet att ge sig på MrsDAS.
Citera
2012-11-16, 22:10
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En gissning från min sida:

Dick ville ha ett förord i boken formulerat så att han frigjorde sig från ansvaret för innehållet i ett antal av bokens kapitel. Där fick Ahokas förläggaren på sin sida.

- Hur? Med Ahokas frilansresearch-hot?

- Varför? Kenneth Bengtsson? Childhood Foundation?

Ursäkta min okunnighet- vad har Bengtsson med Das att göra?
Citera
2012-11-16, 22:16
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Dicken blev ju inte varnad av ansvarsnämnden för att han fikade för mycket med den kvinnliga doktoranden som han hade knullat. Så nog har Dicken kapacitet att ge sig på MrsDAS.

Inget bevis för trakasserier. Ansvarsnämnden är bakbundet i ett klimat dör kvinnotrakasserier är på agendan. De petade karln för relationen för att slippa göra sig av med densamme. Tror jag.
Motivet givetvis till att ge honom en liten varning istället för foten ut genom dörren, är att de inte trodde på det. Men de kan ju knappast gå ut med att fruns kan beljuga/ge tveksam utsaga om en Karl på hög position.
Citera
2012-11-16, 22:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursäkta min okunnighet- vad har Bengtsson med Das att göra?
Det är inte klarlagt.

Kenneth Bengtsson har en flera decennier lång karriär inom Ica bakom sig, bl a som vd och koncernchef. Där ingår Forma Publishing Group/ ICA Bokförlag.

Numera verkar K Bengtsson höra till soldyrkarna i Bernadottes glans, samma glans som Ahokas tagit på sig att polera. Och Leijonhufvud m fl.

Citera
2012-11-16, 22:27
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Det är inte klarlagt.

Kenneth Bengtsson har en flera decennier lång karriär inom Ica bakom sig, bl a som vd och koncernchef.
Där ingår Forma Publishing Group/ ICA Bokförlag.

Numera verkar K Bengtsson höra till soldyrkarna i Bernadottes glans, samma glans som Ahokas tagit på sig att polera. Och Leijonhufvud m fl.

Aha. Tänk om Lejonskallen och Dasen har samröre också. Vilken syn
Citera
2012-11-16, 22:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Intressant omdöme om DAS från Dick Harrisons fru:

Ville förlaget att Dicks fru skulle sluta blogga? Jag tror dom har rätt. Det verkar vara en skruv lös där helt klart. Att hon förstör för sin man är tydligt.

Vicky71
Toktjänsten bistår med följande: Tror inte det är direkt relevant för du verkar inte ha egna ord om saker och ting?

Citat:
Det är inte klarlagt.

Kenneth Bengtsson har en flera decennier lång karriär inom Ica bakom sig, bl a som vd och koncernchef. Där ingår Forma Publishing Group/ ICA Bokförlag.

Woaw har du gjort en research eller vad är det som intressant i ICA? Kanske någon alterego kapten klänning=? Ointressant och hur kopplar du allt till DAS som du sprider som dynga här?
Inga svar om Porrlasse? Inte om Hopps halvsyster och inte hur du kopplar DAS till HA.- Nej, som vanligt en forumspajas till i klass med Little Dick the pitt utan läsare.

Hellre Leijonhufvud än en Dick Sundevall det är ju givet val även för DAS;

Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-16 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in