2012-10-22, 03:18
Medlem
addictedtochanels avatar
Vet inte om det här är rätt forum, orkar inte ens tänka på sånt just nu. Mår så jävla dåligt. Jag är 27 år och pluggar på universitetet och känner mig så jäkla utfryst. Ska det vara så på universitet verkligen?! Jag har ångest över att gå dit, rädsla över att jobba i grupper när jag vet att ingen vill vara i samma grupp som mig. Ingen verkar tycka att jag är intressant. Fan att allt ska vara så jävla svårt! Blir chockad över hur folk kan bete sig på universitetet! Vad fan ska man göra???
Citera
2012-10-22, 03:22
Medlem
Snyggs avatar
Byta klass kanske kan vara en god idé, om du nu verkligen är utfryst. För jag utgår ifrån att du faktiskt försöker prata med dina klasskamrater? Att sitta tyst och vänta på att folk ska börja gilla en fungerar aldrig, verkligen aldrig.
Citera
2012-10-22, 03:24
Medlem
addictedtochanels avatar
Är väl normalt social skulle jag tro. Man vill ju inte tvinga sig på folk liksom..
Citera
2012-10-22, 03:26
Medlem
Far ut på krogen med dom och bjud på dig själv! Gör något galet!
Citera
2012-10-22, 03:29
Medlem
addictedtochanels avatar
Känns ju lagom kul när de fryser ut en...
Citera
2012-10-22, 03:30
Medlem
På vilket sätt fryser dom ut dig?
Citera
2012-10-22, 08:48
Medlem
ibland klickar man inte med sina klasskompisar. Om ni delar några intressen av något slag är det ju såklart lätt att bara göra det ni gillar tillsammans, men då får du ju ta lite initiativ. Annars är världen full av andra kompisar, folk finns ju överallt! Gå till ditt favoritställe, se om nån annan kanske gillar samma sak? själv finner jag nya vänner lite här och var - krogen kan dock vara lite högljutt om man gillar att njuta av konversation, annars är det ju lätt att bara bjuda nån på en fika eller en cigg eller lite vadsom, icebreakers finns det gott om. Är du politiskt engagerad? det kan vara en god idé att söka sig till ställen som lockar folk av samma ideologi.
puss å kram å lycka till
Citera
2012-10-22, 11:00
Medlem
Otems avatar
Känner du helt medvetet att du blir utfryst av dom? Verkar det vara deras plan? Kanske dom inte gör det fast du upplever det så eller tvärtom, försök att komma in i diskussionerna, prata på, säg saker, vad kan hända? Bättre att du försöker än drar dig tillbaka mer och mer för varje gång
Citera
2012-10-22, 13:42
Medlem
Problemet kanske ligger i att du inte visar så mycket av dig själv. Var mer öppen med vad du tycker om och vad du har för åsikter så kommer säkert någon bli intersserad av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in