Citat:
Ursprungligen postat av nejlikan
Jag skickade ett mail till ett antal personer på SVT och sådana som jobbade med produktionen av Expedition Robinson i vintras.
Där föreslog jag följande (kort och enkelt förklarat):
Varför inte placera en joker på en egen ö, där han eller hon skall bygga upp ett läger. Allt efterhand som deltagarna blir utröstade (efter samanslagningen), så skickas de till den andra ön. Ingen av deltagarna skulle känna till detta och därifrån skulle man sedan kunna ta sig till finalen. Detta skulle vara ett sätt att få bort diskussionerna med att de bästa taktikröstas bort och/eller få bort snacket om att vissa ber om att få bli utröstade för att få en gratis semester på ett mysigt hotell.
Jag hörde aldrig något från någon av dem jag skickade förslaget till, men deras nya lösning "den andra sidan" känns misstänktsamt likt det jag skickade som förslag till dem.
/Nejlikan
Ja, det är inte alls omöjligt att de "snott" idén, men å andra sidan - hade du väntat dig någonting annat då du serverade upplägget på silverfat? :?
Jobbade själv med ett TV-projekt och där lärde man sig att hålla klaffen; branschen är liten, alla känner alla, alla ligger med alla (särskilt på SVT) och vi såg åtminstone en sjyst programidé (vår idé) förverkligas av "idétjuvar" på rikstelevisionen.